Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortti. jota et haluaisi.

Vierailija
13.12.2013 |

Kaikkien aikojen inhokki joulukortti on hauska kuva lapsista.
Toimii varmasti isovanhemmille mutta ystäville ja kavereille ei.

Tai ainakaan itseäni ei kiinosta nähdä miltäs teidän pikkupiltit näyttää tonttupuvussa. Tai rantalomalla viimeisellä etelän matkalla.

Yksi tuttava joka asuu kauempana, eikä siis nähdä usein vaikka yhteyttä pidetäänkin salasi raskautensa ja joulukortista sitten selvisi että on syntynyt uusi mukula siihenkin talouteen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilta ja perheiltä jotka ovat läheisiä on mukava saada lapsen kuvalla varustettuja kortteja. Minusta oli todella mukava saada lapsuudenkaverin perheestä kuva ja toivon saavani uusiakin. Jos kuitenkin kortinlähettäjä on etäisempi ja perhe ei mitenkään kuulu suhteeseen niin tosiaan sellaiset kortit ovat huonoja. Samoin lemmikistä otetut kuvat josita on tehtyJolukortit ilahduttavat vain toista lemmikin omistajaa.

Itse en pidä sellaisista synkistä kynttilä ja ruus asetelmista korteissa.

Kaikenlaiset höpsöt puput ja bambit taas ovat juuri Jouluun sopivia.

Vierailija
42/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perustylsä 1-osainen bulkkikortti, johon on sinisellä kuulakärkikynällä sutastu vain nimi alle. Miksi vaivautua?? Näitä on yli puolet korteista. Kivoja ovat itse askarrellut, valokuvat, lapsikortit, lemmikkikortit, kaksiosaiset kauniit kortit, joihin on sisäsivulle rustattu vähän kuulumisiakin. Ts. kaikki, missä kortin lähettäjä antaa itsestään jotakin muutakin kuin pakkopullaa. Pahin on yksi sukulaisnainen, joka on kireä kuin viulunkieli ja paasasi minulle kerran marketin jonossa aivan stressissä, että ne hemmetin kortitkin ovat vielä lähettämättä ja pakko kirjoittaa ja nekin vielä jajajaja.. Sanoin, että meille ei kyllä tarvitse lähettää.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:47"]

Voi, en ole katkera.

Mutta ikävää jos lapsettomuus on mielestäsi sama asia kuin aivottomuus.
Ja ei en ikinä koskaan milloinkaan kuvaisi lasta joulukorttiini vaikka sellaisen saisin. Makuja kun on monia!
Itse kun pidän "Wanhanaikaisista" joulukorteista.

[/quote]

Ja koska sinä, et tippaakaan katkera lapseton, pidät noista Wanhanaikaisista korteista, niin he ketkä pitävät lapsikorteista omistavat huonon maun ja esineellistävät lapsiaan? Just just...

Vierailija
44/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:54"]

Voi, en ole katkera.

Ja ei en ikinä koskaan milloinkaan kuvaisi lasta joulukorttiini vaikka sellaisen saisin. Makuja kun on monia!

[/quote]

Ja koska sinä, et tippaakaan katkera lapseton, pidät noista Wanhanaikaisista korteista, niin he ketkä pitävät lapsikorteista omistavat huonon maun ja esineellistävät lapsiaan? Just just...

[/quote]

Mitä sinä saat siitä että lähetät oman lapsesi kuvan, voitko väittää käsi sydämellä ettet ajattele "Noin,nyt kaikki näkevät kuinka ihana lapsi meillä (minulla, jos satut olemaan yh) onkaan"

Vierailija
45/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muahahahaaaa, AV-Mammalla meni kuppinurin xD

Jatkakaa, haen poppareita!

Vierailija
46/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:54"]

Voi, en ole katkera.

[/quote]

[/quote]

Mitä sinä saat siitä että lähetät oman lapsesi kuvan, voitko väittää käsi sydämellä ettet ajattele "Noin,nyt kaikki näkevät kuinka ihana lapsi meillä (minulla, jos satut olemaan yh) onkaan"

[/quote]

No. Otan kuvat joka vuosi lapsistani joulukortteja varten. Sitten valitsen niistä IHANISTA kuvista esim. neljä erilaista. Menen ifolorin sivuille ja tilaan sieltä vaikkapa 40 korttia, eli neljää eri kuvaa, joulutoivotuksineen. Odotan postia. Sen saavuttua kirjoitan jokaiseen korttiin itse vielä toivotukset ja nimet alle. Ajattelen kortteja kuoreen laittaessani, että toivonmukaan tämä kortti ilahduttaa. En tippaakaan ajattele, että onpa mulla erityisen söpöt lapset. Minä haluan laittaa kaikille tuollaiset kortit. Ja ne markettikortit sun muut luxuskauppakortit maksavat luultavasti vähemmän, joten en laita kortteja myöskään halpuuden vuoksi.

Ja tietenkin pidän omia lapsiani kauniina ja söpöinä, mutta se ei ole syy siihen, miksi laitan juuri sellaiset kortit.

Vierailija
47/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 01:04"]

[

Ja tietenkin pidän omia lapsiani kauniina ja söpöinä, mutta se ei ole syy siihen, miksi laitan juuri sellaiset kortit.

[/quote]

Mikä sitten on motivaatiosi?
Täytyyhän siihen olla joku syy, muutenan voisit kuvata vaikka viherkasvin.

Vierailija
48/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa kyllä kaikki. :)

Mutta kerran laitoin sitten Wicca tyyppisiä kortteja heille, joilta tulee Jeesus aiheisia ja Raamatun säkeitä. Se oli parikymppisenä niin pirun hauska oivallus, että piruakos ne mulle uskoaan tuputtaa MÄ KANSSA. Ei, enkä ole edes Wicca, saati sitten mokomampaa, mutta silloin satuin kävellessä bongaamaan sopivia kortteja Kalliossa eräässä pikku liikkeessä.

Äiti vieläkin 15 vuotta myöhemmin selittelee mun hauskaa vitsiä. Ups.

MUTTA Lähtevien korttien lista lyheni hemmetisti. :)

Vierailija
49/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 01:04"]

[

[/quote]

Mikä sitten on motivaatiosi?
Täytyyhän siihen olla joku syy, muutenan voisit kuvata vaikka viherkasvin.

[/quote]

LUITKO sä sen lainaamaasi edeltäneen tekstin? Siinähän se vastaus oli. ILAHDUTTAMINEN!!!!

ohis ärsyyntyy typeristä.

Vierailija
50/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äääh, luovutan.

Sait viimeisen sanasi täydellisine ja ilahduttavine kortteinesi. Toivottavasti lähetät niitä ihmisille jotka arvostavat niitä ja joiden mielestä sinun lapsesi ovat erityisiä.

Rauhaisaa joulun aikaa sinulle ja perheellesi.

Vierailija
51/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ylipäätään halua mitään perinteistä joulukorttia. En kuvia kersoista enkä papersia muitakaan. Ne vaan kerääntyy laatikoihin ja sit siinä tuskailee, että mitä hittoa näillekin tekis. Ja roskajätevuori lisääntyy! Netissä on vaix mitä ihania e-kortteja. Niitä enemmän kehiin! Ei kasvateta valtion kassaa enään millään postimerkkien summalla, koska posteja lopetetaan tiuhaan tahtiin! Ja niihin joulukortteihin+merkkeihin tuhraantuu äkkiä 50-100egee. nekin rahat laitan mieluummin tarpeellisempaan. Eli: E-joulukortteja suosikaamme, suosikaamme..

Vierailija
52/52 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:50"]

Joku perustylsä 1-osainen bulkkikortti, johon on sinisellä kuulakärkikynällä sutastu vain nimi alle. Miksi vaivautua?? Näitä on yli puolet korteista. Kivoja ovat itse askarrellut, valokuvat, lapsikortit, lemmikkikortit, kaksiosaiset kauniit kortit, joihin on sisäsivulle rustattu vähän kuulumisiakin. Ts. kaikki, missä kortin lähettäjä antaa itsestään jotakin muutakin kuin pakkopullaa. Pahin on yksi sukulaisnainen, joka on kireä kuin viulunkieli ja paasasi minulle kerran marketin jonossa aivan stressissä, että ne hemmetin kortitkin ovat vielä lähettämättä ja pakko kirjoittaa ja nekin vielä jajajaja.. Sanoin, että meille ei kyllä tarvitse lähettää.. 

[/quote]

Kyllä näistä taas tulee hyvä mieli...

Itse kun tyhmänä iloitsin, että monen vuoden tauon jälkeen pystyin reumaltani edes krjoittamaan kortit ja tällä osa-aikatyön palkalla ei meinannut olla varaa edes ostaa niitä Tiimarin kortteja ja niihin postimerkkejä päälle.

Jotkut yrittää oikeasti ilahduttaa omien resurssiensa mukaan. Kaikilla ei ole aikaa ja mahdollisuutta askarrella 40 persoonallista korttia. Eikä edes ostaa noin montaa persoonallista korttia.

Onneksi oikeasti tiedän, että ne, joille lähetin kortit, ilahtuvat ja arvostavat ajatusta eivätkä väännä naamaa mutruun vääränlaisesta kortista. Eipä tuollaiset negatiiviset valittajat pitkään mun ystäväpiiriin kuuluisikaan, elämä on liian lyhyt kokoaikaiseen valittamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme