Joulukortti. jota et haluaisi.
Kaikkien aikojen inhokki joulukortti on hauska kuva lapsista.
Toimii varmasti isovanhemmille mutta ystäville ja kavereille ei.
Tai ainakaan itseäni ei kiinosta nähdä miltäs teidän pikkupiltit näyttää tonttupuvussa. Tai rantalomalla viimeisellä etelän matkalla.
Yksi tuttava joka asuu kauempana, eikä siis nähdä usein vaikka yhteyttä pidetäänkin salasi raskautensa ja joulukortista sitten selvisi että on syntynyt uusi mukula siihenkin talouteen.
Kommentit (52)
Iloista ja lystikästä joulua! -Kortit perheeseen jossa on ollut juuri kahdet hautajaiset ennen joulua.
Vali vali vali vali!!!!!
Ihminen on ajatellut juuri sinua lähettämällä joulukortin ja kiität siitä valittamalla miksi kortti oli vääränlainen!?!
Menkää vähän itseenne!! Ei kai kukaan kiusatakseen otattaisi kuvaa lapsestaan ja maksaisi kaikkia kuvia ellei ajattelisi kortin ilahduttavan.
Miksi pitää aina olla niin negatiivinen???
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 23:45"]
Iloista ja lystikästä joulua! -Kortit perheeseen jossa on ollut juuri kahdet hautajaiset ennen joulua.
[/quote]No synkkää jouluako olisit toivonut toivotettavan??
Hautajaisten jälkeen on jo lupa katsoa vähän eteenkinpäin ja kyllä jouluna pitäisi aina osata vähän iloitakin.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 21:00"]
Kaikkien aikojen inhokki joulukortti on hauska kuva lapsista.
Toimii varmasti isovanhemmille mutta ystäville ja kavereille ei.
Tai ainakaan itseäni ei kiinosta nähdä miltäs teidän pikkupiltit näyttää tonttupuvussa. Tai rantalomalla viimeisellä etelän matkalla.
Yksi tuttava joka asuu kauempana, eikä siis nähdä usein vaikka yhteyttä pidetäänkin salasi raskautensa ja joulukortista sitten selvisi että on syntynyt uusi mukula siihenkin talouteen.
[/quote]
Voi anteeks! En tajunnut, että haluut sen IHANAN kortin, missä kuVa piirretystä joulupukista ja tontuista kuusen ympärillä. S O R R Y !
ollaan lapseton pariskunta joten, tarttiskohan pyytää miestä vetämään tonttulakki päähän ja kissalle poronsarvet niin voidaan lähetellä kivoja kortteja kaikille! NOT!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:13"]
ollaan lapseton pariskunta joten, tarttiskohan pyytää miestä vetämään tonttulakki päähän ja kissalle poronsarvet niin voidaan lähetellä kivoja kortteja kaikille! NOT!
[/quote]
JOS ikinä sinulle siunaantuu lapsia, niin ehkä ymmärrät, että joulu on enemmän lapsille merkitsevä juhla (joulupukkeineen kaikkineen), ja että ne lapset ovat pikkiriikkisen söpömpiä kuin sun lapseton miehesi ja sinä... Toki, olisi se ihan hauskaa saada tuollainenkin kortti, miksi ei. Sävysi kirjoittaa asiasta on vain vallan vittumainen, siksi tuollainen vastaus.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:17"]
[/quote]
JOS ikinä sinulle siunaantuu lapsia, niin ehkä ymmärrät, että joulu on enemmän lapsille merkitsevä juhla (joulupukkeineen kaikkineen), ja että ne lapset ovat pikkiriikkisen söpömpiä kuin sun lapseton miehesi ja sinä... Toki, olisi se ihan hauskaa saada tuollainenkin kortti, miksi ei. Sävysi kirjoittaa asiasta on vain vallan vittumainen, siksi tuollainen vastaus.
[/quote]
Olet oikeassa joulu on lasten juhla.
Mutta en edelleenkään saa mitään irti siitä kuolaavasta lapsesta joka on kuvattu tonttulakki päässä. Kun minulla ei ole mitään sukulaisuus, kummi sidettä siihen lapseen...
Ja vittumainen, siitä et tiedä mitään, vielä!
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
Olet oikeassa joulu on lasten juhla.
Mutta en edelleenkään saa mitään irti siitä kuolaavasta lapsesta joka on kuvattu tonttulakki päässä. Kun minulla ei ole mitään sukulaisuus, kummi sidettä siihen lapseen...
Ja vittumainen, siitä et tiedä mitään, vielä!
[/quote]
:'D
Vai niin. Tuskin tuollainen suu vaahdossa joulukorteista kuolaavakaan on ainakaan kauhean kauaa kenestäkään kovin kiinnostava. Samanlaisen paatoksen kun pidät muistakin asioista varmaan, niin älä ihmettele, kun olet pian yksin sen lapsettoman porosarvisen miehesi kanssa.
voi, olen mielelläni lapseton, ja vaikka lapsen saisimmekin, en ikinä esineistäsi lastani niin, että hän joutuu aikuisena katselemaan niitä "ylisöpösiä" tonttulakki päässä puklut rinnuksilla, sukulaisille lähetettyjä joulukortteja katsomaan sukupäivällisillä.
Kun meidän PeppiVilleLotta on niin suloinen...
Mutta puolestaan jos iloita pitää, (et varmaan usko että pystyn siihenkin) olen otettu kummilasteni (joita on useampi) itse askartelemista joulukorteista!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 21:11"]
pitkään lapsettomuudesta kärsivänä ja sen takia syksyllä jätettynä (ex:llä jo uusi ja raskaana) lapsikortit tuntuvat aika ahdistavilta.
[/quote]
No sen asian kanssa kannattaa vaan opetella elämään. Elämä on... Ei ainakaan reilua. Sinun kaltaistesi takia kohta joulukortteja ei lähtetetä tai jos lähetetään niin kaikki on sellaista Tiimarimassaa, ettei vaan ketään pahoita mieltään. Jeesus sentään. Ei ihme, että olet ex. Itsekin olen jättämässä miestäni koska en jaksa sitä ainaista negatiivisuutta...
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:29"]
voi, olen mielelläni lapseton, ja vaikka lapsen saisimmekin, en ikinä esineistäsi lastani niin, että hän joutuu aikuisena katselemaan niitä "ylisöpösiä" tonttulakki päässä puklut rinnuksilla, sukulaisille lähetettyjä joulukortteja katsomaan sukupäivällisillä.
Mutta puolestaan jos iloita pitää, (et varmaan usko että pystyn siihenkin) olen otettu kummilasteni (joita on useampi) itse askartelemista joulukorteista!
[/quote]
:D Ahahahahaha, esineistä?! Sä olet niiiin sekaisin. Ehkä sinusta ne lapsikortit ei ole söpöjä, mutta ainakin niiden lähettäjien mielestä on. Ajatus on tärkein? Valitsetko sinä aina kortit sen mukaan, mistä kukakin tykkää? Mitä sitten lähetät niille, jotka haluavat kuvia söpöistä lapsista (oikeista lapsista)? Tosin, mitäpä tuollainen lapseton porosarvisen miehen nainen siitä tietäisi...
Pukit ja tontut, miksi niitä aikuiselle ihmiselle? En voi siitä mitään tonttuaiheita muutenkaan, eivät kuulu jouluuni.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 21:11"]
pitkään lapsettomuudesta kärsivänä ja sen takia syksyllä jätettynä (ex:llä jo uusi ja raskaana) lapsikortit tuntuvat aika ahdistavilta.
[/quote]
No sen asian kanssa kannattaa vaan opetella elämään. Elämä on... Ei ainakaan reilua. Sinun kaltaistesi takia kohta joulukortteja ei lähtetetä tai jos lähetetään niin kaikki on sellaista Tiimarimassaa, ettei vaan ketään pahoita mieltään. Jeesus sentään. Ei ihme, että olet ex. Itsekin olen jättämässä miestäni koska en jaksa sitä ainaista negatiivisuutta...
[/quote]
toivottavasti jäät yksin ja saat monta teille yhteiseksi osoitettua korttia!
Niin ja minä muuten olen saanut myös lapsettomalta pariskunnalta heidän yhteisen kuvan joulukortissa. Tykkäsin ja muistan vieläkin vaikka siitä on monta vuotta. Persoonallisuutta ja huumoria kiitos! Yhtään kaupan valmiskorttia tuskin kukaan muistaa. Mielestäni kuva vaikka omasta joulukaktuksesta mielummin kuin Tiimarilinjaa...
En haluaisi saada korttia, johon lisätty vain nimi alle. Ne tuntuu jotenkin pakkopullalta ja sellaiselta'ilmoitan, että olen vielä hengissä' -korteilta. Jos ei muuten olla oltu yhteyksissä, niin eikö siihen voi parilla lauseella kertoa mitä kuuluu?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:36"]
[/quote]
:D Ahahahahaha, esineistä?! Sä olet niiiin sekaisin. Ehkä sinusta ne lapsikortit ei ole söpöjä, mutta ainakin niiden lähettäjien mielestä on. Ajatus on tärkein? Valitsetko sinä aina kortit sen mukaan, mistä kukakin tykkää? Mitä sitten lähetät niille, jotka haluavat kuvia söpöistä lapsista (oikeista lapsista)? Tosin, mitäpä tuollainen lapseton porosarvisen miehen nainen siitä tietäisi...
[/quote]
Kolme vaikeaa keskenmenoa saanut lapseton jos saan korjata...
On olemassa tyylikkäitäkin kortteja, mutta niitä ei saa siitä teidän lähi tarjoushallista tai konkurssi tiimarista. Laatu katsos maksaa...
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 00:36"]
[/quote]
[/quote]
Kolme vaikeaa keskenmenoa saanut lapseton jos saan korjata...
On olemassa tyylikkäitäkin kortteja, mutta niitä ei saa siitä teidän lähi tarjoushallista tai konkurssi tiimarista. Laatu katsos maksaa...
[/quote]
Ok, nyt tuo katkera äänensävy selittyy ;)
Kun saat (toivon, että saat) lapsen, sinä ymmärrät. Oma lapsi on kauneinta asioista, mitä on. Ja se, että sinä saat kortin, missä on jonkun lapsen kuva, ei tarkoita mitään pahaa. Se kuva on lähettäjästään upeaa, ihanaa ja kaunista. Mitä se kertoo siis sinulle?
Ps. Sen ei pidä kertoa sinulle mitään negatiivista...
Voi, en ole katkera.
Mutta ikävää jos lapsettomuus on mielestäsi sama asia kuin aivottomuus.
Ja ei en ikinä koskaan milloinkaan kuvaisi lasta joulukorttiini vaikka sellaisen saisin. Makuja kun on monia!
Itse kun pidän "Wanhanaikaisista" joulukorteista.
Ne lapsi-kortit on ihan ok, ei niissä mitään..
Mutta meillä on tuolla jo nyt yksi kortti, jossa on muutaman vuoden ikäinen lapsi ja tekstinä "Hyvää joulua toivottaa Maija-tonttu perheineen".
Ei tunneta lasta eli eipä nyt sitten tiedetä, että keneltä se kortti on.
Ollaan just siinä iässä, että "kaikilla" kavereilla on enemmän ja vähemmän lapsia ja jos ei ole paljon tekemisissä, niin niitä kaikkien lapsien nimiä ei vaan muista =\