Miksi lehtijuttuja tehdään nykyään etupäässä naisista?
Helsingin Sanomien linja on lisätä sukupuolten tasa-arvoista käsittelyä jutuissaan. Nykyisin se ilmenee niin, että haastateltaviksi etsitään etupäässä naisia, sillä miehiä on ehditty haastattelemaan jo maailman sivu jos jonkinlaisista asioista.
Naiset itse vaativat tulla nähdyksi ja noteeratuksi, olivatpa he liike-elämässä merkittävissä asemissa, tai muuten sellaisessa kategoriassa, jossa miesten edustus on tavanomaisesti suurempaa.
Kommentit (8)
Vastasit asiaan näkökulmastasi jo itse.
Koska puolet lehtien sisällöstä koostuu
nykyään blogeista, vlogeista, twerkkaamisesta, voimaantumisesta, laihdutustarinoista, meikki ja muotivinkeistä.
Pirkan kannessa on nyt ainakin Juha Tapio. Mies.
Media-ala naisvaltaistuu jatkuvasti. Sekin näkyy tietenkin tässä ap:n mainitsemassa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Pirkan kannessa on nyt ainakin Juha Tapio. Mies.
Oletitko just Juha Tapion sukupuolen?
Varmaan sitä tarjotaan, mille on kysyntää? Ei mua ainakaan kauheasti miesten haastattelut kiinnosta, toki joskus, mutta yleensä luen mieluummin juttuja naisista. Samoin tykkään esim. naisten kirjoittamista kirjoista enemmän kuin miesten. Mieheni taas lukee enempi mieskirjailijoiden kirjoja.
Koska parhaat ja kiinnostavimmat haastateltavat on valittu. Ei se ole aitoa tasa-arvoa että miehet nostettaisiin keinotekoisesti esiin.