Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset meikkaa niin että se näkyy?

Vierailija
13.12.2013 |

Olenko ainoa, jonka mielestä meikin tarkoitus on olla mahdollisimman huomaamaton? Siis korostaa ja häivyttää, saada ihminen näyttämään "luonnollisen kauniilta". Juhlat ja muut poikkeustilanteet eri juttu. Tykkään kyllä maskeerata, meikata niin että sen tarkoitus on näkyä (esim halloweenina). Mutta näkyvä arkimeikki näyttää höpsöltä.

Meikki, joka näkyy selvästi, on harvoin hienon näköistä, mutta joskus kyllä. Itseäni ainakin hieman hävettää, jos joku huomaa että minulla on meikkiä... Tosin ihmiset on tottuneita siihen, etten meikkaa. Enkä aina meikkaa ollenkaan. Tai ehkä vain juuri minun kasvoilla näkyvä meikki näyttää rumalta.

Joo, ei oo elämäni isoin ongelma (en ymmärrä kommentointia "onko tuo todella elämäsi isoin murhe??").

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta olla ottamatta kantaa tähän ehkä jo vähän "vanhaan" viestittelyyn. Olen omasta mielestä aika harmaa luonnostani, joten meikillä herään oikeesti "eloon". Mitä järkee on meikata jos meikit ei näy? Rajauksilla ja väreillä sitä on jotenkin paljon persoonallisempi ja sitä paitsi kuka meistä haluaisi lähtee vaikka baariin ilman mitään? Enpä usko että kukaan. Ja minusta on jotenkin pyhistelyä  että jos lähden kyläilemään perheeni kanssa että ei saisi muiden mukana kohtuullisesti ehostaa ja vähän pynttäytyä. Ei se oo mitään kilpavarusteluu tai vaivaksi. Opin jo lapsena luokkaretkillä "salaa" laittamaan ehostusta ja mitä järkee jos muuten on nähny vaivaa pukeutumiseen, kenkiin, koruihi jne. Ei mulla ainakaan meikkivoide, puuterit jne. tee mitään kerrosta, se vaan on hauskaa, oikeesti :)

Vierailija
22/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä meikin tarkoitus on olla mahdollisimman huomaamaton? Siis korostaa ja häivyttää, saada ihminen näyttämään "luonnollisen kauniilta". Juhlat ja muut poikkeustilanteet eri juttu. Tykkään kyllä maskeerata, meikata niin että sen tarkoitus on näkyä (esim halloweenina). Mutta näkyvä arkimeikki näyttää höpsöltä.

Meikki, joka näkyy selvästi, on harvoin hienon näköistä, mutta joskus kyllä. Itseäni ainakin hieman hävettää, jos joku huomaa että minulla on meikkiä... Tosin ihmiset on tottuneita siihen, etten meikkaa. Enkä aina meikkaa ollenkaan. Tai ehkä vain juuri minun kasvoilla näkyvä meikki näyttää rumalta.

Joo, ei oo elämäni isoin ongelma (en ymmärrä kommentointia "onko tuo todella elämäsi isoin murhe??").

Mitä järkeä meikissä joka ei näy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis meikki kaunistaa. 

Ei muuten kaunista.

Vaan ihminen näyttää rumalta maalikerros naamassa. Eikä silloin oikeasti näe ihmistä.

Vierailija
24/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena huomaa kyllä aivan kaiken meikin mitä "luonnollisimmassakin meikissä on". Ripsivärin huomaa, kulmavärin, aurinkopuuterin, jne. Miehet toki eri asia.

Vierailija
25/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis meikki kaunistaa. 

Ei muuten kaunista.

Vaan ihminen näyttää rumalta maalikerros naamassa. Eikä silloin oikeasti näe ihmistä.

Subjektiivista. Sinun mukaasi meikki ei kaunista, minun näkemykseni mukaan taas ei ole olemassa naista joka ei näyttäisi meikin kanssa paremmalta. Valtaosa naisista on rumahkoja ilman meikkiä, joka sairaalloisen näköisiä (etenkin suomalaiset).

26/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikkaa, pitää mekkoja , korkkareita ja ym muuta ei ole mun juttu.

Vierailija
27/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis meikki kaunistaa. 

Ei muuten kaunista.

Subjektiivista. Sinun mukaasi meikki ei kaunista, minun näkemykseni mukaan taas ei ole olemassa naista joka ei näyttäisi meikin kanssa paremmalta. Valtaosa naisista on rumahkoja ilman meikkiä, joka sairaalloisen näköisiä (etenkin suomalaiset).

Miten normaali ihminen voi olla sairaalloinen?

Sinun käsityksesi ihmisestä on sairas.

Olet selvästi katsellut liikaa naistenlehtiä.

Miehet ei ainakaan vaadi naisia meikkaamaan koska suurin osa ei edes huomaa kuin erittäin vahvaa meikkiä ja niitä miehet pitää rumana.

Sinun erittäin huono itsetunto paistaa läpi tekstistäsi erittäin vahvasti

Vierailija
28/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän noista ns. meikittömistä selfieistäkin näkee selvästi, että suurimmalla osalla sitä meikkiä on silti. 

Mulla tarkoitus on peittää virheet, sekä ripsiväriä käytän, koska ripset on muuten niin mitättömät. Mutta ripsivärin ja laitetut kulmat huomaa aina, ilmoitamalla, että selfie on meikitön ei noita todellakaan pysty peittämään ainakaan muilta naisilta - miehet näyttää näihin helposi menevän. 

Vierailija
29/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis meikki kaunistaa. 

Ei muuten kaunista.

Miehet ei ainakaan vaadi naisia meikkaamaan koska suurin osa ei edes huomaa kuin erittäin vahvaa meikkiä ja niitä miehet pitää rumana.

Olet siis sairaalloisen epävarma ja myös verbaalisesti aggressiivinen. Vinkki sinulle: tunne minua millään tasolla.

Viestisi on niin arvoton etten aio vastata sen tyhmiin oletuksiinkaan sen kummemmin :) Hyvää vappua sinulle joka tapauksessa!

Vierailija
30/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän noista ns. meikittömistä selfieistäkin näkee selvästi, että suurimmalla osalla sitä meikkiä on silti. 

Mulla tarkoitus on peittää virheet, sekä ripsiväriä käytän, koska ripset on muuten niin mitättömät. Mutta ripsivärin ja laitetut kulmat huomaa aina, ilmoitamalla, että selfie on meikitön ei noita todellakaan pysty peittämään ainakaan muilta naisilta - miehet näyttää näihin helposi menevän. 

Miehiä ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Siksi onkn naurettavaa meikata jotta miehet tykkäisi koska ne miehet ei edes huomaa naisen meikkejä tai uutta tukkaa.

Vierailija
31/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis meikki kaunistaa. 

Ei muuten kaunista.

Olet siis sairaalloisen epävarma ja myös verbaalisesti aggressiivinen. Vinkki sinulle: tunne minua millään tasolla.

Viestisi on niin arvoton etten aio vastata sen tyhmiin oletuksiinkaan sen kummemmin :) Hyvää vappua sinulle joka tapauksessa!

Jos sinusta normaali ihminen on sairaalloisen näköinen niin ihmiskuvasi on sairas.

Vierailija
32/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikaa eikä liian vähän. T. M

Vierailija
33/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30+ ja akne vastaa täällä, että siinä vaiheessa kun on pistänyt meikkivoidetta ja peiteväriä ja puuteria rasvaisen ihon päälle, ollaan kaikella tällä maalauksella saatu se pohja sellaiseksi, että näyttää tosi kummalliselta jos ei värjää loppuakin naamasta. Tähän vielä vaalea tukka ja vaaleat ripset ja kulmakarvat, eli ilman meikkiä naamassa ei jää muuta mieleen kuin ne näppylät.

Luonnollinen meikki ei ole ikinä ollut mulle vaihtoehto, valitettavasti. Ja kaikki lääkkeet ja ruokavaliot on kokeiltu, akne ei lähde. Mielelläni olisin kokonaan ilman meikkiä, mutta itsetunto ei riitä siihen. Olen kateellinen ihmisille, joilla on hyvä iho.

Vierailija
34/34 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa miesten vuoksi, vaan siksi, että pidän siitä. Lisäksi olen niin vaalea, että ripseni ja kulmakarvani eivät juuri näy ilman meikkiä. 😊 Näytän hyvin lapsenomaiselta, vaikka en tod kuulu nuorisoon.

Kuulostat ap jotenkin kateelliselta.

Ja ei, en meikkaa miesten vuoksi, vaan itseni takia. Minulla on kauniit silmät (moni on kehunut) ja meikki korostaa niitä upeasti. En tiedä, miksi sen pitäisi ketään haitata.

Sen sijaan irtoripsiä, tekokynsiä, hiustenpidennyksiä jne minulla ei ole koskaan ollut, eikä silareita. Mutta jos joku noista jonkun haluaa, niin siitä vaan. En tuomitse.

Muuten: näkymätöntä meikkiä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi