Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset meikkaa niin että se näkyy?

Vierailija
13.12.2013 |

Olenko ainoa, jonka mielestä meikin tarkoitus on olla mahdollisimman huomaamaton? Siis korostaa ja häivyttää, saada ihminen näyttämään "luonnollisen kauniilta". Juhlat ja muut poikkeustilanteet eri juttu. Tykkään kyllä maskeerata, meikata niin että sen tarkoitus on näkyä (esim halloweenina). Mutta näkyvä arkimeikki näyttää höpsöltä.

Meikki, joka näkyy selvästi, on harvoin hienon näköistä, mutta joskus kyllä. Itseäni ainakin hieman hävettää, jos joku huomaa että minulla on meikkiä... Tosin ihmiset on tottuneita siihen, etten meikkaa. Enkä aina meikkaa ollenkaan. Tai ehkä vain juuri minun kasvoilla näkyvä meikki näyttää rumalta.

Joo, ei oo elämäni isoin ongelma (en ymmärrä kommentointia "onko tuo todella elämäsi isoin murhe??").

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis meikki kaunistaa. 

Vierailija
2/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jonkin verran voi näkyä, mutta vihaan kyllä semmosta supermeikkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin siksi, että pitää siitä : )

Vierailija
4/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit et vaan huomaa että joku meikkaa? En tiedä ketään jolta ei huomaa edes meikkivoidetta tai puuteria. Näkyy ihan heti jos on meikannut.

Mut itse meikkaan aika näkyvästi koska pidän itsestäni sellaisena en sellaisena kuin olen ilman meikkiä. En koe että se olisi minulta pois mitenkään. Voin mennä töihin ilman meikkiäkin jos siltä tuntuu ja kauppaan eli ei minulla mitään suurta kriisiä sen kanssa ole. 

Rehellinen ja suora vastaus on siis että pidän ulkonäöstäni meikattuna. Meikillä saa ihmeitä aikaan ilman kirurgin veistä.

Vierailija
5/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on naamio, jonka taakse voi piiloutua. Sitä näkee erityisen paljon 14-15 -vuotiailla. Paksu pakkeli, jotta punastuminen ei näy. Ja jopa irtoripset... 

Vierailija
6/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mielestäni täydellinen arkimeikki (se kuva, jossa nainen siveltimen kanssa)

http://www.holidaygoddess.net/beauty-advice-diy-make-up-tutorials-youll-be-thankful-for.htm

Vierailija
7/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saa miehiä.

Vierailija
8/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ajattele tuolla tavalla. Joidenkin mielestä luonnollisuus on tylsää tai ei 'sovi' itselle - esim. minä tosi vaaleana näytän puuronaamalta vielä kevyen ehostuksenkin (ripsari, meikkivoide) jälkeen, pakko laittaa rajaukset ja kunnolla väriä kulmiin. Eikä kaikista ole järkeä meikata sitten ollenkaan, jos se ei saisi näkyä. Joko kunnon smokey eye tai au naturel.

Vierailija
9/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en taas tajua mitä järkeä on meikata jos meikkiä ei edes huomaa. Toki kaikki tehköön niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Omaa silmää ei miellytä luonnollinen meikki, koska kuten viestin nro 9 kirjoittaja, olen itsekin vaaleapiirteinen ja "herään henkiin" vasta näkyvän, mutta kuitenkin huolitellun meikin jälkeen. Arkena en kuitenkaan meikkaa niin paljon, että näyttäisin juhlissa samalta kuin joka päivä...

Vierailija
10/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:20"]

Kaikki ei ajattele tuolla tavalla. Joidenkin mielestä luonnollisuus on tylsää tai ei 'sovi' itselle - esim. minä tosi vaaleana näytän puuronaamalta vielä kevyen ehostuksenkin (ripsari, meikkivoide) jälkeen, pakko laittaa rajaukset ja kunnolla väriä kulmiin. Eikä kaikista ole järkeä meikata sitten ollenkaan, jos se ei saisi näkyä. Joko kunnon smokey eye tai au naturel.

[/quote]

sama! Persoonaani ei sovi luonnollinen meikki :P Eikä se ketään ystäviäni haittaa

Vierailija
11/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on luultavasti heidän mielestään hauskaa, ihanaa väreillä leikkimistä.

Mutta itsekin karsastan sellaista Raili Hulkkonen-meikkaustyyliä, jos joku tietää mitä tarkoitan. Vai onko se ainut tapa millä vanhempi ihminen voi meikata(mustat silmät)?

Vierailija
12/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:27"]Itse en taas tajua mitä järkeä on meikata jos meikkiä ei edes huomaa. Toki kaikki tehköön niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Omaa silmää ei miellytä luonnollinen meikki, koska kuten viestin nro 9 kirjoittaja, olen itsekin vaaleapiirteinen ja "herään henkiin" vasta näkyvän, mutta kuitenkin huolitellun meikin jälkeen. Arkena en kuitenkaan meikkaa niin paljon, että näyttäisin juhlissa samalta kuin joka päivä...

[/quote]

Miesten juhlameikki voi olla sellainen ettei sitä tarvitsekaan huomata että mies on meikattu. Muuten saa mielestäni näkyä sekä naisilla että miehillä jos on meikattu.

Vierailija
13/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tajuan tuon tilanteen ja se kuuluukin niihin poikkeuksiin. Joskus näkyvä meikki on ihan kaunis. Värit joita kasvoilla ei näy luonnollisesti voi olla kauniin pirteät. Tai joku selvästi näkyvä huulipuna voi olla tosi kaunis. Tai värittömien kasvojen piirteiden korostus on ihan ok. Mutta se, että iholta näkee selvästi, missä kohtaa meikkiä on paljon, kaikki kimaltava, se että näkee selvästi missä kohtaa sivellin on kulkenut näyttää minun silmään jotenkin luonnottomalta. Ja minusta ihmisen pitäs näyttää luonnolliselta (siis ei pakko, vaan minun silmään se näyttää kauniilta.)

En yritä sanoa mitään sellaista, etteikö saisi meikata näkyvästi. Kysyin vain, olenko ainoa joka ajattelee näin. Enkä ainakaan sanonut, että kaikki ajattelee tällä tavalla.

Ja se huomaamattoman meikkauksen järki on juuri siinä, että se saa ihmiset luulemaan että näyttää hyvältä "ilman meikkiä".

ap

Vierailija
14/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska meikattuna näytän kauniilta, ilman meikkiä en, joten ihan sama huomaako sen että oon meikannut koska lopputulos on jokatapauksessa se että katsojan silmää miellyttää:) Jos meikkaisin vähemmän / en ollenkaan, ei minua pidettäisi ollenkaan niin hyvännäkösenä. 

Rehellisen vastauksen kun halusit :-)

Vierailija
15/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tilanteella siis värittömiä kasvoja.

Niin ja harvoin ihmisten meikkaaminen minua mitenkään haittaa.

Okei, ehkä sitten olen ainut joka on tätä mieltä.

ap

Vierailija
16/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että jos iho on epätasainen, niin sitä näyttää meikatulta, vaikkei tahtoisi. Mikään meikki ei pysy tasaisena ihottumien/rohtumien päällä, meikki kasaantuu ikävästi. Kun iho on hyvässä kunnossa, meikkiä ei tarvitse koko ajan korjailla ja sitä on iholla vähemmän. Näin itselläni.

Vierailija
17/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse lieneekin meikkaustaidoista.. Täytyy olla silmää nähdäkseen mikä sopii ja ylipäätään osata käyttää niitä meikkejä (luomivärin häivytys, sopivat sävyt jne..) Liika on toki aina liikaa. Meikkimokista puhumattakaan! Näin taas eilen kassaneidin jolla oli aivan järkyttävåt aurinkopuuterit ja poskipunat.

Mulla on niin räikeän sävyiset hiukset että esim. pelkkä ripsiväri näyttäis vaan naurettavalta.

Vierailija
18/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:17"]

Tässä mielestäni täydellinen arkimeikki (se kuva, jossa nainen siveltimen kanssa)

http://www.holidaygoddess.net/beauty-advice-diy-make-up-tutorials-youll-be-thankful-for.htm

[/quote]

Tämä sinun täydellinen arkimeikkisi on tehty photoshopilla...

Vierailija
19/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman meikkiä olen valju ja aika ruma. Meikillä saan luotua sen näköiset kasvot kuin kulloinkin haluan :) Muu tyylini on myös aika rokahtava, joten mielestäni sen kanssa ei sopisi kovin luonnollinen meikki.

Runsas meikki voi olla joko kaunis tai ruma, riippuu hirveän paljon meikkaajan taidoista. Esimerkiksi mä suosin vahvaa silmämeikkiä, ja silloin on tosi tärkeää, että meikkipohja on kuulas ja luonnollisen näköinen. Jos naamalla olisi paksu, kokkareinen meikkivoidekerros ja sairaasti oranssia aurinkopuuteria, olisi lopputulos vähän eri näköinen... :D

Vierailija
20/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen punapää luonnostani, ja siis myös kulmakarvat ja silmäripset ovat punertavat. Se vaan ei ole hauskan näköistä. Olen koko elämäni värjännyt molempia ja tehnyt aina hillityn meikin, joka ikinen aamu. Kun sain ekan lapseni, joka siis myös on räyhäkkäästi punatukkainen, sain paljon kommenttia, että tällähän on kulmakarvatkin punaiset, eihän sulla oo....eli ei se meikki aina pistä silmään. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi