G: Väärät itsediagnoosisi
Tunnusta. Mitä luulit sairastavasi tai lapsesi sairastavan, joka osoittautuikin tutkimuksissa ihan muuksi.
Aloitan: luulin ristiselän kipua munasarjasyöväksi tai herpesvirukseksi: Leikattiin, ongelma olikin peräsuolen ja virtsarakon laskeuma.
Kuvittelin, että lapsella on osteogenesis imperfecta ("lasiset luut"). Hänellä onkin tuntematon mitokondriosairaus.
Luulin aikuisen lapseni silmäkipua silmänpainesairaudeksi (kohonnut silmänpaine löytyi kyllöä). Olikin tukossa oleva poskiontelo.
Kommentit (9)
Ei av-mamma tee väärää diagnoosia vaan lääkäri sen tekee.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 22:04"]
Ei av-mamma tee väärää diagnoosia vaan lääkäri sen tekee.
[/quote]
Mun kohdalla lääkärikin epäili yersiniaa. Aika monta kertaa piti rampata lääkärillä noiden kipujen takia.
2
Olen 1tyypin diabeetikko, luulin, että mulla on munuaiset loppumassa selkäkivun vuoksi......vaan ei ollutkaan, vaan ihan tavallinen selkäkipu.
Oli kova paine rinnassa, sydän tykytti ja henkeä ahdisti. Luulin keuhkoveritulpaksi. Myöhemmin löytyi palleatyrä ja refluksitauti.
tulin kaukomatkalta ja sain matkan jälkeen kuumekohtauksen (yli 40 astetta kuumetta), joka kesti noin 5h ja lakkasi kuin seinään. pienen googlettelun jälkeen olin satavarma, että olin saanut malarian (vaikka kyseisessä kohteessa ei ollut malariaa)..... lähdin päivystykseen esittämään diagnoosia ja terveen paperit sain.
Epäilin että kuolen, mutta se olikin flunssa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 22:40"]
Epäilin että kuolen, mutta se olikin flunssa.
[/quote]
Mäkin epäilin kerran, että kuolen, mutta se oli vain synnytys :)
Mulla oli pitkittyneitä nivelkipuja, pelkäsin ainakin reumaa. Lisäksi epäilin yersiniaa, koska oli tosi paljon siihen viittaavia oireita. Kyseessä oli vain rasitusvammat.