Kysymys meikkaaville piilolasien käyttäjille
Sain tällä viikolla elämäni ensimmäiset piilolinssit(kertakäyttöiset). Kirjallisissa ohjeissa lukee meikkauksen kohdalla ettei saisi käyttää kajalkynää. Itse ymmärsin tämän näin ettei saa tehdä sillä rajauksia luomen sisäpinnalle. Vai tarkoittaako se kieltoa ihan kokonaan ettei ollenkaan saa käyttää.
Olen tottunut iltameikkiin laittamaan rajaukset ylä-ja alaluomelle(mutta ei luomen sisäpinnalle vaan ulkopuolelle) ja haluaisin näin tehdä jatkossakin. Huomenna siis lähdössä baariin ja meikki olisi tarkoitus näin tehdä.
Onko kellään tietoa, että mitä tuo kielto tarkoittaa ja käytättekö itse kajalia?
Kommentit (8)
niin ei sit vahingossakaan tökkää linssiin.
teen siis normaalin iltameikin huomenna. otan vielä kuitenkin varalta tavalliset lasit mukaan baariin, jos rupeaa silmiä ärsyttämään niin voin sitten vaihtaa piilarit sankoihin.
Vaan kyllä on ihanat nämä piilolasit. Mukava tunne, kun näkee rajattomasti ja isot silmäni pääsevät eri lailla oikeuksiin kuin sankojen kanssa. :o)
ap
Ihan olen kajalia käyttänyt myös alaluomen sisäpuolella (joskus iltameikissä jopa yläluomen sisäpuolella), päivittäin.
Tere tulemast piilareiden ihanaan maailmaan!
Terv. Meikkaaja-maskeeraja
itse noviisina ihan tonkkero. eikä joka asiaa viitsisi olla optikolta kysymässä.
ap
meikkaan aina ensin ilman piilareita ja sit laitan piilarit ja viimeiseksi ripsari varovasti ettei vain mitään " murusia" ja " roskia" mene silmään. Meinaan ne häiritsee suunnattomasti ja mikä sen hankalampaa kuin ottaa piilarit kesken iltaa pois!!
ihan kuin ohjeessa sanotaan. kajal vaan siksi arveluttaa, kun tahtoo yleensä illan aikana kadota(??) jonnekin...ettei sitten linsseihin eksy
ap
Pidän usein laukussa mukana silmätippoja. Jos tuntuu, että silmät päivän/illan mittaan kuivuvat (piilari " jämähtää" silmään), niin ei muuta kuin pari tippaa silmään.
Tipat ovat siis krt käyttö ampulleissa (muita ei voi oikein piilaraiden kanssa käyttää). Merkki on Lecrolyn.
Tämä kikka on pelastanut muutaman ystäväni illanvieton, kun olen ampullin antanut!
Tämä on myös kikka, mitä esim. jotkut maailman tähdet/morsiamet käyttää. Kun heitä valokuvataan paljon, ja silmiä pidetään pitkään " auki" niin silmä monesti " kuivuu" .
Terv. Se samainen meikkaaja
pehmeät kuukausilinssit käytössä.