Kiva kiva, ex-miehen kotona opetetaan lapsille että
jos jäät ilman (esim. iltapalaa, pullaa tms) se on OMA VIKA KUN ET PITÄNYT PUOLIAS. Voi V, että suututtaa. Olen ihmetellyt miksi isommasta pojasta (14v) on tullut sellainen rohmu joka ei ajattele toisia ollenkaan vaan on aina ensimmäisenä ottamassa eikä tosiaan katso jääkö muille mitään. Itse olen aina opettanut että muut on otettava huomioon ja jaettava tasan. Isän oppi näköjään tehonnut paremmin kun isä isommalle pojalle suurinpiirtein Jumalasta seuraava.
Turha sanoa että juttele ex-miehen kanssa, vastaus kuitenkin on että se ei sulle kuulu miten meillä kasvatetaan. Olen nääs muissa asioissa joskus yrittänyt ottaa eri asioita puheeksi mut äijällä aina sama asenne.
Kommentit (14)
Tosin joskus lapsille ihmettelen - kun kertovat mitä " kummallisuuksia" isän luona on taas sattunut tai puhuttu - sitä touhua ja kerron jos jokin isän luona ei ole oikein fiksua tms.
Sitä tosin ihmettelen miksi ex:n asenne tuollainen koska hän aikoinaan lähti toisen naisen matkaan. Ymmärtäisin hänen asenteen paremmin jos minä olisin ollut se pettäjä/jättäjä... ap
Niin vaisusti tulee kommentteja :/ ap
ja äitiä hän pitää aika ääliönä, mutta en kyllä voisi sulattaa sitä jos hän lapsen kuullen sellaisia sanoisi.
Muuten minusta on itsestään selvää, että meillä käytössäännöt ovat ne, jotka meillä on, maassa maan tavalla. Mutta eihän tästä ihan suoranaisesti ollut kohdallasi kysymys, koska sinun exäsi käyttäytyy ala-arvoisella tavalla.
Selität asiallisesti, että he antavat tuollaisella käytöksellä itsestään hyvin moukkamaisen vaikutelman, ja että haluaisit mielummin nähdä toisia huomioon ottavaa käytöstä kotona. Kotonahan kaikki kunnioittavat toisiaan ja pyrkivät pitämään toisistaan huolta...
Voi, kuinkahan monesti olen pojalle puhunut kauniisti ja vähemmänkin kauniisti mutta ei tahdo perille mennä. Myöntelee kyllä mutta taas tilanteen tultua sama toistuu. Vielä kun murkkuikä päällä niin on kahta vaikeampi saada ymmärtämään. Eikö tosiaan muilla ole vastaavaa tai edes muuten moukkamaista (lastenkasvatuksessa) ex-ukkoa....
Mutta meillä kun tyttö palasi isältään,
niin tuumasi, että mummu(eli siis isänsä äiti, jonka luona tämä auervaara poika nykyisin majailee...) sanoi, että äiti on hullu....
Arvaappa miltä se tuntui....
Oispa mulla paljonkin lisättävää ex-miehen " käytöksestä" esim. poika soitti kerran isänsä kännyllä minulle ja ihmetteli miksi ruudulle tuli sana PERSREIKÄ. Eli kivalla nimellä mä olen hänen kännyssään... ap
se viesti menee perille, jos jaksat vaan itse pitää sinnikkäästi kiinni. Ja näkeehän lapset myös miten kavereilla toimitaan kun käyvät kylässä ja hoksaavat itsekin, ennemmin tai myöhemmin, että junttiahan toi on. Ei kannata alentua itse samalle tasolle kuin exäsi. Kyllä lapsetkin tajuavat sen, että jos toisessa paikassa mollataan ankarasti äitiä, mutta äiti vaan toimii järkevästi ja kylmän viileästi eikä lähde siihen mukaan. Lapset ovat fiksumpia kuin luuletkaan ja tietävät kyllä mistä tuulee.
Toinen vaihtoehto tietenkin on että pojasta tulee isänsä kaltainen, tällä hetkellä ainakin, valitettavasti, vaikuttaa siltä :( ap
ovat niitä jotka sitten eroavat. Sitten 30v perustetaan uusioperhe ja onkin unohdettu että ollaankiin liian vanhoja synnyttämään omien mielipiteitten mukaan.
Tää ex-ukko on jo 40v, eli pitäis jo tuossa iässä osata alkeellisimmat käytöstavat, mut ku ei. On kuin pellossa kasvanut. ap
joskus tuntuu että sillä on joku ihmeen näyttämisen halu (tai kilpailu meidän kanssa - mihin me emme lähde) että kaikki (puhelin, digi-boxi, auto ym) pitää olla viimeisen päälle ja sitten päivittelee pojalle kun on niin pa. Vähän huvittavaakin tollanen.. Onko muilla vastaavaa tai muuta eriskummallisuuksia ;) ap
eli jos mun nykyinen puhuis ex:tä ja kahden lapsensa äidistä noin nii huhu!!!!!!!!
vaan puhuu ja käskee 13vuotiasta poikaansa kunnioittaa äitiänsä eikä koskaan puhu heidän äidistään pahaa sanaa lasten kuullen!!
ikävä kuulla ja lukee et joittenkin vanhempien välit on menny noin pahakse että sit haukutaan toista lapsille...ja eikä kunnioteta toisen mielipiteitä!!!
omalla kaytoksellasi. Vaikka nyt murrosikaisena nayttaa ettei siita mitaan hyotya ole, kylla ne kuitenkin yleensa ihan kunnon aikuisiksi kasvavat. Ja poikaa saattaa isan huono kaytos myos hairita ja han ehka yrittaa saada sille hyvaksymista kayttaytymalla itse samoin.
Jos ostat jotain erikoisempaa herkkua mita on esim. yksi jokaiselle, tee selvaksi kaikille lapsille etta jokaiselle on vain yksi. Ei voi poika sitten ainakaan vaittaa ettei tiennyt...