Vertaistukea jouluun eron jälkeen! Selvisitkö eteenpäin?
Eron jälkeinen ensimmäinen joulu edessä. Tuntuu ahdistavalta ja vaikealta ja siltä, että istun joulupöydässä loppuelämäni yksin ilman rakkautta. Kertokaa omia kokemuksianne, oliko jossain vaiheessa vastaava tunne ja muuttuiko asiat parempaan ja osasitko myöhemmin jo nauraa masentuneelta itsellesi?
Kommentit (13)
Sama juttu täällä. Eikö kenneläkään ole hyviä tarinoita kerrottavana? Onko elämä nyt kolmikymppisenä oikeasti ohi?
Eka joulu eron jälkeen oli ihan ok. Lapset olivat mulla ja me oltiin mun vanhempien luona.
Mut se seuraava joulu kun lapset olivat isällään ja mulla oli edessä tyhjä koti joulunpyhinä, se kammotti etukäteen valtavasti. Mut se menikin aivan loistavasti; aatonaattona illalla lasten kanssa koristeltiin kuusi ennen kuin he lähtivät isälleen, aattona kävin syömässä äidilläni ja kahvilla veljelläni ja illan vietin digiboksin nauhoituksia katsellen. Joulupäivänä kävin siskollani ja käytiin lenkillä, illalla kävin leffassa ja kahvilla.
Tapaninpäivänä lapset tulivatkin jo kotiin.
Se oli sittenkin ihan mukava joulu sekin.
Pitäisi mennä jo nukkumaan, mutta pakko kai se on kirjoittaa, ettette ihan vaivu masennuksen syövereihin. Itselläni on erosta jo useampi vuosi ja ensimmäinen joulu eron jälkeen oli, kun erosta oli kulunut noin puoli vuotta. Pelkäsin etukäteen, miten tuosta joulusta selviän, koska ajattelin, että fiilikset on varmaan tosi surkeat. Olikin tosi suuri yllätys, kun joulu ei ollutkaan ahdistava tai masentava. Oli kivaa, kun ei tosiaan tarvinnut riidellä kenenkään kanssa, eikä kukaan ollut nyrpeällä naamalla pilaamassa muiden joulumieltä. Ex-mieheni kun ei oikein pitänyt joulusta. Oli yllättävänkin rento joulu ja kaikilla hyvä fiilis. Tsemppiä teille vasta eronneille! Kyllä se elämä joskus voittaa!
Ensimmäinen joulu meni itkiessä, seuraava uuden miehen kanssa reissussa. Ja kyllä, ne ajatukset osaa jo nyt naurattaa. T. 4v. uusissa naimisissa.
Ensinmäisen joulun lapset olivat minulla. Vietimme joulun perinteisesti vanhempieni luona. Toisena jouluna lapset olivat aaton luonani ja sitten lähtivät isälleen. Olin vanhemmillani ja myös eronnut siskoni oli siellä. Meillä oli todella hauskaa keskenämme. Lapsuus tuli väkisilläkin mieleen ja kivat yhteiset joulut.
Tapaninpäivänä lähdin ihmisten ilmoille ja törmäsin vanhaan tuttuun. Nyt tuo tuttu on ollut kohta vuoden elämässäni. Odotan innolla yhteistä joulua ja vuosipäiväämme.
Mulla sama tilanne edessä. Erosta 4kk
Tuntuu jotenkin lohduttomalta. Kertokaa nyt rakkaat ihmiset niitä positiivisia tarinoitanne, niitä on pakko olla!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:26"]
Voin tulla pukiksi.
[/quote]
No tervetuloa :o)
t: 4kk sitten eronnut
Tässä yksi positiivinen joulutarina:
Vihdoinkin saan viettää joulun juuri niin kuin haluan. Tietysti kuuntelen lasten toiveita ja pyrin niitä toteuttamaan parhaani mukaan. Parasta on kuitenkin se, ettei tarvitse riidellä kenenkään kanssa jokaisesta typerästä pikkuasiasta, kun olemme kolmestaan, minä ja lapset. Kolmas joulu eron jälkeen, ja olo on kerrassaan mainio. Ero on parasta heti lasten jälkeen, mitä minulle on tapahtunut.
No mulle ero ei ollut parasta lasten jälkeen
Mä löysin mun elämäni rakkauden 11.1.2013 ja kaikki meni aivan ihanasti kunnes sit petin tavallaa mun tyttöystävää pussailemalla toisen kanssa sit tyttöystävä sai tietää ja tuli ero kahdeksas elokuuta ja nyt oli ensimmäinen joulu eron jälkeen ja kaipaan edelleen sitä naista :'( oon muuttunu todellakin ja kadun aina et menin nuolee toisen kanssa tekisin mitä vaa et saisin mahdollisuuden mutta tää nainen ei halua enää ees nähä/puhua mun kaa mistää :'( elämä on lopullisesti palasina koska rakastan sitä edellee :(