Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes vuosi sitten avauttu Mall of Tripla vaikeuksissa - lähes puolet liikkeistä on kaatunut, lopetettu tai muuten suljettu

Vierailija
01.10.2020 |

Tripla pitää nettisivuillaan vielä vanhaa liikeluetteloa, jotta tilanne näyttäisi paremmalta.

Katutasossa O'Learys lopetti 300-paikkasen ravintolansa keväällä. Hassua että liike löyty vieläkin lounaslista-sivulta vaikka siellä ei ole puoleen vuoteen ketään ollut töissä.

Hey Gorgeous ravintola avattiin kesäkuussa, ja suljettiin elokuussa. Pähkinätori on myös kadonnut.

Riekerin kenkäkauppa lopetti, samoin muutama muu vaatekauppa sieltä samasta kerroksesta.

Kuulin että Prisma tekee lähtöä sieltä.

Kommentit (545)

Vierailija
341/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

virailija kirjoitti:

Leffoja katsotaan kotiteatterissa, kuntosali löytyy kotoa. Ainoa johon on pakko mennä erikseen on lääkäri. Harva terve ihminen tosin tarvitsee lääkäriä edes kerran vuodessa

Kammottava elämäntyyli! Surullinen. Mutta näinhän tosiaan iso osa suomalaisista elää ja sitten ihmetellään kun ollaan lihavia ja onnettomia ja parisuhde voi huonosti ja kakarat käy hermoille ja ei seksikään maistu jne.

Vierailija
342/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triplassa on ihanat valikoimat tavalliselle suomalaiselle. Prismassa on tuoreet kasvikset ihan eri luokkaa kuin noissa pienissä ruokakaupoissa.

Mulle riittää hyvin pienten ruokakauppojen valikoima. En mä tiedä syönkö jotenkin oudosti, mutta kyllä minä helsinkiläisenä saan lähikaupoistani pimientos de padronia varten paprikat, miniparsat, mangot, siitakesienet, leikkopavut jne. Ja toki ns peruskasvikset ja hedelmät. Ja joku ananas, kookospähkinä tai rambutan ei ole myöskään ongelma, tosin en juuri itse näitä osta.

Voisitteko antaa esimerkkejä kasviksista joita käsitätte saatavan vain hypermarketeista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triplassa on ihanat valikoimat tavalliselle suomalaiselle. Prismassa on tuoreet kasvikset ihan eri luokkaa kuin noissa pienissä ruokakaupoissa.

Mulle riittää hyvin pienten ruokakauppojen valikoima. En mä tiedä syönkö jotenkin oudosti, mutta kyllä minä helsinkiläisenä saan lähikaupoistani pimientos de padronia varten paprikat, miniparsat, mangot, siitakesienet, leikkopavut jne. Ja toki ns peruskasvikset ja hedelmät. Ja joku ananas, kookospähkinä tai rambutan ei ole myöskään ongelma, tosin en juuri itse näitä osta.

Voisitteko antaa esimerkkejä kasviksista joita käsitätte saatavan vain hypermarketeista?[/

Minua ei kiinnosta kalliit kivijalka-Alepat tai K-marketit. Surkeat valikoimatkin.

Vierailija
344/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko antaa esimerkkejä kasviksista joita käsitätte saatavan vain hypermarketeista?

Omasta lähikaupastani (S-Market) ei löydy miniparsoja tai edes tavallista parsaa, siitakesieniä eikä aina niitä Keniasta tuotuja leikkopapujakaan. Kookospähkinä, rambutan? Ei todellakaan.

Vierailija
345/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta lähikaupastani (S-Market) ei löydy miniparsoja tai edes tavallista parsaa, siitakesieniä eikä aina niitä Keniasta tuotuja leikkopapujakaan. Kookospähkinä, rambutan? Ei todellakaan.

Jopa täältä perämetdien marketista löytyy. Jos ei löydy voit pyytää kauppiasta sinua varten niitä tilaamaan.

Vierailija
346/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

virailija kirjoitti:

Leffoja katsotaan kotiteatterissa, kuntosali löytyy kotoa. Ainoa johon on pakko mennä erikseen on lääkäri. Harva terve ihminen tosin tarvitsee lääkäriä edes kerran vuodessa

Kammottava elämäntyyli! Surullinen. Mutta näinhän tosiaan iso osa suomalaisista elää ja sitten ihmetellään kun ollaan lihavia ja onnettomia ja parisuhde voi huonosti ja kakarat käy hermoille ja ei seksikään maistu jne.

Millä tavalla elokuvan katsominen elämää kuvateatterissa laihduttaa enemmän kuin sen katsominen kotona? Monet mässyttää popparia, karkkia, sipsiä ja lumppaa siellä. Kotona voi helposti syödä vaikka porkkanatikkuja tai hedelmiä niin halutessaan. Miten sama kuntoilu on parempaa ja tehokkaampaa salilla kuin kotona?

Vierailija
347/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin vähän shoppailemassa muuten, mutta on vähän turhan pitkä matka sinne rannikolle.

Vierailija
348/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en käy koska alueella ei ole ilmaisia parkkipaikkoja.

Vanhaa tietoa, Triplasta löytyy parkkihalli ja ilmainen pysäköinti muutamaksi tunniksi.

Vierailija
349/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö ihmiset vielä ostoskeskuksissa? Mä oon tilannut kaiken netistä jo vuosia. Paljon helpompaa ja laajemmat valikoimat.

Vierailija
350/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Pasila on P-seessä, kun pitää mennä jollakin junalla. Asun keskustassa, enkä ole vielä kertaakaan käynyt koko Triplassa. Ei ole ollut mitään asiaa. Keskustan näkökulmasta hankalia paikkoja on Pasila, Ruoholahti ja Kalasatama. Noihin pitää mennä muuten kuin kävellen eli turhan vaikeaa.

Joku Prisma tai Lidl vois tulla mieluusti vaikkapa Sokoksen tai Stockan taloon, niin takaan, että asiakkaita riittää. Ruokaa kuitenkin aina tarvitaan ja perus kodintavaraa.

City centerissä on Lidl, hyvin liki kumpaakin taloa. Tuskimpa S-ketju kilpailijaa oman kattonsa alle ottaa.

Vierailija
351/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

virailija kirjoitti:

Lihava ja onneton, jos on kuntosali kotona? Ja kyllä, leffojen katsominen korreloi aina seksin määrään.

Vierailija
352/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Pasila on P-seessä, kun pitää mennä jollakin junalla. Asun keskustassa, enkä ole vielä kertaakaan käynyt koko Triplassa. Ei ole ollut mitään asiaa. Keskustan näkökulmasta hankalia paikkoja on Pasila, Ruoholahti ja Kalasatama. Noihin pitää mennä muuten kuin kävellen eli turhan vaikeaa.

Joku Prisma tai Lidl vois tulla mieluusti vaikkapa Sokoksen tai Stockan taloon, niin takaan, että asiakkaita riittää. Ruokaa kuitenkin aina tarvitaan ja perus kodintavaraa.

Ruoholahteen 15 minuuttia kävellen Rautatieasemalta

Vierailija
353/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon aikaan saa jo juosta. Puoli tuntia menee.

Vierailija
354/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tripla on ihan hyvä. Asun Töölössä ja 2 ratikalla pääsee juuri tuonne triplaan ihan kätevästi. Toinen iso marketti jossa tulee käytyä on 8 ratikalla ruoholahden cittari. Redi on valitettavasti vähän vaikeammassa paikassa kun ei asu ihan metron vieressä, hieno mutta sokkeloinen. Tripla on selkeämpi ja vähän vaihtelua liikkeissä. Tokmanni sieltä puuttuu tosin.

Vierailija
355/545 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon aikaan saa jo juosta. Puoli tuntia menee.

Rautatieasema - Ruoholahden metroasema kävellen 1,9 km eli jos puoli tuntia menee niin on kyllä rapakunnossa.

Vierailija
356/545 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaunujen kanssa on helppo kierrellä Triplassa. Mistä vaan pääsee sinne junalla. Tykkään kun se on siisti ja iso paikka.

Juu kyllä siellä kiertelijöitä riittää. Ostajia vähemmän. Sama ilmiö on kaikissa kaupunkien keskustoihin rakennetuissa ostareissa. Yllättäen ratikka-pyöräilijöiden ostovoima ei niitä laitoksia oikein pidä pystyssä... Samaan aikaan jumbot, keskisen kyläkauppa ja muut porskuttaa kun saa päräyttää autolla "oven eteen". 

Porissa Puuvilla on aikalailla keskustassa, mutta joen toisella puolella. Citylinjalla sinne pääsee kaupungin läpi kulkevalla bussilla yhdellä eurolla. Maalaisten on liikenteellisesti helppo tulla ja parkki on ilmainen. Prisman sijaan siellä on Cittari ja monet erikoisliikkeet siirtyi sinne aivan keskustasta. Porukkaa tuntuu riittävän.

Juu, Puuvilla on onnistunut! Rakennettu yli 100-vuotiaaseen tehdas-loft -kiinteistöön. Yliopisto samassa rakennuksessa. Ja kauniit maisemat joen yli Etelärantaan.

Vierailija
357/545 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Malmille tulee jotain vastaavaa pian. Hotelli ja varmaan yrittävät Novasta saada jotain uutta hohdokasta keskusta... anna mun kaikki kestää.

Vierailija
358/545 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripla olikin suuruudenhullu hanke. Samoin Redi. Siinä on raja, kuinka monta kauppakeskusta pääkaupunkiseutu voi ylläpitää. Samalla ihmetellään, kuinka ydinkeskusta kuihtuu.

Toisaalta Redin katolle rakentuu toinen tornitalo ja kolmaskin valuvaiheessa. Pikkuhiljaa kauppakeskuksen viereen tulee asuntoja ja luultavasti asukkaita, joilla on kauppakeskukseen 0-500 metrin matka. 

Itse asun Kalasatamassa, ihan Redin naapurissa. En ole käynyt Redissä moneen kuukauteen, kun siellä ole ole kunnon ruokakauppaa.  

Jep, K-Supermarket siellä on varakkaiden hipsterien kauppa. Heidän, joilla on varaa hifistellä ruokien kanssa. Tavis-perheellä ei ole varaa siellä asioida. Lidlistä taas ei löydä ikinä kaikkea. S-ryhmän kauppa siis tarvittaisiin Rediin ja pikaisesti.

Vierailija
359/545 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redissä meininki aamu 10 eilen.. työttömät geelitukat jonottamassa vaatekaupan edessä ja risupallo jota tuuli kuljetti pitkin autioita käytäviä.

Vierailija
360/545 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripla olikin suuruudenhullu hanke. Samoin Redi. Siinä on raja, kuinka monta kauppakeskusta pääkaupunkiseutu voi ylläpitää. Samalla ihmetellään, kuinka ydinkeskusta kuihtuu.

Toisaalta Redin katolle rakentuu toinen tornitalo ja kolmaskin valuvaiheessa. Pikkuhiljaa kauppakeskuksen viereen tulee asuntoja ja luultavasti asukkaita, joilla on kauppakeskukseen 0-500 metrin matka. 

Itse asun Kalasatamassa, ihan Redin naapurissa. En ole käynyt Redissä moneen kuukauteen, kun siellä ole ole kunnon ruokakauppaa.  

Jep, K-Supermarket siellä on varakkaiden hipsterien kauppa. Heidän, joilla on varaa hifistellä ruokien kanssa. Tavis-perheellä ei ole varaa siellä asioida. Lidlistä taas ei löydä ikinä kaikkea. S-ryhmän kauppa siis tarvittaisiin Rediin ja pikaisesti.

No Kalasatama ei ole varsinaisesti köyhien asuinaluetta. Sen näköiset luonnollisesti on palvelutkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä