Taas valvoin koko yön ja itkin mun mieheni käytöstä
Ja tää vaan otti tyynyt ja peiton ja meni takkahuoneen sohvalla nukkumaan, kun ”mun täytyy olla kasilta töissä, mutta sähän saat taas nukkua koko päivän”
Miksei meillä voi olla keskustelua aidosti meidän tunteista?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies loukkasi mun tunteita illalla ei päivällä, niin siksi halusin puhua asiasta illalla. Ap
Huoh. Ok, kerro nyt sitten miten hän loukkasi niitä sinun tunteita? Siitähän sä haluat keskustella.
Mies sanoi että oon passiivis-agressiivinen. Enkä ollut, vaan vetäydyin, koska mulla oli kamala päivä eikä mies huomannut että mulla oli paha mieli eikä lohduttanut kun tuli töistä.
Olin katsomassa vaatteita ja myyjät oli mulle ilkeitä. Ne arvosteli mm mun vartaloa. ”Tää koko ei mee sulle eikä tää leikkaus ole sulle mitenkään imarteleva” Ap
Pitäis sun käydä puhumassa lääkärille.
Ap kuulostaa todella rasittavalta ihmiseltä. Mököttää koko päivän jonkin vaatekaupan myyjän lauseen takia, vaatii että mies osaa lukea ajatuksia ja lohduttaa, ja alkaa vaatia jotain ihme hyvittelyä ja anteeksipyyntöjä mieheltä, koska tämä ei ole osannut lukea ajatuksia ja lohduttaa ap:ta sillä tavalla kuin ap on itsekseen oman päänsä sisällä päättänyt, juuri silloin kun mies haluaa mennä nukkumaan.
Minäkin keräisin kamppeet ja menisin toiseen huoneeseen nukkumaan. Oikeastaan keräisin kamppeet ja muuttaisin pysyvästi toiseen asuntoon ja jättäisin ap:n draamailemaan ihan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja tekee itse päätökset. Jos itkettää koko yö, pitää itse tehdä ratkaisunsa, valita oman elämänsä suunta.
Tämä on totta.
Koska koet ettet tule kuulluksi, se ei ole yksin miehen ongelma vaan sinun itse pitää hyväksyä se tosiasia että te ette keskustele samasta asiasta.
Lopeta siis syyttely myös itseäsi kohtaan.
Kommunikaatio ongelmat eivät ajan kanssa häviä mihinkään. Sinuna miettisin suhteen jatkoa kun lyö päätään seinään uudestaan ja uudestaan.
Vaikuttaa niin isoilta teidän ongelmat, että ne ei yhden illan puhumisella selviä.
Varatkaa aika Perheasiain neuvottelukeskukseen.
Tuttu pariskunta ratkaisi ongelmat niin, että keittiössä oli purkki johon molemmat laittoivat lappuja viikon mittaan. Jokaisessa lapussa sai olla vain yksi asia, esimerkiksi "toivon, että viikonloppuaamuina ei kolistella ennen kello 10, koska haluan nukkua pitkään".
Purkin laput käydään läpi sovittuna viikonpäivänä kaikessa rauhassa ja selvin päin keskustellen. Aikaa varataan etukäteen sovittu aika, esimerkiksi 1,5 tuntia. Ei jatketa pitempään, vaikka lappuja olisi vielä jäljellä.
Jos lapun ongelmasta ei synny yhteisymmärrystä, se siirretään erilliseen purkkiin odottamaan uusintakäsittelyä. Selvitetyt ongelmalaput pannaan roskiin keskustelun päätyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies loukkasi mun tunteita illalla ei päivällä, niin siksi halusin puhua asiasta illalla. Ap
Huoh. Ok, kerro nyt sitten miten hän loukkasi niitä sinun tunteita? Siitähän sä haluat keskustella.
Mies sanoi että oon passiivis-agressiivinen. Enkä ollut, vaan vetäydyin, koska mulla oli kamala päivä eikä mies huomannut että mulla oli paha mieli eikä lohduttanut kun tuli töistä.
Olin katsomassa vaatteita ja myyjät oli mulle ilkeitä. Ne arvosteli mm mun vartaloa. ”Tää koko ei mee sulle eikä tää leikkaus ole sulle mitenkään imarteleva” Ap
No onko se nyt sinun miehesi vika, jos sinulla on niin leveä perse ettei verryttelyhousujen pienin koko päälle veny.
Jos olisin mies en jaksaisi tämän daamin kanssa hetkeäkään, jessus mikä naukuja.
Telepatia ei ole minunkaan vahvin puoleni. Eikä varmaan miehenikään.
Siksi sanon ääneen jos on jotain kerrottavaa.
Ja prkl: nukkuminen on pyhä asia! sitä ei saa häiritä. (paitsi jos on oikeesti hätätilanne, esim synnytys käynnistymässä tai talo tulessa)
Ei kannata edes odottaa keskustelua miehen kans, hänellä pyörii vain mielessä kuinka sais korjattua takapyöränkampiakselinripustuksenruuvin.
Hänelle sopii kun saa elää täysihoidossa. Tässä teille totuutta.
Älä odota mieheltäsi anteeksipyyntöä, eikä parisuhteesta keskustelua. Annat taaperon vain kiukutella ja hömpöttää omiaan.
Voi luoja jos tää ap oliskin oikeesti todellinen ihminen jonkun miehen riippakivenä, eikä vaan trolli. Kukapa mies ei tommosta ristiä kantaessaan kattelis vaikka Maisan tai Martinan kuvia.