Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi tulla yllätyssynnytys ...jos kuitenkin harrastaa seksiä?

Vierailija
12.12.2013 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää, että miten joku oikeasti voi olla huomaamatta olevansa raskaana... Itsellä tullut joka kerta (4 raskautta) jo ennen plussatestiä niin selvät raskausoireet, että asiasta ei ole ollut epäselvyyttä. Vaikka ei oireita olisikaan, niin onhan se maha loppupuolella herranjestas väkisinkin niin iso, että sen huomaa. En jotenkin jaksa ollenkaan uskoa, että noin voisi todellisuudessa käydä täysjärkiselle ihmiselle.

Vierailija
22/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se mietityttää, ettei mennyt lääkäriin jos oli epämääräisiä vatsaoireita pitkän aikaa? Sehän olisi voinut olla vaikka syöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei tule isoa mahaakaan, riippuen kohdun sijainnista. Vaikka itsekin olen hoikka, kohtuni sijaitsee niin takana että viimeisilläänkin raskaana minulla on vain sellainen "turvotusmaha".

Minua ei ole koskaan hämmästyttänyt nämä yllätysraskaudet. Sen sijaan ihmetyttää nämä jeesustelijat, jotka eivät ymmärrä että jokainen raskaus, varsinkin eri naisten kesken, on erilainen. "Mutta kun MINULLA on aina ollut tosi iho maha ja tosi liikkuva lapsi ja tosi selkeät raskausoireet niin pakko olla kaikilla muillakin!"

Vierailija
24/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:11"]

Kyllä noissa tapauksissa sillä naisella täytyy olla päässä jotain vikaa. Jos oma mieskin on huomauttanut että näyttää kuin olisi raskaana niin miksei voi edes marketin halvinta raskaustestiä tehdä. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

VAIKKA kuukautiset olisivat epäsäännöllinen vieras, VAIKKA olisi kuinka lihava, VAIKKA ei olisi raskausoireita, niin kyllä viimeistään siinä vaiheessa kun joku alkaa liikkua kohdussa, asia pitäisi oivaltaa. Se tuntuu nimittäin ihan erilaiselta kuin ilmavaivat tai mahakipu, eikä kenelläkään sitä läskiä kohdun sisällä ole puskurina niin ettei potkuja tuntisi.

[/quote]

Mulla oli ensimmäisen synnytyksen jälkeen ihan hirveästi samanlaisia oireita kuin raskaudessa. Rinnat oli arat, vatsassa ihan selvästi liikkui vauva, oli pahoinvointia ja vatsan turvotusta. Menkat mulla on aina olleet hirmu epäsäännölliset. Mitenkähän monta raskaustestiä minä teinkään, mutta kaikki näytti negaa. Olin varma, että testit olivat viallisia. Lääkärissä sitten ultra paljasti, että vauvaa ei todellakaan ole tulossa.

Jos ihan tavalliset ruuansulatusoireet tuntuvat raskausoireilta, niin minusta ei ole ihme, jos raskausoireet tuntuvat ruuansulatusoireilta.

Vierailija
25/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän yleensä ole kyse siitä, mistä artikkelissakin puhuttiin, eli raskauden sivuuttamisesta. 

Nainen ei vain suostu hyväksymään olevansa raskaana, ja sulkee sen aktiivisesti pois elämästään. Silloin tietenkin on hyvä, jos ei ole tupakoiva alkkis tai nisti.

Vierailija
26/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 08:33"]

No jos puolitututkin onnittelevat raskaudesta, niin kyllä saa aika tyhmä olla, ettei tajua...

Mä luulen, että joko nää on ihan sekoja tai sitten vauva oli tarkoitus antaa pois, mutta sitten ei raaskittukaan.

[/quote]

Joo ja oma mieskin oli epäillyt raskautta kun naisen maha oli ollut niin pinkeä. Jotenkin nolottais mennä tuollaiseen haastatteluun.

Vierailija
27/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vatsassa potkii melkein nelikiloinen vauva ja muut ihmisetkin näkee selvästi raskauden niin kyllä päässä vähän vippaa jos ei edes tule mieleen että voisi olla raskaana.

Aika syvä torjunta ollut päällä jostain syystä.

Vierailija
28/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se muakin ihmetyttää kaikkein eniten, ettei tajua ja huomaa itse olevansa raskaana? Ei se niin ihmeellistä ole, ettei usko raskautuvansa, mutta pitäis se nyt tajuta, vaikka olis millainen vatsakkuustrauma, että se vatsa voi olla vauvamaha. Nainen oli varmaan vaan hävennyt edelleen omaa isoa vatsaansa ja oli kieltänyt oikean syyn. 

Mutta eihän siinä mitään, minusta hienoa että kertovat asiasta julki, koska mun aina ollut tätsin mahdotonta uskoa, että tuollaista oikeasti tapahtuu. Nyt uskon vähän paremmin.

Mulle raskaus olis aina ollut niin hirveä katastrofi, että vahdin asian kyllä tarkkaan, etten vain ole raskaana. Ennen kuin sitten se oli ok.

Vierailija
29/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 08:38"]

Hienosti kaikki väistävät todellista syytä yllätyssynnytyksille- syynähän on se, että psyyke torjuu liian vaikeana asiana.

Torjunta on alkeellisimpia defenssejä- myös av-palstalla :)

[/quote]

Juu, nimenomaan tästähän on kysymys. Raskausasia on torjuttu liian vaikeana jostain syystä.

Vierailija
30/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen kummoista torjuntaa tarvita jos vaikka lääkäri tai parikin on sanut ettei voi tulla raskaaksi. Ei se silloin ihan ekana tule mieleen.

Eikä kaikille kasva havaittavaa mahaa.

Vierailija
31/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 09:29"]

Eipä siihen kummoista torjuntaa tarvita jos vaikka lääkäri tai parikin on sanut ettei voi tulla raskaaksi. Ei se silloin ihan ekana tule mieleen.

[/quote]

Vaikkei se vatsa niin näkyisikään, se tuntuu. Niinkuin tässäkin tapauksessa. Aikaa on n. 9 kuukautta työstää asiaa, vaikkei ekana tulisikaan mieleen...

Vierailija
32/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 09:29"]

[/quote]

En kyllä ymmärrä, miten lääkärin ammoin antama tuomio voisi tässä asiassa painaa enemmän kuin oma todellisuus, jota itse elät. Ja haloo, mieskin oli sanonut mahan olevan halatessa pinkeä. 

Mullakin on aina ollut vatsakkuutta, silti raskausmaha oli ihan omansa. Eikä nainen nyt mikään tankki ollut Hesarin kuvan perusteella. Vaikka lähinnä pää näkyikin.

Vierailija
33/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia vatsavaivoija saa olla normaalisti, jos ei raskautta huomaa! Mulla ainakin se vauva on tuntunut varsinkin loppuvaiheessa ihan kunnon möykkynä. Luulisi tosi mahakkaallakin näin olevan!

Vierailija
34/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin olin henkisesti todella tietoinen sisälläni jylläävästä elämästä. ...toisaalta kyllä ihan selvästi näkyi, kun mahani läpi meinasi tunkea jalkapohja! Tunsin selkeän uni-valverytmin ja kuperkeikat ja mylläyksen aika hyvin, ei eläissäni ole ollut sellaisia "mahavaivoja". Vaikkei liikettä olisi ollut, niin olin kyllä varsin TIETOINEN toisesta elämästä psyyken tasolla, vähän sama kuin joku olisi kanssasi samassa huoneessa, ei sitäkään voi olla "tuntematta" vaikkei näkisi. Ei vissiin ole ihan terveitä nuo yllätysraskaat. 

Vierailija
35/35 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylipainoinen ja isomahainen. Maha ei tämän takia ole raskaana ollessa ollut kovin suuri. Esim. kolmannen kohdalla kerho-ohjaaja yllättyi, kun syksyllä kesäloman jälkeen toin keskimmäistä kerhoon ja mukana oli vauva. Ei ollut älynnyt keväällä (n. 1kk ennen synnytystä),  että olen raskaana. Nolona sitten selitteli spontaania hämmästystään vauvasta :)

Mutta mutta, kyllä mä itse olen sen mahan huomannut ja tuntenut. Raskausmaha on aivan eri kuin turvonnut maha. Ja olisin kyllä painunut lääkäriin, jos mun maha olis kova ja pinkeä viikkotolkulla, kuten se raskausmaha tuppaa olemaan viimeisillä viikoilla. Ei se nyt ihan normaalin turvotuksen piikkiin voi mennä. Ei mulla ikinä ole maha sellainen ollut, vaikka mullakin on paljon vatsavaivoja.

Ja tuossahan se maha oli näkynyt, ulkopuoliset huomas asian, samoin miesystävä. Tais siis olla kyse torjunnasta, jostain syystä nainen ei vaan raskautta halunnut myöntää. Ihmetellä kyllä sopii, että miksei lähipiiri puuttunut asiaan. Eikö kukaan todellakaan uskaltanut kysyä raskaudesta ja siitä että miksei vauvalle oltu hankittu mitään.