Raastava rintakipu, kylmät väreet ja epätodellinen olo =(
Olen saanut tänään jo kahdesti oudon kipukohtauksen, rintaan sattuu rintalastan alapuolelle koko ylävatsaan. Kipu on niin järkyttävää, että itkettää. En ole syönyt tänään mitään, juonut vähän vettä.
Ensimmäinen kohtaus iski töissä. Menin takahuoneeseen lattialle makaamaan jalat koukussa- ei auttanut. Mikään asento ei ollut hyvä. Kipu yltyi koko ajan. Kädet umpijäässä, epätodellinen olo ja sydän hakkaa huimasti. Ei okseta eikä huimaa. Työkaveri auttoi päivystykseen, mutta odottaessa kipu loppui. Makasin lattialla nelinkontin ja huohotin kaulahuiviin. Lääkäri lähetti kotiin ja antoi huomiselle sairaslomaa.
Pääsin kotiin, istuin sohvalle. Kipu tuli niin yllättäen, että huusin ääneen. Samanlaista kipua kuin aamupäivällä, iski vain nopeammin. Paniikissa soitin äidilleni, että hakee lapsen päiväkodista, minä lähden sairaalaan. Taksi alle ja päivystykseen. Ja kivut loppui taas.
Pelkään, että kivut tulevat takaisin yhtäkkiä. Nyt olen lapsen kanssa kahden. Minulta on leikattu sappi, ei johdu siitä. Lääkäri sanoi johtuvan närästyksestä ja käski kotiin. Minulla oli koko raskausajan närästystä ja tämä ei todellakaan ole samanlaista. Mainittakoon, että olen 21v. Pelkästään sappikivien diagnosoimiseen meni kaksi vuotta, koska olen niin nuori eikä minulla voi olla moisia vanhusten tauteja. Mitä tässä nyt tekee, odotan sydänkohtausta?
Jos kipu tulee takaisin ja joudun lähteä kolmannen kerran päivystykseen, miten lapseni jaksaa? Nyt on niin myöhä jo, joutuisin herättää hänet yöunilta :(
Kommentit (6)
Mulla tulee kovat krampit ja kivut ylämahaan jos en syö kunnolla. Tulee myös joskus kun jää ilmat ns. jumiin, tullut huudettua päivystyksessä moisen vaivan takia monesti.
Osta esim. vissyä tai fantaa ja juo jos alkaa tuntua kipua ylämahalla. Päästele kaikki ilmat pihalle mitä vaan tulee, kummasta vaan päästä :D
Otettiinko sulta kumminkin ekg? Vai miksi lääkäri oli niin varma närästyksestä? Pyydä nyt kumminkin se ekg jos vielä lähdet uudestaan, niin saat mielenrauhan..
Ottivat ekg:n ja käyrä heitteli, unohdin mainita. Siksi pelkäänkin sydänkohtausta :( lääkäri laittoi sen piikkiin, että kivun takia hyperventiloin ja siksi sydän pamppailee. Itse kyllä katsoin, että pari lyöntiä jäi välistä. Rytmihäiriöitä? En ole uskaltanut syödä, kun ylävatsaa juilii.
Ap
En tiedä miksi mutta verrattuna siihen, jolla raastoi päätä, tämä tuntuu psyykeperäiseltä vaivalta. Ensivaikutelma on että syö jotain vatsaystävällistä, juo, ota burana ja mene nukkumaan.
Oletko juuri eronnut tms.?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 23:23"]
Ottivat ekg:n ja käyrä heitteli, unohdin mainita. Siksi pelkäänkin sydänkohtausta :( lääkäri laittoi sen piikkiin, että kivun takia hyperventiloin ja siksi sydän pamppailee. Itse kyllä katsoin, että pari lyöntiä jäi välistä. Rytmihäiriöitä? En ole uskaltanut syödä, kun ylävatsaa juilii.
Ap
[/quote]
Mitä tarkoitat että heitteli, oliko siis nopea syke? Jos hyperventiloit niin sanoiko lääkäri että oli paljon happea veressä? Jos olisi jäänyt lyöntejä välistä, niin kyllä veikkaan että olisit jäänyt seurantaan. Refluksi/närästys voi tehdä myös tykytystä. Kokeile kumminkin syödä ja juoda jotain ja hengittele sen jälkeen paperipussiin. Jos ei helpota niin lähde käymään uudestaan.. kyllä se siitä.
No jos vaikka söisit ja joisit kunnolla?