Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaa kysyä papereita täysi-ikäiseltä

Vierailija
30.09.2020 |

Eli työskentelen kassamyyjänä, ja luonnollisesti tiedän, että velvollisuuksiini kuuluu tarkistaa alkoholia, tupakkaa ja muita ikärajallisia tuotteita ostavan asiakkaan ikä.

Mutta sitä en ymmärrä, että miksi tunnen niin suurta noloutta siitä, että arvioin asiakkaan iän väärin hänen ulkonäkönsä perusteella, ja kysyn papereita selkeästi täysi-ikäiseltä ihmiseltä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mitä välii? Jos tuosta joku pahoittaa mielensä niin ei todellakaan ole sun ongelma. Monet aasiakkaat tosin alkaa tuosta heittää jotain läppää, heidätkin jätät vaan omaan arvoonsa ja teet työsi jatkossakin tunnollisesti. Enemmän varmasti hävettää jos et kysy papereita 17-vuotiaalta.

Vierailija
2/8 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olin aikoinani kakskutosena imarteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat kerta 4500€/kk puhtaana käteen, niin kyllä siinä pitää vähän nolouttakin kestää.

Vierailija
4/8 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole vielä mitään. Minulta on kysytty papereita 40-vuotiaana ja kyllä pidän sitä jo aika nolona myyjän _virheenä_. Siis ihan oikeasti, miten voi mennä iän arvioiminen 22 vuotta pieleen.

Vierailija
5/8 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole vielä mitään. Minulta on kysytty papereita 40-vuotiaana ja kyllä pidän sitä jo aika nolona myyjän _virheenä_. Siis ihan oikeasti, miten voi mennä iän arvioiminen 22 vuotta pieleen.

Ei sen tarvi mennä kuin 11 vuotta pieleen, kun paperit on kysyttävä kaikilta alle 30-vuotiaiksi epäillyiltä. Sielultasi taidatkin olla vanha noita-akka, jos tuota nolona virheenä jaksat pitää.

Vierailija
6/8 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paperit tulee kysyä, jos myyjä arvioi asiaakaan alle 30-vuotiaaksi. Näin kynnys kysyä ja näyttää papereita pysyy matalana. 

Vierailija
7/8 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin nolottais, laki kuitenkin kieltää ainoastaan alaikäisille myynnin.

Vierailija
8/8 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos multa kysysit ni näkisit ku 40v parrakas iso mies heittäs kärrynpyörää. Kannattaa kokeilla :D