Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISMASUT LA-SU***

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin oli hiljaista edellisessä pinossa. Ootteko menneet muuanne vai vaan kesätouhuissa.

Istun tässä kahvin ja pullan kera ;) Eka työ yö takana ja toinen edessä. Toistaiseksi kaikki vielä suht hyvin.. Kysykää sitten to aamuna, kun yöt on tehty...

Jep. Neuvolassa tuli käytyä torstai aamuna ja kaikkihan siellä oli niin kun piti. Kovasti lippuja matkaan sai ja sen vau-kirjasen kovin oli mukavan oloinen. Terkka oli nuori ja näpsäkkä oikein mukava ja osaava. Lääkäri aikaa varaillaan niin, että se ilmeisesti on 13.8. ja silloin tehdään kuulema eka ultra neuvolassa. Sitten tulee myös kutsu np-ultraan viikolle 12. Jännittämäänhän tuo pistää taas enemmän. Koitan uskoa, että niin kauan, kun ei näy vuotoa on asiat reilassa. Turvotus on tosin katoamaan päin paitsi tisseistä.

Taidan painua unille - muksut on mummulassa ja ukko liesussa

Lytte 8+2

Vierailija
2/15 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti bongasin että täällä on ainakin yksi muu joka tekee yötöitä. Musta on ollut tosi rankkaa tehdä nyt öitä ja rytmin kääntyminen tuntuu lisäävän pahoinvointia huimasti. tai sitten olen vaan vanhentunut.. Mulla pitäis olla maanantaina pitkä päivä(15h) ja siihen sitten 4 yötä päälle. Nyt on lähinnä sellainen olo että tekis mieli hakea saikkua, mutta kai tässä pitää ainakin yrittää töihin..

Mies on ihmeissään kun tulee kauheaa kauppalistaa, että mitä voin kuvitella syöväni ja pitää tuoda aamulla ruokaa sänkyyn että pääsen ylös.

Kohta on pakko kyllä kertoa lapsille miksi äiti on niin väsynyt ja outo. Yritän sinnitellä maanantaihin, jos silloin saisi työkaverin kurkkaamaan mahaan, että mitä siellä näkyy... toivottavasti syke. Olisi jotenkin hirveää saada keskenmeno tai että tää olis tuulimuna kun nää olot on mitä on. plääh. mieliala aika surkea näköjään myös. yritän petrata tästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotilon kanssa näimmä samoilla viikoilla mennään :)

Mulla alkoi kesäloman jälkeen tytöt tällä viikolla, ja vaikka teen lyhennettyä viikkoa (4pvä/vko ja nekin 7,5 tuntia) niin kyllä jaloissa tuntuu.. olen koko työpäivän jaloillani ja tulee myös kuljettua.. Muutenkin aivan järkky väsymys, tänäänkin olin kai meillä ainoa joka nukku päikyt kun muksut vaan painaa ympyrää, mut ihan väkisin tuli uni.. Tällä viikolla ollut havaittavissa jo pikku pahaa oloa, sellasta krapulamaista etomista, eikä mitään muuta tee mieli kun sipsejä, pizzaa jne.. :) Siis tosi terveellistä kun on tota painoo piiru liikaa muutenkin. Ens ke ois eka neuvola, yritän uskoo että kaikki ois kunnossa kun pikkusta turvotustakin on havaittavissa, sais kyllä pysyä poissa. Saattaa osin kyllä tulla nyt tosta seisomisesta ja kun oli lämpimämpiä päiviä, ettei tarvis viä aikoihin kertoa.. Sitkeetä hedelmien ja vihannesten puputusta oon kyllä yrittäny, ja liikkumassaki käydä, ainakin kerran viikossa, tarkotuksena ois kyl nyt yrittää lisätä siihen 2krt/vko. Oon käyny sellasessa punttisalin kiertoharjoittelussa.. Mutta nyt ipanoitten kera saunaan..

tanja rv 7+3

4/15 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Jostain syystä onnistuin kirjoittamaan tohon To-Pe-pinoon, vaikka tähän viikonloppupinoon yritin. Kopsasin tekstin sieltä.)

Täällä pahoinvointi vain pahenee... Viikon verran oon nyt voinut pahoin ja päivä päivältä olo tuntuu menevän vain huonompaan suuntaan. Kolmasti oon nyt vajaan viikon sisällä oksentanut ja fiilikset alkaa olla vähän kehnonpuoleiset kun koko elämä tuntuu lamaantuvan tän pahoinvoinnin alle. Lenkille ei pääse eikä juuri uloskaan kun heti alkaa yökityttään. Päivät menevät lähinnä sängyn pohjalla (ja vessassa). Onneksi mummu on vielä viikon kesälomalla ja on ollut suureksi avuksi viemällä tyttöä välillä ulos ja kehittelemällä tekemistä.

Nyt vähän jännittää miten olo tulee kehittymään, kun viikon päästä ois Tuurissa Miljoonarock, johon me hankittiin miehen kanssa jo keväällä liput ja jota ollaan innokkaana odotettu, kun päästäisiin kahdestaan pienelle vapaalle... Nyt kun olenkin näin huonossa kunnossa, voi omalta kohdaltani tapahtuma mennä sivusuun. Ja se todella harmittaisi. Saapa nähdä mitä tulee tapahtumaan...

Tulipas omanapainen kirjoitus, pahoittelen! Lauantai-illan jatkoa kaikille!

Nasuliini rv 6+6

Vierailija
5/15 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi yötöitä ja ylipäänsä vuorotoitä tekevä, kolmivuoro työtä teen. Iltavuorot ovat tuntuneet aika mahdottomilta kun yleensä siinä neljän viiden aikaan iskee ihan hillitön väsymys.. Aamuvuorot ovat menneet ihan kivuttomasti, onneksi ei ole pahoinvointia.. =) Pientä huippausta aina silloin tällöin, mutta täytyy ottaa rauhallisesti nousemiset..

Mulla olis eka neuvola maanantaina 4.päivä.. Mies jää luultavasti esikon kanssa siksi aikaa kotiin... Esikolla ikää 3.5v niin tuskimpa viihtyy siellä istumassa montaa tuntia. Ja muutenkin kun on utelias luonteeltaan, niin varmasti kaikki alkaa kiinnostamaan ja sitten meiltä menee puheet ohi. Katsotaan nyt miten järjestetään.

Kovasti jännittää että jos yrittää sydänääniä kuulla mutta mitään ei kuulukaan niin saan hepulin.. Tämä raskaus muutenkin niin erilainen kuin ensimmäinen.. tämä meneillään oleva kun alkoi suoraan keskenmenosta, niin pelko on läsnä koko ajan. Ei sitä ekassa osannut mitään edes pelätä tai jännittää, ei ainakaan tässä mittakaavassa kuin itse km:n kokeneena nyt.. Hiukankin kun oireettomampi päivä niin johan on pelko persuuksissa, muutenkin kun olen lähes oireeton.. niin myös ekassa... ultrassa en ole käynyt, sieltähän sen varmuuden saisi, mutta jääköön nyt.. Tarkat viikotkin selviää sitten neuvolan ekassa ultrassa..

Nyt saunan lämmitykseen, saan yksinäni nautiskella; mies töissä ja neiti appivanhemmilla..

Elokuun jatkoja, ja "kuullaan" taas

Vierailija
6/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kamala lukea keskenmenon kokeneiden lohduttomia kirjoituksia, ettei sanoin pysty sitä kanssatuskaa ja lohdutusta jakamaan vaikka niin kovasti haluaisi :( Osanottoni myös minulta.

Osaltani kirjoittelu on vähän jäänyt kun pahoinvointi ja ÄLYTÖN väsymys on vieny yksinkertaisesti kaikki voimat. Aamulla voimaa ja tarmoa on kuin pienessä kylässä, mutta aamupalan syömisen jälkeen alamäki ja alavireisyys on taas päällänsä... Tympii jo itseäkin tämä oma saamattomuus... sitten kaikki aina muistaa sanoa, mutta se on vain väliaikaista ja menee ohi jne... NIIIIII-IN koko kesä siis menee ohi :(

Neuvolassa kävin tuossa edellisviikolla , mutta eipä siellä mitään ihmeellistä näin ekalla käynnilla... lääkärintarkastus olisi elokuun lopussa kuten sitten ensimmäinen ultrakin. Itse en onneksi ole kovin stressaaja-luonne, joten en sillä tavalla murehdi etukäteen mahdollisista neg. ylläreistä ultran suhteen.

Parhaimmille kavereille ollaan nyt sitten kerrottu, kun niin monet kekkerit on osaltani sivuutettu ja jokavuotuisen rallireissun lumeeksi en enää keksinyt mitään tekosyytä, kun kaikki mahd. oli jo käytetty :)

Jokos porukoilla alkaa olla työstönimiä kehissä? Meillä asuu Naama :) named by ikionnelliset tulevat isovanhemmat :)

No teinarit on ajettu huoneisiinsa, joten eiköhän ole tämänkin yövuorolaisen aika painella sohvalle torkkumaan :)

Anzi 9+2

Vierailija
7/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi tänään!

Täällä on myös yksi vuorotyön tekijä. Yövuorot olleet aika hankalia. Kuvotus ja väsymys kertautuu moninkertaiseksi.

Ekassa raskaudessa viisi vuotta sitten ei tällaista ollut.

Kuvotus on loppunut miltei kokonaan joten toivonkin, että seuraavat yöt menisi paremmin.

Muuten on tuntunut välillä liiankin oireettomalta. Onneksi luin, että näillä viikoilla se on tavallista.

Ultrassa voisin käydä (työsuhde-etuja), mutta pitävät pian hulluna, kun olen jo kaksi kertaa käynyt kurkimassa massuun...

Np-ultra on jo viikon päästä, rv 11+1. Sitä odotellessa :)

Onko muiden massut jo pyöristyneet? Mulla ei tiukemmat farkut enää mahdu, onneksi on muutamat isommat.

Hyviä vointeja kaikille! Erityistsempit yötyöläisille!

AnniHelena rv 10+0

Vierailija
8/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pahoinvointi on tiukentanut otettaan... Vielä sen kanssa on kuitenkin pärjätty.

Pitkä viikko edessä, vanhemmat lapset lähtevät koko viikoksi mummolaan ja aika pitäisi saada kulumaan yksikseen. Olen siis vielä lomalla, viimeistä viikkoa viedään ennen kuin koulut alkavat :) Sinne sitten taas opehommiin...

Täällä ainakin alkaa kyllä jo housut kiristää... ei puhettakaan että tiukimmat farkut menis enää päälle. Olen aika hoikka ja pienikokoinen, ja heti kun tuun raskaaksi elimistö alkaa kerätä kaiken läskin tohon vyötärölle ja jenkkakahvoihin. En tiedä voiko aineenvaihdunta muuttua niin nopeesti vai syönkö mä vaan niin julmetun paljon... Mammahousut on kummiski vielä liian isoja ja tuntuis muutenkin vähän iioittelulta, joten kai tästä on vielä ennen töiden alkua kauppaan lähdettävä ostamaan jonkinsortin välimalliratkaisu...

Itku meinaa tulla aamuisin housukaapilla kun ei ole mitään pällepantavaa!

Piiperö, rv 8+0

Vierailija
9/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei edelleenkään mitään pahoinvointia...välillä on iltapäivisin olo, että vatsa olis löysällä vaikkei olekaan.

Miten paljon ihmiset teillä vihloo tai/ja juilii alavatsaa? Mulla on tällä hetkellä kerran päivässä pieni vihlomishetki :). Ihanaa, että edes jotain tuntuu. Maha ei ole mielestäni kasvanut vielä ollenkaan, sama römppä se on kuin ennenkin.

Huomenna olis paluu arkeen, työt alkavat taas loman jälkeen, mutta ihanaa, kun tietää että reilu puoli vuotta ja pääsee taas "lomaileen" :).

Nasse rv 7+0

Vierailija
10/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeesti on pino hiljentynyt. Itsekään en viitsi enää alituiseen kirjoitella, kun tuntuu, että viikot kuluvat silloin niin hitaasti.

Eikä tässä juuri mitään uutta kuulukaan. Viimeyöstä ollut sellaista pientä juilimista alaselässä ja pistää hieman miettimään, mikä siellä kaihertaa. Lisäksi mukaan on tullut kuvotus ja huimaus. Nopeita ylösnousuja ei pysty tekemään. Tuo kuvotus on juuri sellaista krapulamaista öklötystä, kuten joku muukin kuvaili. Vähän niinkuin, että onko huono olo vai kuvittelenko vain. Tämän kanssa pärjää mainiosti. Kaikki sympatiat sinne oikeasti pahoinvoivien suuntaan.

Eka neuvola olisi ensi viikolla, ei oikein innosta. Meillä kun ei ole siellä ultramahdollisuutta. Ajattelin kuitenkin kysäistä, josko työkaveri hieman kurkkaisi, onko siellä masussa mitään.

Kaarna@laiva rv 6+6?

Vierailija
11/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, kirjoitin ensin vanhaan pinoon. Kopsaan sieltä kirjoitukseni tähän....

Terveisiä Ikaalisista

tulimme juuri pieneltä kesälomareissulta. Käytiin Ikaalisten kylpylässä lomailemassa ja tietenkin TiTi-nallen talossa. Meidän neito oli kyllä ihan tohkeissaan. Harmillisesti hänelle tuli yön aikana ihan mahdottoman kova yskä ja se vähän verotti voimia, siksi emme tänä aamuna menneet uimaan ollenkaan.

Toivottavasti pinot ei hiljene, täällä on mukavaa käydä lukemassa ja kertoilemassa kuulumisia. Itse aion pysyä vain ja ainoastaan täällä kirjoittelemassa, en meinannut liittyä yahooseen ollenkaaan. Toivottavasti täällä pysyisi pari muutakin vaihtamassa ajatuksia.

Oma napa on ollut muutaman päivän aika oireeton. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. En ole tarvinnut päikkäreitä, eikä ole enää kovasti etonutkaan. Jos ruokavälit repsahtaa pidemmiksi, niin sitten heikottaa, mutta ei pahaa oloa ole tullut silti. Tiistaina se neuvola, jospa niitä sydänääniä kuunneltaisiin. Voihan se olla että on hankala vielä niitä kuulla näillä viikoilla, on tota massua edelliseltä kierrokselta kuitenkin niin paljon jäljellä...

Kesälomaa olisi vielä kaksi viikkoa jäljellä. Aloitettiin loma vasta viikolla 30, ihan mukavaa. Saisi aurinko vielä paistaa ainakin pari viikkoa.

Hyviä vointeja kaikille.

T:Veksuli

Vierailija
12/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saanut sen verran aikaiseksi että yhdet tapetit poistin ovesta (mies pääsee sit maalaamaan, ko. sillä on joku remotti innostus vai rakentaako pesää...). Kävelemässä kävin mutta lenkki jäi lyhyeksi kun rupes armottomasti pissattamaan, kotona kuntopiiriä ja vatsallaan makuulta ei tullut mitään kun tissit kipeänä ja masuun sattui. Ja onnistuin mä tekemään pahaa lihakastikettakin.

Pahoin vointi vähempänä mutta väsy j ahengästys tulee nopeasti.

Huomenna siis töihin EVVK.

T:Vacsuli rv7+5

Vierailija
13/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella miten kamalaa se oksentaminen on. Itselläni on pahoinvointi pysynyt lievän etomisen asteella. Silloin harvoin, kun saan oksennustaudin, niin oon ihan totaalinen petipotilas, kun oksentaminen vie kaikki voimat. Sympatioita siis kaikille, jotka oksentamaan joutuvat.

Oma olo on hyvä ja aika normaali. Maha on taas aika turvoksissa, mutta koska en muutenkaan mikään tikku ole, niin tuskin kukaan mitään vielä osaa epäillä.

Päikky 6+4

Vierailija
14/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomenna neuvola aamulla klo 9 ja poitsun kanssa pitäis sinne mennä kun mies menee töihin. Voi kuinkahan mä selviän siitä... Huoh! Sitten kun työt alkaa niin neuvolakäynnit on helpompia, kun mies voi hakea lapsen ja en mä pääsekään neuvolaan kuin töitten jälkeen.

Itellä ollu tänään oksettavin päivä. Kuvottanu heti aamusta ja melko heti aamupalan jälkeen piti oksentaa ja samoin iltapäivästä. Mutta se helpotti kummasti.

Nyt pitäis varmaan mennä nukkumaan, jotta saisi tarpeeksi unta kalloon.

Hyviä jatkoja kaikille!

Heanka

Vierailija
15/15 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin justiinsa laittamassa esittelyn tuonne maaliskuisten perään..

En paljon ole ehtinyt käydä lukemassa juttuja, mutta keskenmenoja ilmeisesti oli ollut useammalla =(

Miten se elämä vaan menekään niin kummallisesti. No jaksamista heille.

Niin omaa napaa; toista tässä odotellaan, ennestään poika 03/07. Jotenkin vähän hirvittää miten sitä pärjää sitten kahden kanssa, kun tuo poika on niin mahdoton! No kaippa sitä saa sitten mummuilta apua.

Ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi/oksentelu kesti viikoilta 7-14. Nyt onneksi hieman helpompaa (ainakin vielä). Oksentaa ei ole paljon tarvinnut mutta muuten ajoittain huonoa/etovaa oloa.

Niin oli tosi kiva huomata että täällä monta vuorotyön tekijää. Itse oon 3-vuorotöissä ja nytkin yövuorossa.

No saa lohduttuatua, että n. ½vuotta töitä ja sitten vapaata..

Neuvolatäti palailee ensi viikolla lomalta, joten ehkä eka neuvola tiistaina, uä olis sitten varmaan viikolla 12. Meilläkään ei neuvolassa uä:tä. Meillä matkustetaan 120km päähän.

No jaksamista kaikille

lumikki rv 9+0