Mitä teen päänahalleni?
Niin, lääkäri toki seuraavaksi jo mielessä mutta kysynpä teiltäkin. Päänahassa etuosassa karstamaisempaa hilsettä, seassa kevyitä hiutuvia. Lähtee kammalla. Hiukset likaiset oloiset lähes heti pesun jälkeen. Kutinaakin välillä. Kokeillut olen niin psoriasis-shampoon, rasvaisen hilseshampoon, hydrocortisonin, hoivannut kookosöljyllä ja kevyellä kosteusemulsiolla. Tuntuu ettei mikään auta. Mikä neuvoksi?
Kommentit (10)
Mulla auttoi apteekin shampoo+hoitoaine, d-vitamiini annoksen nosto ja kalaöljy.
Jätä kaikki shampoot ja pese pelkällä vedellä.
Aluksi rasvantuotanto villiintyy, mutta se ja muut oireet häviävät 2-3 viikossa.
Taliklhnään köyttävät Nizoralia. Voit pestä korvantaustat ja naamankin jos tarpeen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 13:15"]
Täliköhnä ihottuma. Googlaa.
[/quote]
tuttu on, mikäli sama kuin seborroinen ekseema. Olen käyttänyt Nizoral-shampoota; ei auttanut
Halvemmaks tulee käydä lääkärissä kuin kaikkea kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 13:15"]
Täliköhnä ihottuma. Googlaa.
[/quote]
tuttu on, mikäli sama kuin seborroinen ekseema. Olen käyttänyt Nizoral-shampoota; ei auttanut
[/quote]
Tuo on aika yleinen. Stressi tuo ainakin itsellä..
Mee ihotautilääkärille. Varmaan joku karvatupen tulehdus?
Mulla ihan samanlaista, enkä oo löytänyt hoitokeinoa. Apteekin yks shamppoosarja sopii jotenkuten, mut hiukset on ihan elottomat. :(
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 12:41"]
Mulla ihan samanlaista, enkä oo löytänyt hoitokeinoa. Apteekin yks shamppoosarja sopii jotenkuten, mut hiukset on ihan elottomat. :(
[/quote]
Mulla tosiaan näin. Hiukset kyllä kiiltävät mutta muuten litteänä päätä vasten. Ehkä sitten hoidan liikaa. Lääkärille meno vain viivästyy ja viivästyy. ap