Jatkaisitko isompien lasten 5v ja 3,5 v päiväkotia
Kommentit (12)
Kotiin tietenkin. Mitä se pk tarjoaa jota ette kotona voi tarjota?
Jatkaisin osapäiväisenä jos tarkoitus olisi palata töihin heidän päiväkoti-iän aikana.
Mutta pitäisin lyhyet päivät ja vain pari päivää viikossa. Sen verran, että hoitopaikat säilyisivät.
Jos heillä on siellä kavereita ja menevät sinne mielellään, niin jatkaisin puolipäiväisenä.
Osapäiväisesti kyllä, ainakin jos ei ole muuten säännöllistä kontaktia saman ikäisiin.
Voisin vanhemman osa päiväksi ja nuorempi ehkä pariksi kolmeksi päiväksi. Tai sitten johonkin kerhoon.
Ei koko päivää.
Todellakin jatkaisin. Lapset ovat ihanassa päiväkodissa jossa on paljon kavereita ja viihtyvät niin hyvin että itku tulee jos aamulla nenä vuotaa eikä pääse kavereiden kanssa leikkimään. Olen 100% varma että olisivat mieluummin siellä kuin kotona katsomassa vauvan imettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin jatkaisin. Lapset ovat ihanassa päiväkodissa jossa on paljon kavereita ja viihtyvät niin hyvin että itku tulee jos aamulla nenä vuotaa eikä pääse kavereiden kanssa leikkimään. Olen 100% varma että olisivat mieluummin siellä kuin kotona katsomassa vauvan imettämistä.
Ja hienoa, että jätätte lapsen kotiin, kun on vähän kipeä. On todella paljon heitä, jotka näin eivät tee , vaikka itse ovat kotona.Arvostan kovasti kaltaisianne, jotka ajattelevat sekä omaa lasta, että myös ottavat vastuuta muista.
Riippuu lapsista itsestään. Olen katunut että otin oman vanhemman lapsen kotiin samassa tilanteessa. Hän viihtyi hoidossa ja menetti kaverit siinä ja sairastui mutismiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hienoa, että jätätte lapsen kotiin, kun on vähän kipeä. On todella paljon heitä, jotka näin eivät tee , vaikka itse ovat kotona.Arvostan kovasti kaltaisianne, jotka ajattelevat sekä omaa lasta, että myös ottavat vastuuta muista.
Kiitos vain kovasti, joskin en minäkään kotona ole, vaan kipeä lapsi tulee toimistoni sohvalle pötköttämään ja katsomaan piirrettyjä. Ihan kaikille tämä ei mahdollista ole, joten suotavaa oiisi antaa hieman siimaa niillekin vanhemmille, jotka eivät ihan jokaisesta aivastuksesta pysty jäämään töistä pois. Muiden huomiointi on aina paikallaan ja kukin parhaansa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vain kovasti, joskin en minäkään kotona ole, vaan kipeä lapsi tulee toimistoni sohvalle pötköttämään ja katsomaan piirrettyjä. Ihan kaikille tämä ei mahdollista ole, joten suotavaa oiisi antaa hieman siimaa niillekin vanhemmille, jotka eivät ihan jokaisesta aivastuksesta pysty jäämään töistä pois. Muiden huomiointi on aina paikallaan ja kukin parhaansa mukaan.
On surullista, jos yhä on työpaikkoja, joissa vanhempi ei saa lapsen sairauden takia jäädä pois töistä koska se iha laissakin on.
ja tottakai , itsekin olen päiväkodin työntekijänä joutunut punnitsemaan jääkö siellä ryhmä pulaan ( koska sijaisia ei nykyaikana saa) vaa onko lapseni tarpeeksi kipeä jäämään kotiin ja minä hänen kanssaan.
Onneksi nykyään en päiväkodissa työskentele, mutta valitettavasti tilanne päiväkodeissa on todella huono
Meillä lapset eivät viihdy päiväkodissa, joten jäisivät kotiin (ja edelleen perhekerhoon, muskariin, tenavajumppaan jne. eli lapsia näkee muuallakin kuin päiväkodissa).