Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sen 75e epidemiakorvauksen perustelu on?

Vierailija
30.09.2020 |

Ei aukea, miksi sellainen on keksitty ja mihin se perustuu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit haluaa antaa rahaa äänestäjilleen kiitokseksi valtaan ja hyville palkoille pääsemisestä.

Vierailija
2/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Niille perheille joissa koululaisia, olisi ollut perusteltua keväällä, mutta jälkikäteen? Ja mitä lisäkustannuksia työttömälle aikuiselle ihmiselle on aiheutunut koronasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Niille perheille joissa koululaisia, olisi ollut perusteltua keväällä, mutta jälkikäteen? Ja mitä lisäkustannuksia työttömälle aikuiselle ihmiselle on aiheutunut koronasta?

Toimeentulotukeahan maksetaan myös joillekin pienituloisille työssäkäyville. Mutta joka tapauksessa, kun kyse on viimesijaisesta tuesta ja se myönnetään vain todelliseen tarpeeseen, en käsitä miten siihen voidaan noin vain lisätä tuollainen summa. Esimerkiksi peruspäivärahaan tai ansiosidonnaisen perusosaan tilapäinen lisä olisi ollut loogisempi ja suoraan koronaan liittyvä.

Vierailija
4/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kouluruoka puuttui vähän aikaa ennen kuin niitä alettiin jakamaan ja korona tukea saa aikuinenkin niin mitä korona kuluja toimeentulotuki perheen aikuisille tuli. 

Missä työssäkäyvien koronalisät jotka joutuivat paahtamaan täysillä koronan takia. Nyt niitä verotetaan, lyödään veroja lisää näille jotka vain kotona makoilivat. 

Vierailija
5/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä. nythän pitäisi laskea tukia, kun muutenkin verorahat on haaskattu eu:lle ja ma muille. eihän työnvälttelijät edes tarvitse yhtä paljon tukia nyt kun ei saisi edes missään turhaan liikkua.

Vierailija
6/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet säästivät korona-aikana kun kaikki huvi paikat olivat suljettu, oli pysyttävä kotona. En ymmärrä tätä korona tukea, 60 miljoonaa veronmaksajilta. 

Vierailija
7/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hengityssuojaimiin ei tietenkään ole varaa

Vierailija
8/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäjien lahjonta. Jos kokoomus ehdottaa työssäkäyvän pienpalkkaisen tuloveron kevennystä Ruotsin malliin niin se on aivan hirveää riistoa.

Vierailija
9/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kunnallisvaalit on tulossa ja SDP:n pitää ostaa ääniä.

Vierailija
10/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makarooni tehdas puski täysillä kun sen hetken aikaa lapset syötettiin makaroonilla ennen kuin alettiin ruuat jakamaan koulusta kotiin. Osa kunnista jakoi valmisruuat ja osa kuukauden satsit iltsevalmistettavina aineksina.

Kotoa ei päässyt mihinkään harrastuksiin tai huveihin mistä tuli isompi säästö kuin muutaman euron koulu ruuan puuttuminen lasten päivästä.  

Kärsijöinä ovat olleet lomautetut mutta hekään tuskin ovat toimeentulo asiakkaiksi pudonneita paitsi ne harvat jotka eivät olleet liitonrahalla. 

Vierailija
11/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makarooni tehdas puski täysillä kun sen hetken aikaa lapset syötettiin makaroonilla ennen kuin alettiin ruuat jakamaan koulusta kotiin. Osa kunnista jakoi valmisruuat ja osa kuukauden satsit iltsevalmistettavina aineksina.

Kotoa ei päässyt mihinkään harrastuksiin tai huveihin mistä tuli isompi säästö kuin muutaman euron koulu ruuan puuttuminen lasten päivästä.  

Kärsijöinä ovat olleet lomautetut mutta hekään tuskin ovat toimeentulo asiakkaiksi pudonneita paitsi ne harvat jotka eivät olleet liitonrahalla. 

Itse olen ollut ansiosidonnaisella ja silti sain toimeentulotukea. Lyhytaikaisiin lomautuksiin tuskin juuri kukaan saa toimeentulotukea.

Vierailija
12/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan toimeentulotuki asiakas ei joutunut ahdinkoon korona aikana. Diakonit toivat oven taakse ja monet muut tahot jakoivat ruokapusseja olan takaa. 

Vierailija
13/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut ansiosidonnaisella ja silti sain toimeentulotukea. Lyhytaikaisiin lomautuksiin tuskin juuri kukaan saa toimeentulotukea.

Se on sitten pieni ansiosidonnainen. Mutta tämä yhteiskunnan suurin osa toimeentulotukien saajista ei ole koronakuluista millään tavalla kärsinyt. Niin millä perusteella niille pitää jakaa veronmaksajien rahaa 60 miljoonan verran.

Työttömänä jo ennen koronaa niin minulle koronasta ei tullut mitään koronakuluja. Säästin vain kun oli pakko pysyä kotona. Mitään ei tarvinnut hamstratakkaan, tai sehän oli hölmöjen hommaa.  

Vierailija
14/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin järjetön tuki.

Vierailija
15/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altian pörssikurssi pomppasi heti.

Vierailija
16/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan toimeentulotuki asiakas ei joutunut ahdinkoon korona aikana. Diakonit toivat oven taakse ja monet muut tahot jakoivat ruokapusseja olan takaa. 

Ei ihan näinkään, itse siis opiskelen ja saan toimeentulotukeakin, ja koska koulut olivat keväällä kiinni, kasvoivat mun menot, sillä koulussa saan aamupuuron ja lounaan.

Vierailija
17/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla töissä käyvistä on omaisuutta. Jolloin ei saa toimeentulotukea

Vierailija
18/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla töissä käyvistä on omaisuutta. Jolloin ei saa toimeentulotukea

Riippu omaisuuden laadusta. Oma asunto jossa asuu ei estä tuen saamista. Äkkiseltään yli puolet tuntemistani työssäkäyvistä omistaa vain velallisen talon.

Esteeksi muodostuu lähinnä palkka. Kuukauden lomautukseen tuskin yksikään saa toimeentulotukea. Sitä palkkaa kun vyörytetään ja se edellinen palkka on saatettu maksaa viimeinen päivä jolloin se on käytettävissä siinä lomautuskuussa.

Vierailija
19/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa tarvitaan aina enemmän

Vierailija
20/26 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät