Saako kaupat (esim. Anttila) mitään itselleen DVD-elokuvien myynnistä?
Mietin vain, kun keväällä meinasin ostaa erään elokuvan (maksoi yli 20€), mutta hinnan takia jäi kaupanhyllyyn. Nyt törmäsin samaan leffaan ale-korissa hintaan 6,99€.
Kommentit (7)
Mikä ap:n ongelma tässä oli? Elokuva on tavara ihan niin kuin muutkin, ja joskus niitä myydään alennuksella.
Tarkoitin siis siitä, että esim. Anttilalla on about puolet DVD-elokuvistaan alennuksessa. Lisäksi suositutkin elokuvat ovat puolen vuoden päästä myynnissä muutamalla eurolla. Kannattaako semmoinen kauppa yleensäkään?
AP
Monesti varmaan myös halpoja leffoja penkomaan tulleiden asiakkaiden mukaan tarttuu joku normaalihintainen tuotekin niin se lisää myyntiä sitä kautta.
silloin maksoivat kuin olivat uutuuksia.
että dvd:n valmistuskustannukset, siis sen fyysisen ostettavan dvd-elokuvan, ovat todella pienet. Kustannukset tulevat itse sen sisällön valmistamisesta. Kun siis ensin tehdään elokuva, joka ehkä ensin menee elokuvateatterilevitykseen, saadaan sieltä ensimmäinen osa tuloista, sitten mahdollinen oheistavaran myynti, seuraava erä on sitten sen dvd-uutuuden myynti, sitten televisio-lähetysoikeudet elokuva yms. kanaville ja sitten se dvd:n halpamyynti ja sitten vielä televisio-oikeudet ilmaiskanaville ja erilaiset kaksi tai kolme elokuvaa samalla dvd:llä myynnit.
Kaikki tulo elokuvan valmistumisen jälkeen on tuloa ja ensin revitään isommat kertakorvaukset ja lopulta pienemmät. Olen aivan varma, että jälleenmyyjillekin hinta on ihan erilainen eri vaiheissa ketjua. Kun kauppa ostaa erän uutuus-dvd:tä, se maksaa sitä kappaletta koden paljon korkeamman hinnan kuin ostaessaan toisen erän halpamyyntiin. Olen varma, että korkeintaan pieni osa halpamyynnissä olevista dvd:istä on enää niitä samoja uutuutena ostettuja, vaan eräkoot on optimoitu siten, että siitä uutuuserästä jää vain vähän myymättä ja halpaerät ostetaan erikseen.
Normaalihinnalla tavaran ostava maksaa myös muutaman aletavaran samalla.
Se elokuva ei ole mennyt kaupaksi, niin ovat laittaneet alekoriin. Miten niin saako kaupat mitään elokuvien myynnistä??