Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minullakin on rikkaat vanhemmat - olen valinnut köyhyyden.

Vierailija
11.12.2013 |

Heti 18v. täytettyäni ilmoitin etten ota heiltä senttiäkään rahaa enkä ole ottanut.

Siitä lähtien eli viimeiset 10v. olen elänyt reilusti köyhyysrajojen alapuolella, työttömänä. Luonnollisesti saisin heidän suhteillaan töitä helpostikin mutta en ole sitä halunnut.

Lähinnä olen tehnyt sekalaisia hanttihommia silloin tällöin omaksi ilokseni, en halua mielellään ottaa palkkaa.

Vanhempani olisivat maksaneet minulle mitkä tahansa opinnot - kieltäydyin. He olisivat ostaneet minulle asunnon - kieltäydyin jne. Asun hyvin vaatimattomasti kaupungin pienessä, huonokuntoisessa vuokraluukussa ja ostan vaatteeni kirppikseltä. Harrastan ruoanlaittoa ja jahtaan tarjouksia joten ruokani on laadukasta. Olen onnellinen, rahaa jää jopa säästöön enkä koe jääväni mistään paitsi. En ole matkustellut enkä sitä edes halua. Luottokortteja en halua ja periaatteeni on etten ota senttiäkään velkaa, on kiva herätä aamuisin velattomana. Asuntovelallisten oravanpyöräelämä aiheuttaa minussa oksennusrefleksin. Itse kulutan aikani opiskelemalla milloin mitäkin esim. avoimen yliopiston psykologiaa jne, koskaan en kuitenkaan tenti niitä. Kävin samaan tyyliin myös lukion oman aikani kuluksi. Silloin kävin tenttimässä yhden kurssin mutta se oli todella ahdistavaa, opettaja oli töykeä ja teinit melusivat takarivissä kesken kokeen mitä rauhaa rakastava mieleni ei halua kokea toiste.

Sinä päivänä kun vanhempani jatkavat matkaansa tuonpuoleiseen tulisin perimään miljoonia - päätin jo lapsena että koko summa menee hyväntekeväisyyteen, johonkin lapsiin liittyvään tänne kotimaahan. Olen ainoa perijä ja muutenkin varakkaan suvun viimeinen vesa joten sieltä on tulossa myös mm. tätieni perinnöt myöskin minulle.

Mitä ajatuksia tämä herättää? Olenko inhottava loinen yhteiskunnassa, downshiftaamisen maailmanmestari, hippi, vai löytyykö peräti joku joka ymmärtää?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 15 oli siis ap omassa persoonassaan.

Olin jo lapsena tällainen, Ei ole vanhempieni vika mitenkään että minusta tuli minä. En syytä heitä mistään. Se mikä persoonamme määrittää on varmasti monen asian ja sattumankin tekijä, siihen osaa varmasti minua viisaammat vastata paremmin. Jotkut on heteroita, jotkut kommunisteja, jotkut lihavia, jotkut laihoja, jotkut taiteellisia, jotkut hippejä. Tuskin mikään näistä on vika tai vamma jonka vanhemmat aiheutti. Olemme myös omien valintojemme lopputulema. Olen valinnut olla minä.

Ap

Vierailija
22/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistasi. Minä laitoin tuon ison läjän kysymyksiä.

Ehkä voisit löytää mielekästä työtä jostain hyväntekeväisyysjärjestöstä ?

Voin tavallaan ymmärtää sinua. Itsessäni on osin samoja piirteitä mutta ei tosiaankaan noin voimakkaana.

Kiva että nautit elämästäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tosiaan tuollainen tilanne, että rikkaalla suvulla olisi vain yksi perijä ja se perijä olisi kuten sinä niin koko suvun työllä ja vaivalla hankkima omaisuus menee täysin hukkaan. Periaatteessa näyttää hyvin miten paljon et arvosta sukuasi tai heidän perintöään jos laittaisit kaikki hyväntekeväisyyteen tai kiertoon. Sama asia kuin kävisit kusemassa sukulaistesi haudalle.

Provohan tämä on, mutta silti... täytyy sanoa, että varmasti olisit jo perinnötön jos olisit varakkaaseen sukuun syntynyt ja et saisi muuta kuin lakiosan koska en usko että kukaan haluaa jättää tienaamaansa omaisuutta tuollaiselle lapselle, joka on syntynyt kultalusikka perseessä mutta ei ole edes vaivautunut yrittämään tehdä mitään elämänsä eteen tai hankkia minkäänlaista omaisuutta. Pelkästään laiskalta vaikutat.

Vierailija
24/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä asenteesi on ihan mielenkiintoinen ja kunnioitettava, mutta tuosta yhteiskunnan varoilla loisimisesta en pidä. Jos asuisit maassa, jossa ei ole sosiaaliturvaa, et voisi sitä tehdä. Jatka downshiftaamista mutta mene ansiotyöhön johonkin yleishyödylliseen järjestöön, auttamaan vanhuksia, luonnonsuojelutyöhön tms. Sitten olisit täysin ihailtava.

Voin ottaa perintösi puolestasi. Haluuatko yhteystietoni?

Vierailija
25/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliksi paljastui koska downshiftaaja ei säästä! Miksi jätät rahaa säästöön jos et ole materialisti? Ylimääräinen kuuluisi hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
26/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka yhteiskunnan rahoilla eläminen on hienompaa kuin vanhempiensa rahojen varassa oleminen? Nyt et ota rahaa vanhemmiltasi, mutta olet tavallisten köyhien ja keskituloisten veronmaksajien taakkana ilmeisesti ilman mitään tarkoitusta hakeutua työhön... Ei tukien varassa oleminen ole yhtään hienompaa kun edelleenkään et tienaa omia rahojasi.

Vierailija
27/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo jos tää on tässä niin miksi olet tietokoneella ja av-palstalla :D? Rakastat köyhyyttä mutta olet netissä? ei mene läpi sori

Vierailija
28/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet todellinen henkilö niin ymmärrät varmaan ristiriidan siinä, että olet liian ylpeä (?) ottaaksesi rahaa vanhemmiltasi, mutta et yhteiskunnalta. Muille ihmisille olisi parempi jos ottaisit ne vanhempiesi rahat, koska nyt kaikki ne, jotka joutuvat käymään töissä maksavat sinun elämisesi. Sanoit että et kaipaa rahaa- kuitenkin saat sitä säännöllisesti yhteiskunnalta eli vierailta ihmisiltä.

Vierailija
29/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään tekemättömyys mielestäsi oikeasti valinta?? 

Et ole valinnut mitään vaan olet vain...

Vierailija
30/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kuulostaa tutulta. Teepä kaikella huolella MBTI-testi (Teperament Sorter II) ja voisin kuvauksesi perusteella melkeinpä kertoa mitä saat tulokseksi. Tietyllä synnynnäisellä temperamentilla tuo on se omin luontainen tapa toimia ja reagoida. En yhtään edes ihmettele miksi olet päätynyt toimimaan noin sillä toimit oikeastaan yhden temperamentin sisällä puhtaan loogisesti. Voin vinkata asiaa avaavia kirjoja, jos aihe sinua kiinnostaa.

Vierailija
31/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 11:55"]

Jos olet todellinen henkilö niin ymmärrät varmaan ristiriidan siinä, että olet liian ylpeä (?) ottaaksesi rahaa vanhemmiltasi, mutta et yhteiskunnalta. Muille ihmisille olisi parempi jos ottaisit ne vanhempiesi rahat, koska nyt kaikki ne, jotka joutuvat käymään töissä maksavat sinun elämisesi. Sanoit että et kaipaa rahaa- kuitenkin saat sitä säännöllisesti yhteiskunnalta eli vierailta ihmisiltä.

[/quote]

Onko käynyt mielessä, että ne vanhemmat maksavat valtavasti keskimääräistä enemmän veroja? Perheen sisällä varmaankaan esittämääsi ristiriitaa ei esiinny.

Vierailija
32/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan yhteiskunnan rahojen huoliminen ei kuulu oikein samaan pakettiin, selvä ristiriita. Haistan myös provon, kirjoitettu tietyn mallin mukaan sitä kuitenkaan täysin sisäistämättä.

25

Vierailija
33/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olisit tuollainen, jos olisit lähtöisin köyhästä perheestä. Sinä olet ilmeisesti lapsena saanut kaiken mitä kuvitella saattaa. Nytkin takaraivossasi luultavasti tiedostamatta tykyttää takaporttina mittavat perinnöt eli sinulla on vaihtoehto mikäli alkaa kyllästyttää. Monella sitä vaihtoehtoa ei ole. Ei voi heittäytyä köyhäileen ja runoilemaan ja downshiftaamaan kun oikeasti sellaista vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
34/34 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut lapsena vanhemmiltasi kaiken muun, mutta et aikaa ja aitoa välittämistä? Onko sinut lapsena eristetty ikäistesikin seurasta?