Miksi jotkut ihmiset riitaantuu helpommin?
Itse en ole oikeastaan koskaan elämäni aikana riitaantunut kenenkään kanssa niin että tämän takia olisi välit katkaistu.
Toki jotain riitoja(?) on kavereiden kanssa nuorempana tullut sekä vanhempien sekä puolison, mutta harvoin ja aina ne on sovittu.
Mitä tämä kertoo minusta? Ja ennen kuin joku pääsee sanomaan että olen liian kiltti, niin en edes ajaudu riitoihin kenenkään kanssa!
Ja mitä voi päätellä ihmisistä joilla välit katkenneet milloin kehenkin.?
Kommentit (31)
Minä olen ollut alistuva ja kiltti. Sitten lakkasin olemasta sellainen, ja monet sillat poltettiin siinä (minä en yhtäkään, vaan ne muut).
Huomasin alkaa ajatella joskus keski-ikää lähestyessä, että mitä hittoa minä kuuntelen näitä kommentteja vuodesta toiseen, joista minulle tulee kiusallinen/surullinen/nolo/paha olo. Huomasin alkaa miettiä, että kuunnellaanko minua? Kohdellaanko minua kuten minä kohtelen muita?
Toki minulta puuttui ja puuttuu edelleen itsehillintää. Kaipasin vain niin olla hyväksytty, nähty ja kuultu.
Nykyään en riitaannu kenenkään kanssa, kun en pidä kuin pintapuolisia välejä ihmisiin, ja uusiin en edes halua tutustua ennen kuin uskallan luottaa itseeni ja sitä kautta muihin.
Kyykyttäjät suuttuu aina jos ei kyykkää sillon kun ne käskee.
Ne ihmiset riitautuvat, joiden mukaan on vain yksi tapa tehdä asioita. Ja se tapa on tietysti heidän oma tapansa.
Joustavat ihmiset, jotka antavat kaikkien kukkien kukkia, eivät riitaudu.
Vierailija kirjoitti:
Ne ihmiset riitautuvat, joiden mukaan on vain yksi tapa tehdä asioita. Ja se tapa on tietysti heidän oma tapansa.
Joustavat ihmiset, jotka antavat kaikkien kukkien kukkia, eivät riitaudu.
Sanoisin myös että joustavuus ja rento elämänasenne ja hyväksyvä suhtautuminen erilaisiin persooniin, ihmisiin, elämäntyyleihin ym suojaa turhilta riidoilta.
Vierailija kirjoitti:
Kaippa se on naikkosten kanssa se, että joku toteamus tyyliin "en jaksa kun soitat liian usein" menee siihen, että haukutaan toinen maanrakoon, ulkonäköä myöten ruoditaan toisen kelvottomuus ja sitä rataa. Kun miekkosten kanssa sama menisi tyyliin, että ok, hyvä kun kerroit.
Niin siis minä en jaksa ihmisiä, jotka soittavat koko ajan jostain XD. Mutta ei naikkosille uskalla tuollaistakaan sanoa.
Mä sanoin jatkuvasti soittelevalle miehelle kerran, ja tyyppi veti kilarit. Ja sanoin todella ystävällisesti, kun soitti oikeasti monta kertaa päivässä sikä meinannut lopettaa puheluita. Kaameat raivarit😅
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla ylimääräistä energiaa. Itse en jaksa alkaa riidellä mistään, varsinkaan enää näin keski-ikäisenä. Jos joku on hankala tai epämiellyttävä tyyppi, poistun takavasemmalle. Hoidan omat asiani enkä anna kenenkään puuttua niihin, joten eipä niistä tarvitse kenenkään kanssa riidelläkään.
Lapsillakin jo pahin teini-ikä ohitse, joten ei tarvitse heidänkään kanssaan enää vääntää.
Mä ihmettelen myös aikuisia ihmisiä jotka ylipäänsä jaksaa vetää herneen nenään ihan pienistä asioista. Kauheeta energian ja ajan tuhlausta suuttua koko ajan jostain.
Lapsi oppii keskustelutyylin vanhemmiltaan. Jos jompi kumpi vanhemmista ei pysty vaikeista asioista puhumaan raivoamatta ja syyttelemättä, lapsi saattaa jatkaa vielä aikuisenakin tuota mallia.
Neuroottinen ihminen kokee tunteet voimakkaasti ja tosiasiallisesti suuntautunut jää argumentoimaan omia näkemyksiään sovinnollista pidemmäksi ajaksi.
Tunnen yhden, joka riitaantuu kaikkien kanssa. Töissä ja vapaalla. Naapurinsa haukkui kun kävin hänellä kylässä. Oli 80-luvulla köynyt tapaus, jossa joku paikallisen osuuskaupan merkkihenkilö oli ollut hänen kanssaan eri mieltä. Lopetti käymästä s-ryhmän kaupoissa ei käy vieläkään. Esitteli pakonomaisesti uutta autoaan. Kaksi vuotta myöhemmin minä hankin auton ja kun näin tätä henkilöä sattumalta kerroin vaihtaneeni autoa. Suuttui ja ei ole enää väleissä. Pyöräili pois raivona.
Mulla välit poikki sukulaisiin, mutta en minä heidän kanssaan ole riidellyt kuten sinä. Miksi riitelet noin paljon? Minä yritän tahdikkaasti korjata tilanteen, jos se ei onnistu, katkaisen välit. Ei tarvitse riidellä, omille vanhemmilleni en ole koskaan edes huutanut. Poistin vain itseni, koska ymmärsin ettei saamani kohtelu tule koskaan muuttumaan.
Mä ole mulkku! Koska tuttavani 21.3. Kallio erästä kerhotoiminnan hyvin vointi päivät sanoi minulle: Älä tule lähelle haiset! Siinä oli meidän kahden vanhan tantan 69 v. Lähellä kaunis ,hyvälle tuoksuva nainen ,liekkö 55 v ja Hyvä kroppainen. Josta tuoksu tuli siihen. Joten oletettavasti henkilöä ärsytti ja iski ärsytyksensä minuun? Helpompaa tutuun ,kun ventovieraaseen kauniiseen naisen jolla viellä hyvä kroppa!Nostin tilaisuus Kissan Pöydälle!Hänellä oli otsaa tilaisuuden loputtua tulla sanomaan : Tulitko onneliseksi? Vastasin tulin ja lähdin pois!Tapahtumasta mutama päivä eteenpäin hän ostarimme kulmilla tuli vastaan. Sanoi: Tutujakin näkee! Kävelin ohi ja niin teen vastaisuuskin,sen verran omaa itse tuntoa,en anna hänen kävellä ylitseni enää ja loukata. Niin kauan kun häntä myötäelää kaikki ok!Jos on eri mieltä kuka vaan ottaa herneet neniin ja alkaa sitten nekatiiviisia asioita pulputta,selän takana muille. Mustamaalamman ihan syytä henkilöitä..Hän on vain ihminen ,oman pahan olon ja kehonsa vanki. EPÄKUNIOTTAVAA, KUNIOITUKSEN JA KÄYTÖSTAPOJEN PUUTE:muita ihmisiä kohtaan!( anteeksi lukihäiriöni en näe texstini virhe kirjotus)