Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nykyinen vaateteollisuus vielä muuttua takaisin sellaiseksi, että vaatteita arvostettaisiin?

Vierailija
30.09.2020 |

Sairasta tämä nykymeininki, että vaatteita (toisin sanoen rättejä) valmistetaan kuin vessapaperia.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein ällötti kulkea h&m:n läpi. Kuka sitä akryylisontaa ostaa?

Monikin. Ihmiset ovat idioootteja.

... present company excluded, of course?

Vierailija
22/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle, tuskin pystyy. Ihmisten kulutustottumukset ovat niin syvältä. 

Eihän halparättien ostamisessa ole ideana se että ostaa vaatteen, vaan se että OSTAA. Se on se henkinen palkinto, ei se että saa käyttöönsä jotakin.

Vaatteiden ja massatuotettujen tuotteiden hiilijalanjälki on VALTAVA, sen lisäksi että ne ovat järjestään niin huonolaatuisia että yksi pesu ja muoto on mennyttä. 

Suomessa valmistetaan ainakin laukkuja jotka on tarkoitettu kestämään, eikä vain tyydyttämään ostoshimoa. 

Olen itse tilannut 2 erilaista käsilaukkua kyseisestä yrityksestä, ja valmistajan mukaan hän on tyytyväinen jos hänen asiakkaan ei koskaan tarvitse palata uudestaan koska jokin on kulunut tai rikkoutunut.

Idealistista, ja ehkä ampuu itseään jalkaan kaupallisesti ajatellen, mutta pakko arvostaa että käsityöläinen ajattelee ja seisoo tuotteidensa takana tällä tavalla vielä nykyaikana

I G:stä löytyy simplexitycustom nimellä firma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päättänyt aloittaa yhden naisen sodan surkealaatuista vaateteollisuutta vastaan. Tästä lähtien aion valittaa AINA, kun ostan hintavan vaatteen, joka nyppyyntyy ennen aikojaan! Esimerkki tältä kesältä: ostin Zalandolta kalliin noin 95 euron pyjaman. Vaikutti paketista suoraan vedettynä hyvältä ja laadukkaalta. Lopputulos: kangas nyppyyntyi törkeän näköiseksi ennen ensimmäistäkään pesua! Olin vielä ennen tilausta tarkastanut pyjaman materiaalitiedot, jotka olivat samat kuin aikaisemmin käyttämässäni laadukkaassa pyjamassa! Tein reklamaation Zalandolle, kertoen kankaan huonosta laadusta ja lähetin yhden puhelinkuvan kankaasta reklamaation mukaan. Mikä oli lopputulos? Tunnin päästä reklamaation lähettämisestä sain automaatiopahoitteluviestin ”ikävää että et ollut tyytyväinen tuotteeseemme” ja suoran 30 euron hyvityksen tuotteesta tilille!

Minusta tämä kertoo sen, että vaatevalmistajat tietävät myyvänsä puhdasta roskaa. He luottavat siihen etteivät ihmiset jaksa valittaa, ja jos joku valittaa hyvittävät tuosta vain noin 30% tuotteen hinnasta. Sitten taas jatkavat roskan myynnistä, kun suurin osa kuluttajista vain tyytyy kohtaloonsa! Siksi pyyntööni teille kaikille, jotka olette kyllästyneet surkeaan laatuun on: valittajaa aina! Kuluttajansuojalaki on meidän puolella! Sen mukaan vaatteen tulisi kestää 6 kk ehjänä ja nypyttömänä, jos olette pesseet sen oikein!

Ostin juuri kalliit 70 euron Iittala pussilakanat ja olin nähdä punaista, kun ensimmäisen nukutun yön jälkeen kauniista kankaasta lähtivät värit irti! Olen todella pettynyt ja 100% varmuudella aion lähettää asiasta reklamaation nettkauppaan, josta nuo lakanat ostin! Alkakaa tekin kaikki valittaa! Ehkä saadaan sillälailla aikaan muutos?

Vierailija
24/24 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen päättänyt aloittaa yhden naisen sodan surkealaatuista vaateteollisuutta vastaan. Tästä lähtien aion valittaa AINA, kun ostan hintavan vaatteen, joka nyppyyntyy ennen aikojaan! Esimerkki tältä kesältä: ostin Zalandolta kalliin noin 95 euron pyjaman. Vaikutti paketista suoraan vedettynä hyvältä ja laadukkaalta. Lopputulos: kangas nyppyyntyi törkeän näköiseksi ennen ensimmäistäkään pesua! Olin vielä ennen tilausta tarkastanut pyjaman materiaalitiedot, jotka olivat samat kuin aikaisemmin käyttämässäni laadukkaassa pyjamassa! Tein reklamaation Zalandolle, kertoen kankaan huonosta laadusta ja lähetin yhden puhelinkuvan kankaasta reklamaation mukaan. Mikä oli lopputulos? Tunnin päästä reklamaation lähettämisestä sain automaatiopahoitteluviestin ”ikävää että et ollut tyytyväinen tuotteeseemme” ja suoran 30 euron hyvityksen tuotteesta tilille!

Minusta tämä kertoo sen, että vaatevalmistajat tietävät myyvänsä puhdasta roskaa. He luottavat siihen etteivät ihmiset jaksa valittaa, ja jos joku valittaa hyvittävät tuosta vain noin 30% tuotteen hinnasta. Sitten taas jatkavat roskan myynnistä, kun suurin osa kuluttajista vain tyytyy kohtaloonsa! Siksi pyyntööni teille kaikille, jotka olette kyllästyneet surkeaan laatuun on: valittajaa aina! Kuluttajansuojalaki on meidän puolella! Sen mukaan vaatteen tulisi kestää 6 kk ehjänä ja nypyttömänä, jos olette pesseet sen oikein!

Ostin juuri kalliit 70 euron Iittala pussilakanat ja olin nähdä punaista, kun ensimmäisen nukutun yön jälkeen kauniista kankaasta lähtivät värit irti! Olen todella pettynyt ja 100% varmuudella aion lähettää asiasta reklamaation nettkauppaan, josta nuo lakanat ostin! Alkakaa tekin kaikki valittaa! Ehkä saadaan sillälailla aikaan muutos?

Kyllä!

Valitus myyjälle, SEKÄ suorana valmistajalle samalla kertaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän