Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mun omituinen silmäoire on oire kroonisesta migreenistä, häviääköhän se, jos otan migreenilääkkeen?

Vierailija
30.09.2020 |

Mulla on siis omituinen silmäoire, jonka takia kävin silmälääkärillä. Lääkäri teki lähetteen silmäpolille, mutta sinne pääseminen toki kestää jonkin aikaa. Hän sanoi, että yksi mahdollisuus on se, että oire on neurologinen. Mulla on hormonaalinen migreeni, kohtauksia harvoin. Jos tämä silmäoire olisikin migreeniä, voisikohan Imigran radis viedä katkaista sen hetkeksi? Mulla ei ole näistä migreenin näköoireista kokemusta, koska ne eivät normaalisti kuulu kohtauksiini.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile. Täsmälääke vie kaikki oireet, jotka johtuvat migreenistä. Jos täsmälääke ei auta, niin kyse ei ole migreenistä.

Vierailija
2/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen oire? Jos ei lähde lääkkeellä, voi olla esim aivo- tai kaulaverisuonten toimintahäiriö kyseessä. Tutkittava ja pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile. Täsmälääke vie kaikki oireet, jotka johtuvat migreenistä. Jos täsmälääke ei auta, niin kyse ei ole migreenistä.

Jos johtuu mineraalisuolasta, kannattaa vaihtaa merisuolaan. Maldonia itse käytän. Teen kyllä itse ruoat siksi kun ei voi koskaan tietää, missä sitä on seassa. Lysiinihydrokloridia. Hiivauutteesta ja luomusokeristakin tulee migreeni, mut niitähän ei ole pakko käyttää missään muutenkaan. Silmälääkäri tuskin kertoo siitä mitään;-)

Vierailija
4/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa silmässä näkyy sellainen värillinen pyöreä läiskä, kun suljen silmät ja hetken sen jälkeen, kun avaan ne. Kuten sanoin, olen jo käynyt lääkärillä, joka on lähettänyt mut jatkotutkimuksiin.

Mulla ei tosiaan näköhäiriöt ole kuuluneet normaalisti migreeniin, joten en tiedä, onko tämä minun lääkkeeni oikea sellaisiin migreeneihin, joissa näköhäiriöitä on, vai onko tämä lääke yleinen ihan kaikentyyppisiin migreeneihin. Kun kohtaukset ovat mulla harvinaisia, en ole kauheasti perehtynyt asiaan.

Ap

Vierailija
5/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköhäiriöt tutkitaan yleensä kiireellisesti päivystyksessä jos on epäilyä että voisi olla muuta kuin migreeni.

Aika erikoista jos silmälääkäri on tehnyt vain lähetteen silmäpolille.

Vierailija
6/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköhäiriöt tutkitaan yleensä kiireellisesti päivystyksessä jos on epäilyä että voisi olla muuta kuin migreeni.

Aika erikoista jos silmälääkäri on tehnyt vain lähetteen silmäpolille.

Mitä ne siellä päivystyksessä voisivat oikeastaan tutkia? Eivät silmiä ainakaan. Mulla siis löytyi tuosta silmästä jotain poikkeavaa, mutta silmälääkäri sanoi, että hänen käytössään olevilla laitteilla ei voi sanoa, onko näköhäiriön aiheuttaja löydös vai ei. Siksi silmä pitää kuvata silmäpolilla.

Ap

Vierailija
7/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, ettei asiaa ole tutkittu samantien. Sinun kannattaisi soittaa sinne silmäpolille, ja kysyä asiaa heiltä, eikä jäädä odottelemaan. Itse päsin silmäoireen takia päivystyksenä samana päivänä (TYKS).

Vierailija
8/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa, ettei asiaa ole tutkittu samantien. Sinun kannattaisi soittaa sinne silmäpolille, ja kysyä asiaa heiltä, eikä jäädä odottelemaan. Itse päsin silmäoireen takia päivystyksenä samana päivänä (TYKS).

Ei silmäpolille voi soittaa ja kysyä asiaa. 

Ehkä sinun silmäoireesi oli sellainen, että se vaati päivystykseen menemistä. Eivät kaikki silmäoireet ole samanlaisia.

Ap

Vierailija
9/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis minun silmäni tosiaan tutkittiin, kävinhän silmälääkärillä.

Ap

Vierailija
10/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta silmälääkäri ei ole neurologi.

Minulla migreenin silmäoire on sellainen, että näkökenttään tulee kohta, millä en näe. En siis voi kohdistaa katsetta tekstiin ja lukea, koska en näe sitä tekstiä. Kauas näen kyllä ilman näkökenttäpuutoksia. Ja huonosta näöstä tulee aina ja väistämättä huono olo, sellainen mikä tulee esim. autossa tai keinuvassa laivassa.

Kävisin varmuuden vuoksi päivystyksessä.

Vierailija
11/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta silmälääkäri ei ole neurologi.

Minulla migreenin silmäoire on sellainen, että näkökenttään tulee kohta, millä en näe. En siis voi kohdistaa katsetta tekstiin ja lukea, koska en näe sitä tekstiä. Kauas näen kyllä ilman näkökenttäpuutoksia. Ja huonosta näöstä tulee aina ja väistämättä huono olo, sellainen mikä tulee esim. autossa tai keinuvassa laivassa.

Kävisin varmuuden vuoksi päivystyksessä.

Ei se tk-lääkärikään ole neurologi.

Ap

Vierailija
12/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen oire? Jos ei lähde lääkkeellä, voi olla esim aivo- tai kaulaverisuonten toimintahäiriö kyseessä. Tutkittava ja pian.

Höpö höpö! Juurihan muuan lääkäri kertoi telkkarissa - varmaan puoli vuotta sitten - et on kokeiltu monenlaisia estolääkkeitä h u o n o l l a menestyksellä. Siis olette olleet koekaniineita kaikki, mut ette sitä ole tienneet! Todella törkeää tietysti, kun kukaan ei etsi syytä vaivaan. Sininen väriainekin kuulemma saa aikaan migreenin. Kuulin siitä erikoislääkäriltä jo 20 vuotta sitten, joten aloin karsimaan tietysti sitä kaikesta pois. Tarkoittaa siis vihreää, ruskeaa, violettia ja monta muutakin väriä, mihin sinistä käytetään. Lääkkeitä en ole kokeillut koskaan.

Vierailija
13/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tuttavallani alkoi tulla näkökenttään eräänlainen valkea piste. Kävi neurologit, magneettikuvaukset ym tutkimukset eikä mitään löydetty. Lopullinen diagnoosi oli pitkittyneet auramigreenioireet. Lääkitys menossa jonka avulla sen pitäisi kadota puolen vuoden sisään.

Vierailija
14/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuttavallani alkoi tulla näkökenttään eräänlainen valkea piste. Kävi neurologit, magneettikuvaukset ym tutkimukset eikä mitään löydetty. Lopullinen diagnoosi oli pitkittyneet auramigreenioireet. Lääkitys menossa jonka avulla sen pitäisi kadota puolen vuoden sisään.

Mun veljellä oli myös joskus tuollainen piste (tai ehkä on vieläkin, ei olla puhuttu asiasta) ja hänellä myös oli tuo sama diagnoosi. Tutkittiin myös huolellisesti. Hänellä ei ollut päänsärkyä tai muuta oiretta, vain tuo piste.

Ap

Vierailija
15/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäpolilla kyllä tutkitaan. Ei todennäköisesti ole hälyttävä oire,  olisihan lääkäri muuten laittanut kiireellisenä sairaalaan ja jos ap on iäkkäämpi pitäisin todennäköisenä jotain rappeumasairautta, mutta toki sellaisen voi saada nuorenakin.

Kostean rappeuman selkein oire on, että jos katsoo vaikka jotain selkeitä samansuuntaisia viivoja sillä silmällä, niin ne näyttävät vähän kiemurtelevan.

Vierailija
16/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen silmälääkäri totesi, että ei ole mitään silmäsairautta, mutta joku poikkeama silmässä tosiaan oli, minkä takia lähete silmäpolille. Jos poikkeama ei selitä oiretta, niin sitten varmasti tutkitaan neurolla. Kyllä mäkin ajattelen, että jos oire olisi hälyttävä, hän olisi varmasti lähettänyt muualle kuin silmille. Silmälääkäreille tulee varmasti työssään vastaan paljonkin neurologisia silmäoireita.

Ap

Vierailija
17/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan jatkuvasti syötävän migreeninestolääkityksen otat ja sulla se toimii, auttaa myös näköoireeseen.

Itselläni kohtauksia niin harvoin nykyään etten syö estolääkitystä, vaan vain kipuun lääkettä jos kohtaus tulee, ja kipulääke ei vie kohtauksen näkö- ja tajunnantilaoireita (sekavuus, kömpelyys).

Vierailija
18/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ihan jatkuvasti syötävän migreeninestolääkityksen otat ja sulla se toimii, auttaa myös näköoireeseen.

Itselläni kohtauksia niin harvoin nykyään etten syö estolääkitystä, vaan vain kipuun lääkettä jos kohtaus tulee, ja kipulääke ei vie kohtauksen näkö- ja tajunnantilaoireita (sekavuus, kömpelyys).

Mulla ei ole estolääkitystä, ainoastaan kohtauslääke.

Ap

Vierailija
19/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy kanssa etenkin joinain aamuina, kun avaan ja suljen silmiäni sellainen kirkas pallomainen valokuvio silmässä, päivisin sitä en huomaa. Kostea silmärappeuma löydettiin ja ensimmäisinä oireina oli  tuo toisella silmällä näkyvät vinkurehtavat pystyviivat eli niiden takia menin lääkäriin, ja hän teki sen skannuskuvauksen ja sieltähän se syyllinen löytyi.

Vierailija
20/44 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole estolääkitystä, ainoastaan kohtauslääke.

Ap

Joo ei kohtauslääke auta tuollaiseen näköjuttuun, vaikka johtuisi migreenistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä