Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v 1kk hoitoon kahdeksi yöksi

Vierailija
10.12.2013 |

Huomenna vien lapset mummolaan pariksi yöksi hoitoon. Nuorin on kuukauden päälle 1-vuotias. Lähdemme miehen kanssa reissuun ihan kahdestaan vielä kun jonnekkin päästään. 3:n kuukauden päästä syntyy vauva. Puntaroimme plussat ja miinukset ja tultiin siihen tulokseen, että on tärkeää olla kunnolla kahdestaankin. Silti nyt jännittää, kuinka kovasti pienin ikävöi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olli juuri 2 yötä juuri 1v. Täyttänyt lapsi. Hyvin meni, ekan yön nukkui hyvin toisen vähän levottomammin. Päivät meni hyvin. Kun vanhemmat tuli hakemaan lapsen kotiin ei lapsi reagoinut heihin mitenkään. Vilkaisi vaan ja jatkoi leikkejään. Surullista minusta,mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
2/7 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja meillä on ollut kotona hoitaja yhden yön. Reissuja ollaan perheenä tehty paljonkin, että lapselle matkasänky kyllä tuttu, mutta ei siihen nukahda ihan helposti, koska rapsisee. Mummola nyt tietenkin mieluisa paikka, mutta onhan tuo kuitenkin pitkä aika. Toisaalta sisko mukana, niin kuitenkin saa turvaa siitäkin. Voi hitsit, ku osais vaan olla murehtimatta. -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:31"]

Minulla olli juuri 2 yötä juuri 1v. Täyttänyt lapsi. Hyvin meni, ekan yön nukkui hyvin toisen vähän levottomammin. Päivät meni hyvin. Kun vanhemmat tuli hakemaan lapsen kotiin ei lapsi reagoinut heihin mitenkään. Vilkaisi vaan ja jatkoi leikkejään. Surullista minusta,mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa.

[/quote]

Miksi on surullista, että lapsella on pienestä pitäen useampi rakas hoitaja, joihin luottaa ja joiden luona viihtyy? Miksi ainoastaan omat vanhemmat saisivat olla tällaisia? Lapsi ei siitä mene mitenkään rikki, voisin väittää jopa päinvastaista...

Vierailija
4/7 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:31"]

[/quote]

Miksi on surullista, että lapsella on pienestä pitäen useampi rakas hoitaja, joihin luottaa ja joiden luona viihtyy? Miksi ainoastaan omat vanhemmat saisivat olla tällaisia? Lapsi ei siitä mene mitenkään rikki, voisin väittää jopa päinvastaista...

[/quote]

siis niin samaa mieltä, ihan käsittämätöntä lukea näitä. Katsokaa muita maita, esim afrikan ja lhi-idän, siellä koko suku on aina yhdessä, ja lähes vauvasta asti kaikki hoitaa kaikkia, tietysti pääosassa äiti mutta ihan normaalia että lapsi yöpyy mummeilla, tädeillä, serkuilla jne. Ja verratkaapa sitä perhekeskeisyyttä siellä ja täällä, eiköhän siellä välit ole paljon paremmat perheen sisällä kuin suomessa, jossa PERHE on vain isä äiti ja lapsi. 

Se, että lapsella on mummoja ja muita sukulaisia jotka usein näkee ja hoitaa on VAIN ja ainoastaan hyväksi lapselle, se joka toisin väittää on kylmä ihminen ja väärässä. 

Vierailija
5/7 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Nyt mä puren hammasta ja yritän haudata "huono äiti-tunteeni" jonnekkin. Lapsilla on tosiaan ihanat mummot ja kummit jne. Jos mä nyt sit yritän keskittyä siihen, miten ihanaa päästä miehen kanssa kahdestaa. Vitsit, jos vaikka ehtis rauhassa meikata ja käydä suihkussa ja keskustella, muutenkin ku väsyneenä illalla :)

Vierailija
6/7 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/7 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli esikoinen ensimmäisen kerran yötä 1,5 kk:na isovanhempien luona, jotta sain nukuttua edes yhden yön. Nykyään on kuukaudessa pari kolmekin kertaa isovanhempien tykönä ja ikää 3 vuotta. Eipä pahemmin ole näkynyt merkkejä mistään mikä hallaa olisi tehnyt.  Tiedän, että kommenttiani peukutetaan alaspäin oikein urakalla, mutta ei ne muksut niistä parista yöstä rikki mene. 

Lapsilla molemmilla erittäin läheiset välit isovanhempiin, enkä mä koe, että se olisi jotenkin paha juttu? Päinvastoin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi