Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kamalan väsynyt

Vierailija
10.12.2013 |

Onko vinkkejä väsymyksen taltuttamiseen? Nukun 9h yöunet ja eilen 3h päikkärit päälle. Sain silti normaalisti unen illalla ja taas pitkät yöunet, mutta aamulla herään silti väsyneenä. Yritän laihduttaa, joten ruoasta en saa paljoa energiaa. Voisiko oikeasti johtua vain vähäisestä valon määrästä vai olisiko taustalla jotain muutakin? Hereillä ollessa on myös saamaton olo, enkä saa mitään järkevää tehtyä. Olen siis lomalla nyt, työstä selviän normaalisti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aika poikeeavaa, jos 12h nukkumisen jälkeen vielä väsyttää. Millaista ruokaa syöt , tuleeko vitamiineja ja kasviksia ? Liikutko ? 

Olisiko anemia ? Onko unen laatu huono, uniapnea ?

Minä nukun 6-8 tuntisia öitä ja joskus vapaalla sitten jopa 9 tuntia. Ei väsytä , olo on energinen , jaksaa lenkkeillä ja jumpata ja hoitaa työn ja perheen.

Vierailija
2/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne minulle Pahenee näin talvisin. Minulla on kilpirauhaslääkitys mutta pitäisi kuitenkin hoidon olla tasapainossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:29"]

Nukut liikaa.

[/quote]

Ja tuo on pötyä. Kuinka ihminen voi nukkua liikaa? Kai terve ihminen pysyy sitten hereillä eikä väkisin pysty nukahtamaan. Käsittääkseni. Itse olen ainakin kuin zombie jos muutama yö menisi vain 8h unilla.

Vierailija
4/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:31"]

Kyllä on aika poikeeavaa, jos 12h nukkumisen jälkeen vielä väsyttää. Millaista ruokaa syöt , tuleeko vitamiineja ja kasviksia ? Liikutko ? 

Olisiko anemia ? Onko unen laatu huono, uniapnea ?

Minä nukun 6-8 tuntisia öitä ja joskus vapaalla sitten jopa 9 tuntia. Ei väsytä , olo on energinen , jaksaa lenkkeillä ja jumpata ja hoitaa työn ja perheen.

[/quote]

Syön huonosti ja liian vähän, koska haluaisin laihduttaa. Kasviksia ja maitotuotteita kyllä, mutta proteiinin saanti on heikkoa enkä usko saavani vitamiineja tarpeeksi monipuolisesti. Päänsärkyä tms. oireita ei ole koskaan ja nukun erittäin sikeästi ja liikkumatta. En heräile kesken unien. Ruoka-ajat ovat kaikkea muuta kuin säännölliset, enkä syö tarpeeksi useasti. En liiku oikeastaan ollenkaan, koska en jaksa.

Taitaa siis mennä ravinnon piikkiin. Haluaisin muutaman kilon pois, mutta kuinka ihmeessä se onnistuu, jotta jaksaa olla hereilläkin? Samoin kynnys liikkumiseen on korkea, koska automaattisesti ajattelen, että pitäisi liikkua ja lenkkeillä tehokkaasti, jotta siitä olisi hyötyä. Eli vartin rauhalliselle kävelylenkillekään ei tule lähdettyä, koska ajattelen, ettei se auta mitään.

Antakaa jokunen hyvä käytännön neuvo, joiden avulla voisin piristyä jo heti huomenna. Kello soimaan ja heti aamusta kävelylle vai? Voisin vaikka viedä miehen autolla töihin kahdeksaksi, jotta tulisi ainakin herättyä ja puettua aikaisin.

Ap

Vierailija
5/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta mieluummin kulutustasi jos haluat olla energisempi.

Itse syön varmaan vähintään 2000 kaloria päivässä. Nyt syksyllä aloin lenkkeillä 3 kertaa viikossa, ja treeni tai pari salilla siihen päälle. Kohta pitää tehdä lisäreikiä vyöhön. Paino ei ole merkittävästi pudonnut mutta sainpahan vyötärön.

Oli miten oli, liikunta tekee hyvää. Painonpudotus ilman treeniä? Todella hankalaa, ja mahdollisesti ei niin terveellistäkään...

Vierailija
6/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen?

jos olet dieetillä ja tällainen pimeä vuodenaika vielä, syö kunnon annokset lisäravinteita, vitamiineja ja hivenaineita, ja monipuolisesti ruokaa.

Vierailija
7/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aamulla ulos ja lenkille on hyvä suunnitelma. Ja lenkin jälkeen iso annos kaurapuuroa, päälle marjoja ja raejuustoa. Ja sitten jatkat säännöllistä syömistä terveellisesti koko päivän. Alkuun varmaan väsyttää vielä enemmän , mutta kun kunto alkaa nousta , olo virkistyy. Voi olla väsynyt myös siksi, että on fyysisesti aivan rapakunnossa.

Vierailija
8/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut liikaa.

Vierailija
9/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on väsyttävä vuodenaika. On pimeää ja kylmää.

Minäkin olen hyvin väsynyt. Joulun tuleminenkin väsyttää kun pitäisi tehdä asioita muttei jaksaisi.

Itse piristyn tammikuussa kun valon määrä alkaa vähitellen lisääntyä ja alan odottaa kevättä.

Vierailija
10/10 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa... voin nukkua 12h, syödä aamiaisen ja painua takaisin petiin nokosille muutamaksi tunniksi. Siis niinä päivinä, kun ei ole työtä ja olen yksin. Voisin nukkua käytännöllisesti katsoen koko päivän. Ja jos olen nukkunut yön/aamun/päivän, niin illalla taas nukuttaa normaaliaikoihin. En laihduta, syön säännöllisesti. Olen erittäin saamaton, tekemättömät työt stressaavat mutta stressi ei riitä motiiviksi tarttua toimeen. En tunne oloani erityisen surulliseksi, usein vähän apeaksi vain. Töistä selviän minäkin normaalisti, vaikka en juuri välitäkään siitä, mitä teen. Näin kirjoitettuna aika masentavalta vaikuttaa, mutta en koe itseäni masentuneeksi.

Nytkin menisin nukkumaan jollei olisi pakko lähteä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä