Työtön ja ei varaa sänkyyn
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä pari kertaa ennen kuin dyykkailee (hyi.) ensinnäkin tajuatteko miten SAASTAISIA sängyt ja patjat ovat, kun niissä on nukuttu ja pantu ties miten monet kerrat. Toiseksi on melko iso todennäköisyys saada ludeongelma kotiin. Siinä sitten kuukausitolkulla taistelua, korvaushakemuksia, myrkytyksiä, evakkoa sun muuta. Kannattaako oikeasti ottaa riski, sitä voi joka iikka miettiä keskenään.
Itse en ikinä edes harkitse ostavani mitään käytettyä.
No mä sain ilmaiseksi uuden patjan joka roudattiin myymälästä pari tuntia aiemmin lavalle päällimmäiseksi.
Kyllä sen järkevä ihminen näkee, onko käytetty vai ei jostain "puhkinussitusta" puhumattakaan.
Sitäpaitsi ludeongelmaiset huonekalut hävitetään, ei viedä kierrätykseen kaupan kautta.
Järkeä käytetään jos rahaa ei ole.
Ihana lapsenusko kanssa ihmisiin, ludeongelmaiset huonekalut hävitetään. Kuule jotkut urpot jopa myy niitä eteenpäin, osa heittää roskalavalle, josta toinen kaivaa sen käyttöön.
Uskon, että suurin osa patjoja ja sohvia myyvistä/lahjoittavista ihmisistä on ihan kunnon porukkaa, mutta ikinä ei voi tietää onko se kuitenkin niitä, jotka eivät usko ohjeistuksia luteiden hävityksestä tai haluaa saada edes jotain rahaa, kun kaikki pitää kotoa hävittää. Siksi en itse uskalla ottaa käytettyä tekstiiliä, patjaa tai sohvaa, muissa huonekaluissa eivät niin viihdy ja ne saa itse pestyä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Yhteys sossuun. Joskus ovat ainakin antaneet ihmisille sänkyjä ja myös ruokapöydän + tuolit.
Mun täti sai maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen, kun erosi ja exä piti kaikkia kalusteet. Sieltä sai koko kämppään ihan kivat kalusteet ja kotiinkuljetuksen.
Kannattaa huolehtia luottotiedoista että ne pysyy sillä itsekkin olen ostanut osamaksulla työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteys sossuun. Joskus ovat ainakin antaneet ihmisille sänkyjä ja myös ruokapöydän + tuolit.
Mun täti sai maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen, kun erosi ja exä piti kaikkia kalusteet. Sieltä sai koko kämppään ihan kivat kalusteet ja kotiinkuljetuksen.
Järkyttävää jos erotessaan ihmisellä ei ole yhtään mitään omaa, niin eihän se exä niitä muuten pidä jos ei ne olisi hänen hankkimiaan. Tyhjin käsinkö hän oli mennyt sinne exälle asumaan. Täti ei varmaankaan ollut työssäkäyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vaahtomuovipatjan saa 35 eurolla, joskus halvemmallakin. Ne myydään yleensä rullattuna, joten sen saa ihan kantamalla kotiin -seuraava valituksen aihe olisi luultavasti ettei ole autoa millä kuljettaa.
Ei missään nimessä kannata ostaa halpaa runkopatjaa. Ei edes kallista. Joustinpatjoista menee jouset ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin jos sängyssä harrastetaan s.eksiä. Vaahtomuovipatja sen sijaan on ikuinen, ja lattialla oleva kovahko patja on selälle mijoona kertaa parempi kuin joku joustinpatjalulla joka menee kuopalle vuodessa.
Ainoa ongelma on, että vaahtomuovipatja hiostaa. Tämä ratkeaa sillä, että panee patjan ja aluslakanan väliin villahuovan. Se ei suinkaan lämmitä siinä, vaan viilentää.
Päiväksi patja kannattaa nostaa ylös, että se pääsee hengittämään kunnolla jos alla ei ole mitään sälepohjaa.
Sinulla se lyhyt ikuisuus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää jos erotessaan ihmisellä ei ole yhtään mitään omaa, niin eihän se exä niitä muuten pidä jos ei ne olisi hänen hankkimiaan. Tyhjin käsinkö hän oli mennyt sinne exälle asumaan. Täti ei varmaankaan ollut työssäkäyvä.
En muista oliko juuri silloin töissä vai työttömänä, mutta pätkätöissä ja esim perhepäivähoitajana oli toiminut lasten ollessa pieniä. Yhdessä olivat olleet kymmenen vuotta (suunnilleen) ja exä vaan päätti olla hankala. Täti taas ei lasten takia halunnut pilata välejä ja riidellä jostain kalusteista, että lähti mieluummin ilman.