Työtön ja ei varaa sänkyyn
Kommentit (47)
Mäkin oon dyykannyt huonekalukauppojen lavalta vaikka mitä (kyllä, olen kysynyt luvan)
Ihmiset tuo sinne vanha kun ostavat uutta ja kaupat heittää myymälästä usein uudenveroista tavaraa sesonkien vaihteessa.
Kuinka suuri on työttömyysetuutesi? Oletko oikeutettu muihin tukiin? Jos saat toimeentulotukea, voit hakea maksusitoumuksen sängyn ostoa varten.
Kannattaisi miettiä pari kertaa ennen kuin dyykkailee (hyi.) ensinnäkin tajuatteko miten SAASTAISIA sängyt ja patjat ovat, kun niissä on nukuttu ja pantu ties miten monet kerrat. Toiseksi on melko iso todennäköisyys saada ludeongelma kotiin. Siinä sitten kuukausitolkulla taistelua, korvaushakemuksia, myrkytyksiä, evakkoa sun muuta. Kannattaako oikeasti ottaa riski, sitä voi joka iikka miettiä keskenään.
Itse en ikinä edes harkitse ostavani mitään käytettyä.
Nyt lopetatte sen käytettyjen huonekalujen ostamisen ja dyykkamisen. Noin ne luteet leviää
Vaahtomuovipatjan saa 35 eurolla, joskus halvemmallakin. Ne myydään yleensä rullattuna, joten sen saa ihan kantamalla kotiin -seuraava valituksen aihe olisi luultavasti ettei ole autoa millä kuljettaa.
Ei missään nimessä kannata ostaa halpaa runkopatjaa. Ei edes kallista. Joustinpatjoista menee jouset ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin jos sängyssä harrastetaan s.eksiä. Vaahtomuovipatja sen sijaan on ikuinen, ja lattialla oleva kovahko patja on selälle mijoona kertaa parempi kuin joku joustinpatjalulla joka menee kuopalle vuodessa.
Ainoa ongelma on, että vaahtomuovipatja hiostaa. Tämä ratkeaa sillä, että panee patjan ja aluslakanan väliin villahuovan. Se ei suinkaan lämmitä siinä, vaan viilentää.
Päiväksi patja kannattaa nostaa ylös, että se pääsee hengittämään kunnolla jos alla ei ole mitään sälepohjaa.
Mine tarvi jenkisänky väppsäläinen tai ynnikylmä, mäksä 5000 euro,
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta saa sängyn ja patjan alle 200€
79€ on se halvin ilman jalkoja, ei oikein mistään kotoisin, mutta tyhjää parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä pari kertaa ennen kuin dyykkailee (hyi.) ensinnäkin tajuatteko miten SAASTAISIA sängyt ja patjat ovat, kun niissä on nukuttu ja pantu ties miten monet kerrat. Toiseksi on melko iso todennäköisyys saada ludeongelma kotiin. Siinä sitten kuukausitolkulla taistelua, korvaushakemuksia, myrkytyksiä, evakkoa sun muuta. Kannattaako oikeasti ottaa riski, sitä voi joka iikka miettiä keskenään.
Minäkään en ikimaailmassa ostaisi käytettyä sänkyä. Ihan iljettää ajatellakin. Joitain muita huonekaluja olisin voinut joskus "menneinä hyvinä aikoina" ostaa, mutta en nykyisin niitäkään enää, paitsi joiltain tutuilta, joihin voi varmasti luottaa, ettei mitään mukavia pikkueläviä tule kaupanpäällisiksi.
Itse en myöskään ottaisi käytettynä /dyykattuna patjoja tai tekstiilejä, paitsi ystäviltä tai sukulaisilta jotka tunnen. Mutta sängyn rungon, ilman patjoja, voi hyvin ottaa tai levarisohvan tai minkä vaan puu-, muovi- tai metallihuonekalun.
Vaahtomuovipatjan saa edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Öööö siis esim. Sotkasta saa 120 cm sängyn 149 eurolla eli ilmaiseksi. Onpas tekemällä tehty ongelma.
149€ voi olla kuule työttömälle muutaman kuukauden ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa sinun sänkysi muuttui saastaiseksi? Etkö saa luteita häädettyä? Onneksi ei ole ikinä ollut saastaa eikä luteita. Huh!
Multa saat ilmaisen patjan jossa on memoryvaahtoa mikäli asut lähellä Kouvolaa.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö koskaan peseydy ja käytä vuodevaatteita. Mitä teistä vuotaa niiden läpi? Seuraavatko luteet sinua kaikkiin asuntoihin?
Jos saat toimeentulotukea, niin kohta tulee se koronalisä kahdelta kuukaudelta eli 150e. Osta sillä vaikka se sänky
Vierailija kirjoitti:
No mä sain ilmaiseksi uuden patjan joka roudattiin myymälästä pari tuntia aiemmin lavalle päällimmäiseksi.
Kyllä sen järkevä ihminen näkee, onko käytetty vai ei jostain "puhkinussitusta" puhumattakaan.
Sitäpaitsi ludeongelmaiset huonekalut hävitetään, ei viedä kierrätykseen kaupan kautta.
Järkeä käytetään jos rahaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta saa sängyn ja patjan alle 200€
Runkopatjan jalkoineen satasella.
Niin? Eikö satanen ole alle 200€?
kirpputorilta voi saada muutamalla kympillä kivan sängyn ja jotkut lahjoittaa ilmaiseksikin kun muuttavat tms. Kannattaa seurata alueen fb ryhmiä. Pk-seudulla kierrtyskeskuksesta saa ilmaiseksi kärryn lainaan niin voit kuljettaa jos sillekin tarve.
Ap. Osta Ikeasta tai Sotkasta runkopatjasänky. Älä osta käytettyä. Niissä voi olla lutikoita. Tarvitset puhtaan sängyn tai joustinpatjan lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa vaivaa kirjoittaa, viimeksi poistui ketju, kun hyviä patjoja suositeltiin.
Hyvä patja - Sofia Belorf
XDDDDD