Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ja antakaa hyviä vinkkejä työnhakuun

Vierailija
10.12.2013 |

Olen nyt saanut niin tarpeekseni nykyisestä työpaikasta ja ajattelin aloittaa aktiivisen työnhaun. En ole juurikaan hakenut uusia paikkoja 16 vuoteen, eli olen aika ulalla.

Katsoin hieman läpi ilmoituksia ja heti törmäsin ongelmaan etten täytä "ehtoja". Voinko silti hakea paikkaa vaikka en täytä kaikkia ehtoja?

Mitä muuta pitää huomioida?

Mitä kirjoittaa itsestäni?

Millainen vapaa hakemus erottuisi joukosta? Miten kirjoittaa vapaa hakemus esim sähköpostilla? Jos laitan sähköpostilla, niin kirjoitanko hakemuksen viesti-kenttään vai laitetaanko esim. pdf-liitteenä? Jos liitteenä, niin mitä kirjoittaa itse viestiin?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat asioita, jotka riippuvat aika paljon alasta. Toisilla aloilla on muodolliset pätevyysvaatimukset ja ne pitää täytää, jotta voi tulla valituksi. Toisilla aloilla sitten on väljempää ja viitteellisempää. Nyrkkisääntönä voisi toki pitää, että useimmiten olet pätevä sen alan sen tasoiseen tehtävään, jota olet jo vakituisena hoitanut. Jos olet hoitanut sitä kauan, saatat olla pätevä jo seuraavaan ylempäänkin tehtävään.

Itsestäsi kirjoitat, miksi olisi hyvä ja pätevä tähän tehtävään.

TYöhakemuksen muotoilusta on paljon malleja netissä. Niitä kannattaa käyttää ja soveltaa. On myös vähän alakohtaista, kannattaako hakemus tehdä sähköpostilla viestiin vai liitteeseen. Jos teet hakemuksen liitteeseen, viestissä voi lukea yksinkertainen saate: "Oheisessä liitteessä hakemukseni ja cv:ni YYY:ssä avoimeksi ilmoitettuun tehtävään XXX".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla