Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaselkä aivan kuin väsyy seisoessa

Vierailija
10.12.2013 |

Mikähän siihen auttaisi? Ei tarvitse edes kovin kauaa seisoskella, kun se jo kipeytyy. Ei tuo suoranaista kipua ole, mutta sellaista, että tekee mieli vain venytellä sitä. Tiedätte varmaan.

Huonot selkälihakset, lihakset jumissa vai mistä tällainen johtuu? Tätä on ollut ennenkin, mutta nyt viime aikoina tulee jo lyhyessä ajassa, kun ennen meni suht pitkään ennen kuin vaivasi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon voi olla monta syytä. Mutta selkä- ja vatsalihasten vahvistaminen auttaa kuitenkin aina. Sitten venyttely ja selän liikkuvuuden lisääminen ei myöskään tee pahaa. 

Mutta ongelma voi johtua myös mm. selän tai lantion väärästä asennosta, jolloin seisot "mutkalla". Tai sitten selkäranka ei ole oikeassa asennossa. Näihin vaivoihin saat vastauksen fysioterapeutilta. 

Vierailija
2/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika, paitsi että se selkä ihan oikeasti kipeytyy. Mulla ainakin on huono keskivartalonkannatus (yritän pitää tuosta huolta, mutta aina ei huomaa ennen kuin selkään taas sattuu)... Vatsalihakset, varsinkin syvät sellaiset pitäisi saada kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kävellessä? Mulla on tuota samaa, myös lenkillä. Ja tekee mieli venytellä eteen päin, siis köyristää selkää? En tiedä mistä johtuu, kengillä ei ole merkitystä (joku ehdotti mulle joskus sitä). Mulla on myös ns. jäykkä selkä, eli en edes pysty istumaan lysyssä, vaan aina selkä suorana, voisikohan se vaikuttaa.

Vierailija
4/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, just tuollaista, että tekee mieli köyristää selkää eteenpäin. Ei ole tullut käytyä kunnon kävelylenkeillä nyt vähään aikaan, niin en osaa sanoa miten silloin vaivaisi, mutta kylllä se alkaa esim. kaupungilla kaupoissa pyöriessä myös vaivata.

Todella tympeää..

ap.

Vierailija
5/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot selkälihakset mutta myös vatsalihakset. Rupeeppas treenaamaan niitä niin väsyminen poistuu..

Vierailija
6/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, luulen, että nuo selkälihakset todellakin on huonot. Niitä ei tule juurikaan treenailtua. Täytyypä kokeilla auttaisiko se.

ap.

Vierailija
7/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras selänlepuutusasento on kyykkyistunta. Sitä voi harrastaa muulloinkin kuin selän kipeytyessä, esim. illalla telsua katsoessa. 

Vierailija
8/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:59"]

Huonot selkälihakset mutta myös vatsalihakset. Rupeeppas treenaamaan niitä niin väsyminen poistuu..

[/quote]

Kakkosella ainakin nimenomaan vatsalihakset aiheuttaa tätä ongelmaa (+ luonnostaan liian notko selkä). Eli selkä painuu liian notkolle jos ei tajua pitää vatsalihaksia kontrollissa.

Vierailija
9/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan nyt kunnon tehotreenit, niin loppuu se selän oikuttelu! ;)

ap.

Vierailija
10/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vatsarulla ja ala sillä tehdä vatsatreeniä. On tosi tehokas :) Siinä saa selkäkin kyytiä, kun meet mahdollisimman alas .

Vierailija
11/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin ollut tarkoitus ostaa miehelle sellainen vatsarulla joululahjaksi. Täytyy tehdä itsekin sillä sitten. Onkohan niissä mitään eroja/väliä, että minkälaisen ostaa? Onko jotain mihin ehdottomasti ei kannata rahoja tuhlata? Kaikki näyttää mun amatöörin silmiin samalaisilta.

ap.

Vierailija
12/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat/lyhentyneet lonkankoukistajat voivat myös aiheuttaa alaselkäkipua seistessä  ja kävellessä.

Vierailija
13/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:34"]

Tiukat/lyhentyneet lonkankoukistajat voivat myös aiheuttaa alaselkäkipua seistessä  ja kävellessä.

[/quote]

Tätäkin vikaa kakkosella on muutes, kiitos hoksautuksesta!

Vierailija
14/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuilla ihan sama ongelma. kai sitten huonot lihakset selässä.

Vierailija
15/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kiitos! Mulla on juuri tällainen kuvan ryhti

http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/littea-vatsa/vatsa-litteaksi-lantiotreenilla

ja olen yrittänyt ties mitä, että saisin sen paremmaksi. En vain ole tiennytkään mistään lonkankoukistajasta.

ap.

Vierailija
16/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samoin jäykät pakaralihakset voi olla syynä alaselkäkipuihin.

Kannattaa siis venytellä monipuolisesti.

Vierailija
17/17 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates tai jooga tai mikätahansa syviä keskivartalon lihaksia voimistav ja lantion+lonkkien seutua avaava liikunta voisi auttaa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi