G: Kuinka kipeitä olitte sektion jälkeen? Tulehtuiko haava?
Kommentit (6)
oli haava, reilun viikon söin buranaa. Olin sairaalassa kaksi päivää suunnitellun sektion jälkeen ja heti liikkeelle, varmaan siitä johtuen haavakipu helpotti nopeasti. Sektion jälkeen vuorokauden olin kipupumpussa kiinni, sitten vasta jalkeille. Ei tulehtunut haava, vaikka silloin oli helteinen heinäkuu. Olin yllättynyt helposta toipumisesta, kun sektiolla yleensä pelotellaan tai ainakin mulle kerrottiin vain kauhutarinoita. Tietty voi käydä toisinkin, mutta minä pääsin helpolla.
Ja kuka sanoo että sektio on jotenkin oikotie onneen...
isiä sydämmenlyöntejä.
N. viikon ajan kipulääkkeitä, haava on molemmilla kerroilla parantunut hyvin ja nopeasti. Ainut mikä oli hankalaa oli makuulta ylösnousu, mutta siihenkin oppi (nousin käsien avulla sivukautta).
Viikon päästä olo oli siedettävä, kahden viikon päästä ok ja kolmen viikon päästä kipu oli kokonaan poissa, mitä nyt vähän arpea aristi.
Niin ja mulla loppui puudutus kesken leikkauksen, eli leikkaus sattui niin saakelisti. Leikkauksen jälkeen loppupäivä teki kipeetä ja kovaa. Seuraavana päivänä nousin ylos ja pyörryin. Parin tunnin päästä tästä pääsin ylös ilman pyörtymistä ja menin suihkuun, samalla otettiin kateteri pois. Olo oli kipeä ja heikko. Kävely oli tuskaa. Kolmantena päivänä alkoi olo olla inhimillinen.
Toivottavasti ei tulekaan, hakaset pitäisi poistaa sunnuntaina puolet ja maanantaina loput.
Sairaalassa olin todella kipeä, en päässyt edes sängystä ylös ilman vahvoja kipulääkkeitä ja liikkuminen oli muutenkin tuskaista varsinkin silloin kun oli ollut vähän aikaa paikallaan. Ihmeen nopeasti kyllä tuommoisestakin toipuu onneksi, enää ei ole mullaakaan kuin ikävä kiristys mahassa.
Mulla tosin hätäsektiosta tuli se haava pystyyn, tavallisestihan se tulee vaakatasoon ja kätilöiden mukaan se ei ole yhtä kipeä kuin pystyhaava, ja lisäksi mulla on myös alapää tohjona kun vauvaa yritettiin ennen hätäsektiota vielä saada ulos imukupilla joten mulla on myös kipeä epparihaava ja repeämä. Joten olen varmaan normaalia kipeämpi ollut kuitenkin jos vertaa suunniteltuun sektioon