Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri hakkaa jääpiikillä vauvan ikkunan alla

Vierailija
10.12.2013 |

Siis mitä ihmettä näiden idiottien kanssa pitää tehdä?! Meidän naapuri on ottanut asiakseen tulla hakkaamaan klo 21-22 jääpiikilla vauvamme ikkunan eteen (jossa taloyhtiön tie josta ajetaan autokatoksille ja postilaatikoille) ja raapimaan teräslapiolla edestakaisin tuota väylää. Hirveä meteli! Ja "jäätä" on siis noin 2cm jäätynyt lumikerros, that´s it! Ei haittaa siis mitenkään kulkua, ei autolla ajelua tahi kävelyä...

Miksi - en tiedä. Kuulema lumitöitä tekee ja niitä saa tehdä.

No toki, sitähän emme voi kieltää. Mutta onko tässä mitään järkeä ja mikä on kohtuullista: päiväsaikaan hän ei tuota tee, vaan järestäen aina kun lapsemme valot sammuvat, alkaa tuo hakkaus ja raapiminen teräslapiolla.

Mitään funktiota tuolla ei ole, koska eilenkin raapi noin puolisen tuntia ja hakkasi oikein kunnolla: mitään ei ollut irti saanut kun äsken kävin katsomassa roskienvientireissulla tuota pihaa. Nyt on vielä lauhtumassa, joten en tosiaan ymmärrä.

Olemme ystävällisesti kysyneet, voisiko tätä tehdä päiväsaikaan, että lapsemme menee nukkumaan ja hän heräilee tuohon ääneen. Ei voi. Hänellä on OIKEUS tehdä lumitöitä koska haluaa. Välillä tekee itse, välillä panee teinin asialle. Sillä lailla.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^sanoinko, että vain yhden kerran tein tuon. En... irrelevanttia.

ap

Vierailija
42/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 08:29"]

Tekee jostakin syystä kiusaa. Kertokaa sille ystävällisesti, että vauvanne nukkuu siinä huoneessa ja pyytäkää nätisti, voisiko tehdä nuo lumityöt päivällä ettei lapsi herää. Sitten katsotte mitä se vastaa ja tekee.

Nimittäin, saa olla aika törkeä naapuri jos tonkin jälkeen vaan tulee hakkaamaan siihen ikkunan alle tuohon aikaan.

[/quote]

Tekee jostain syystä kiusaa? Hakkaamalla jäitä talonvierustalta estääkseen jäiden mahdollisen sulamisen rakennuksen kivijalkaa vasten? Auttaisiko asiaa jo ap menisi itse vaikka ei-päiväuniaikaan hakkaamaan ne jäät, kuten muutama muu täällä ehdottikin. Ainakin meidän taloyhtiössä eivät nämä naikkoset tee yhtään mitään, sisällä möllötetään tenavien kanssa ja välillä laahustetaan vaunujen perässä ulkona. Miehet leikkaavat pensaita, ajavat ruohon, hakkaavat jäitä, tekevät lumitöitä ja naiset sitten antavat kellonajat vielä koska näitä pihatöitä SAA tehdä. Se on kuulkaa aika rajallinen aika kun mies ehtii niitä tehdä, se on joko aamulla anivarhain ennen töihin menoa tai sitten illalla kun on kotihommat tehty ja ehditty työpäivän päätteeksi vähän levätäkin. Kymmeneen astihan sitä saa hommailla pihalla ja kyllä minä ainakin käyttäisin sen klo 17-22:00 välisen ajan tasan siten kun itse haluan, enkä kyselisi naapurin akoilta että saanko perkele nyt hakata nämä jäät.

ps. Minä oon meidän taloyhtiön ainoa nainen joka kolailee lumia talvella. Eipä yleensä näy kun vihaisia naamoja ikkunassa. Se naapuri saattaa oikeasti kiusallaan hakata niitä jäitä juuri sen takia, että sitä vituttaa kun ap ei itse tee mitään lumitöitä yms. Miettikää, voisitteko vaikuttaa asiaan tekemällä pihatyöt itse. Ja kyllä, olen tehnyt lumitöitä taaperon kanssa ja ilman taaperoa, taaperon kanssa annoin sille oman lapion ja se huiski menemään mukana omalla tyylillään.

[/quote]

Voin sulle kertoa, että minä olen myöskin tämän taloyhtiön ainoa pihatöitä tekevä mamma! Viime talvena kolasin viimeisilläni raskaana ollessani puoli pihaa, mikä oli kiitos? Naapuri suuttui, kun en ollut tehnyt koko pihaa, ja pusasi lumet kolatessaan meidän auton taakse...

Ja valitettavasti ei ole nyt vitsi, enkä ole minäkään nyt vainoharhainen. Kuvankin otin todisteeksi, jos tuo olisi jatkunut. Mutta kun meidän naapurit on tällaisia, niin ymmärtänette aloitukseni. Heidän kanssaan on ilmeisen turha keskustella, koska ei mene jakeluun. Ovat ilmeisesti jostain näreissään, mitä eivät ole koskaan kertoneet, tervehtivät kuitenkin ihan normaalisti, yms.

Ja tuo, että vastaavat että laki ei kiellä tekemästä lumitöitä, yms. on mielestäni kyllä silkkaa kiusantekoa, lunta kun on nyt se 1-2 cm täällä meidän pihalla...jäätä ei nimeksikään, mutta silti sillä jääpiikillä pitää tossa hakata...

ap

[/quote]

Eipä mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:58"]

^sanoinko, että vain yhden kerran tein tuon. En... irrelevanttia.

ap

[/quote]

Itseasiassa näin annoit ymmärtää. Kerta olet kuvannut naapureitasi saadaksesi todistusaineistoa, olet varmasti merkinnyt ylös myös ne kerrat kun olet itse tehnyt lumityöt? Teetkö esim. joka toinen päivä vai kerran kuussa vai miten?

Vierailija
44/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:28"]

Tekee jostakin syystä kiusaa. Kertokaa sille ystävällisesti, että vauvanne nukkuu siinä huoneessa ja pyytäkää nätisti, voisiko tehdä nuo lumityöt päivällä ettei lapsi herää. Sitten katsotte mitä se vastaa ja tekee.

Nimittäin, saa olla aika törkeä naapuri jos tonkin jälkeen vaan tulee hakkaamaan siihen ikkunan alle tuohon aikaan.

[/quote]

Tekee jostain syystä kiusaa? Hakkaamalla jäitä talonvierustalta estääkseen jäiden mahdollisen sulamisen rakennuksen kivijalkaa vasten? Auttaisiko asiaa jo ap menisi itse vaikka ei-päiväuniaikaan hakkaamaan ne jäät, kuten muutama muu täällä ehdottikin. Ainakin meidän taloyhtiössä eivät nämä naikkoset tee yhtään mitään, sisällä möllötetään tenavien kanssa ja välillä laahustetaan vaunujen perässä ulkona. Miehet leikkaavat pensaita, ajavat ruohon, hakkaavat jäitä, tekevät lumitöitä ja naiset sitten antavat kellonajat vielä koska näitä pihatöitä SAA tehdä. Se on kuulkaa aika rajallinen aika kun mies ehtii niitä tehdä, se on joko aamulla anivarhain ennen töihin menoa tai sitten illalla kun on kotihommat tehty ja ehditty työpäivän päätteeksi vähän levätäkin. Kymmeneen astihan sitä saa hommailla pihalla ja kyllä minä ainakin käyttäisin sen klo 17-22:00 välisen ajan tasan siten kun itse haluan, enkä kyselisi naapurin akoilta että saanko perkele nyt hakata nämä jäät.

ps. Minä oon meidän taloyhtiön ainoa nainen joka kolailee lumia talvella. Eipä yleensä näy kun vihaisia naamoja ikkunassa. Se naapuri saattaa oikeasti kiusallaan hakata niitä jäitä juuri sen takia, että sitä vituttaa kun ap ei itse tee mitään lumitöitä yms. Miettikää, voisitteko vaikuttaa asiaan tekemällä pihatyöt itse. Ja kyllä, olen tehnyt lumitöitä taaperon kanssa ja ilman taaperoa, taaperon kanssa annoin sille oman lapion ja se huiski menemään mukana omalla tyylillään.

[/quote]

Voin sulle kertoa, että minä olen myöskin tämän taloyhtiön ainoa pihatöitä tekevä mamma! Viime talvena kolasin viimeisilläni raskaana ollessani puoli pihaa, mikä oli kiitos? Naapuri suuttui, kun en ollut tehnyt koko pihaa, ja pusasi lumet kolatessaan meidän auton taakse...

Ja valitettavasti ei ole nyt vitsi, enkä ole minäkään nyt vainoharhainen. Kuvankin otin todisteeksi, jos tuo olisi jatkunut. Mutta kun meidän naapurit on tällaisia, niin ymmärtänette aloitukseni. Heidän kanssaan on ilmeisen turha keskustella, koska ei mene jakeluun. Ovat ilmeisesti jostain näreissään, mitä eivät ole koskaan kertoneet, tervehtivät kuitenkin ihan normaalisti, yms.

Ja tuo, että vastaavat että laki ei kiellä tekemästä lumitöitä, yms. on mielestäni kyllä silkkaa kiusantekoa, lunta kun on nyt se 1-2 cm täällä meidän pihalla...jäätä ei nimeksikään, mutta silti sillä jääpiikillä pitää tossa hakata...

ap

[/quote]

Jos sä oot viime talvena kerran luonut lumet puolikkaalta pihalta, niin ei se ehkä vielä riitä sun osuudeksi taloyhtiössä.

[/quote]

Ei kun kato tuo kohta missä hän kertoo viimeisillään raskaana ollessaan kolanneensa on se kohta, missä hän samalla kertoo että koska hän tekee lumityöt raskaana niin hän myös tekee niitä ihan aina.

Vierailija
45/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en alennu tähän. ;) Naurettavaa, että kun kertoo jostain ja haluaisi vinkkejä, saa kiviä niskaan. Niinhän se tällä palstalla aina on. Kiitos asiallisesti vastanneille! :)

ap

Vierailija
46/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola ratkaisee ongelman. Ja lapsen kasvaminen.

Vierailija
47/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin sapettaisi! Vauva tarvitsee unta. Vauva ei ole tehnyt mitään pahaa, kun ei hän edes osaa! Naapurin ukko voisi olla se aikuinen ja lopettaa pienempien kiusaamisen.

Vierailija
48/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:02"]

Mä en alennu tähän. ;) Naurettavaa, että kun kertoo jostain ja haluaisi vinkkejä, saa kiviä niskaan. Niinhän se tällä palstalla aina on. Kiitos asiallisesti vastanneille! :)

ap

[/quote]

Anteeksi siis nyt oikeasti että kuittailin sinulle, mutta aloituksesi on vaan niin irallaan mistään oikeasta huolenaiheesta että en voi suhtautua tähän vakavasti. Jos koet aloituksesi olevan elämässäsi oikea ongelma, niin voin huojentaa sinua että sulla ei ole oikeita ongelmia tai ei ainakaan kykyä käsitellä pienempiä ongelmia. Olisit onnellinen että pääset noin vähällä.

Vierailija
49/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:02"]

ap

[/quote]

Anteeksi siis nyt oikeasti että kuittailin sinulle, mutta aloituksesi on vaan niin irallaan mistään oikeasta huolenaiheesta että en voi suhtautua tähän vakavasti. Jos koet aloituksesi olevan elämässäsi oikea ongelma, niin voin huojentaa sinua että sulla ei ole oikeita ongelmia tai ei ainakaan kykyä käsitellä pienempiä ongelmia. Olisit onnellinen että pääset noin vähällä.

[/quote]

Sinuna en kävisi täällä aukomaan kenellekään, mitä sinä kenenkään ongelmista tiedät. Joskus voi olla niin, että aloittajalla on vaikkapa syöpä, läheinen kuollut tms. muukin ongelma, joka kärjistää tilanteen ns. pienemmissä asioissa.

Aika ilkeää sinulta, hyi.

Vierailija
50/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:36"]

Siksi kirjoitinkin, että ei ne kai sitä ilkeyttään tehneet mutta mieti nyt itsekin miltä tuntuu kun vauva herää pelästyneenä huutamaan joka ikinen yö sen auraajan takia! Jos eivät naapuritkin heränneet sen auraajan takia niin viimeistään sitten meidän vauvan huutoon.

En kyllä oikeasti ymmärrä onko edes laillista aurata tuohon aikaan talojen pihoja kun ihmiset nukkuvat. Muualla en ole tuollaiseen onneksi törmännyt.

Mutta eihän tämä uutta ole, että täällä ei saa sympatiaa.

[/quote]

Äly hoi! Et voi olla tosissas!

Vierailija
51/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaahan se on vauvallakin sitten vähillä yöunilla lähteä töihin. Väsyttää ja kaikkea!

Vierailija
52/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kävi mielessä, että hakkaako naapuri siis joka ilta eri vauvan?

Vierailija
53/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko keskustellut ongelmasta isännöitsijän kanssa? Meneehän tuossa jo ajan myötä mahdollinen asfalttikin piloille, jos naapuri sitä huvikseen hakkaa :)

Vierailija
54/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sanokaa mieluummin tälle naapurille, että olette siirtäneet vauvan nukkumaan eri huoneeseen. Sillä tavoin naapuri siirtyy todennäköisesti tekemään lumitöitään eri paikkaan.

Vierailija
55/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalossa ja kyllä minua vituttaisi tuollainen turha paukuttaminen. Oletteko koskaan käskeneet painua kuuseen hakkaamasta? Entä jos ostatte samanlaisen vehkeen ja menette hänen talonsa eteen jyskyttämään sillä? Sitten sitä on vaan niin hulluja ihmisiä olemassa, että heidän on ihan pakko saada tehdä tuollaista.

Vierailija
56/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä ihmisiä, kenen on heti päästävä sanomaan että kirjoittaja on väärässä ja kaikki, jotka hänen kantaansa puoltavat, ovat väärässä. Kyllä naapureilta pitää ottaa paskaa niskaan ja antaa heidän vaikka varastaa postit(?) kuten jollakulla oli. Pienten lasten vanhemmat ovat aina väärässä ja heidän pitää sietää kaikki paska, kiusanteko, vittuilu ja röyhkeys.

Vierailija
57/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:31"]

Sulle jonka yhtiön piha aurattiin klo 4.30: ei ne aura-auton kuskit itse saa päättää aikoja milloin auraavat missäkin, heillä on aikataulut :D Ja kuinka he olisivat voineet tietää että talossa asuu vain vanhuksia.. Meilläkin aura-auto käy aina alkuyöstä, mutta ei tulisi mieleenkään valittaa! Eihän ne nyt voi ehtiä aurata kaikkien alueensa talojen pihoja ns. oikeaan aikaan.

[/quote]Siksi kirjoitinkin, että ei ne kai sitä ilkeyttään tehneet mutta mieti nyt itsekin miltä tuntuu kun vauva herää pelästyneenä huutamaan joka ikinen yö sen auraajan takia! Jos eivät naapuritkin heränneet sen auraajan takia niin viimeistään sitten meidän vauvan huutoon.

En kyllä oikeasti ymmärrä onko edes laillista aurata tuohon aikaan talojen pihoja kun ihmiset nukkuvat. Muualla en ole tuollaiseen onneksi törmännyt.

Mutta eihän tämä uutta ole, että täällä ei saa sympatiaa.

[/quote]

Noilla auraajilla voi olla melko monta pihaa jotka pitää saada aurattua ennen tiettyä kellonaikaa ja jostakin on aina pakko aloittaa, teillä sattu olemaan huono tuuri kun asuitte auraajan kierroksen alkupäässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi