Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri hakkaa jääpiikillä vauvan ikkunan alla

Vierailija
10.12.2013 |

Siis mitä ihmettä näiden idiottien kanssa pitää tehdä?! Meidän naapuri on ottanut asiakseen tulla hakkaamaan klo 21-22 jääpiikilla vauvamme ikkunan eteen (jossa taloyhtiön tie josta ajetaan autokatoksille ja postilaatikoille) ja raapimaan teräslapiolla edestakaisin tuota väylää. Hirveä meteli! Ja "jäätä" on siis noin 2cm jäätynyt lumikerros, that´s it! Ei haittaa siis mitenkään kulkua, ei autolla ajelua tahi kävelyä...

Miksi - en tiedä. Kuulema lumitöitä tekee ja niitä saa tehdä.

No toki, sitähän emme voi kieltää. Mutta onko tässä mitään järkeä ja mikä on kohtuullista: päiväsaikaan hän ei tuota tee, vaan järestäen aina kun lapsemme valot sammuvat, alkaa tuo hakkaus ja raapiminen teräslapiolla.

Mitään funktiota tuolla ei ole, koska eilenkin raapi noin puolisen tuntia ja hakkasi oikein kunnolla: mitään ei ollut irti saanut kun äsken kävin katsomassa roskienvientireissulla tuota pihaa. Nyt on vielä lauhtumassa, joten en tosiaan ymmärrä.

Olemme ystävällisesti kysyneet, voisiko tätä tehdä päiväsaikaan, että lapsemme menee nukkumaan ja hän heräilee tuohon ääneen. Ei voi. Hänellä on OIKEUS tehdä lumitöitä koska haluaa. Välillä tekee itse, välillä panee teinin asialle. Sillä lailla.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kaupungin lumen auraajat aurasivat meidän ikkunan alta kauhealla metelillä ja kolinalla joka ikinen aamu kello 4.30. Joka ikinen yö myös meidän vastasyntynyt vauvamme heräsi siihen ja huusi pelästyneenä pitkän aikaa. Kesti pitkään ennen kuin sain vauvan rauhoitettua ja takaisin nukkumaan.

Olin todella onnellinen kun lumi suli ja me myös päästiin muuttamaan siitä asunnosta pois. Ei se varmaan kiusantekoa ollut mutta tuntui kyllä todella ilkeälle. Etenkin kun talo oli täynnä eläkeläisiä eikä kerrostalon pihaa todellakaan olisi tarvinnut aurata siihen aikaan.

Vierailija
22/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi aloitus ap seuraavalla kerralla.

Porvoossa ei ole vielä kunnolla lunta ja jääpiikillä siis tehdään pihatöitä. Jääpiikillä ei kuule toimita edes Porvoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 08:26"]

Meidän entinen naapuri teki lähes samaa viime talvena. Tosin hän alkoi kolaamaan yöllä satanutta hentoa lumipeitettä niin että hiekka vaan ropisi ja rouskui, yleensä siinä 5.30 lasten ikkunan takana. Hän tosin oli yksinäinen vanhapiika, joka teki sitä ihan kiusallaan. Toinen hänen nerokas keksintönsä oli laittaa radio ihan seinän viereen illalla ja niin lujalle että särisi. Seinä nimittäin oli juuri se lastenhuoneen seinä ja naapuri tiesi sen. Tasan klo 23 hän napsautti radion kiinni. Lapset nukkua porskuttivat, eivätkä heränneet radioon :D

Hän saattoi myös heitellä kolaamaansa lunta meidäb pihaamme, raahata peräkärryn autokatokseen automme taakse jottemme muka pääsisi lähtemään... Hänen tempauksiaan uudessa kodissa lämmöllä muistellen :D

[/quote]

Oletko vähän vainoharhainen? Naisella voi olla kuulovika ja hän ei kuule radiota kunnolla tai hän ei osaa laittaa kanavia kohdalleen. Myöskään ketään tuskin kiinnostaa kiusallaan tehdä pihatöitä, usein niitä tehdään ihan omaksi hyödyksi. Kuka oikeasti miettii "kiusaanpa naapuria ja kolaan tämän minun pihan".

Päät pois perseestä mammat, te ette ole ainoita täällä planeetalla ja oman kokemukseni mukaan ne ovat aikuiset jotka häiriintyvät näistä kolaavista naapureista, eivät lapset.

[/quote]

Juu, eikä peräkärryn siirtäminen toisen auton taakse myöskään ollut kiusaa. Eikä toisen postin varastaminen, josta jäi kerran verekseltään kiinni.

Otan toki pääni pois perseestä nyt :D

[/quote]

Tuollaisessa tapauksessa kyseessä voi olla mielenterveyden häiriö. Ei terve ihminen varasta postia, ja jos olisit varma että hän varastaa niin olisit varmaan ilmoittanut asiasta poliisille? Taidat oikeasti tietää, että kyseessä on harmiton tapaus mutta itsepintaisesti haluat uskotella itsellesi että nainen vain kiusaa. Mulla oli naapuri joka teki vaikka mitä, mutta tunnistin aika pian naisesta että hän ei ollut täysin terve. Ei kannata omaan elämään antaa niin paljon vaikuttaa mitä muut tekevät, aika monelaista sakkia asuu taloyhtiöissä ja ihmiset voivat olla radikaalistikin erilaisia kuin sinä. Ja ihan oikeasti, tosi paljon asioita voi tehdä ilman että älyää että on tehnyt jotain väärää.

Mene kysymään naapuriltasi että mitä hänelle kuuluu, tehän olette saattaneet loukata häntä tietämättänne myös?

Vierailija
24/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:16"]

Aikoinaan kaupungin lumen auraajat aurasivat meidän ikkunan alta kauhealla metelillä ja kolinalla joka ikinen aamu kello 4.30. Joka ikinen yö myös meidän vastasyntynyt vauvamme heräsi siihen ja huusi pelästyneenä pitkän aikaa. Kesti pitkään ennen kuin sain vauvan rauhoitettua ja takaisin nukkumaan.

Olin todella onnellinen kun lumi suli ja me myös päästiin muuttamaan siitä asunnosta pois. Ei se varmaan kiusantekoa ollut mutta tuntui kyllä todella ilkeälle. Etenkin kun talo oli täynnä eläkeläisiä eikä kerrostalon pihaa todellakaan olisi tarvinnut aurata siihen aikaan.

[/quote]

TÄMÄN on pakko olla vitsi.

Vierailija
25/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:11"]Millä oikeudella te oikeasti vaaditte naapureitanne olemaan tekemättä asioita klo 12-14? Onko suhteellisuudentajunne oikeasti mennyt kokonaan?? Mä olen todella järkyttynyt että joku ihan oikeasti kuvittelee että naapurit mukauttavat elämänsä teidän vauvojenne päiväunien aikaan. Mitäpä jos opettaisitte lapsenne nukkumaan ihan normaalin äänen keskelle? Minun lapsi on aina nukahtanut vaikka joku imuroi, tai naapurista kuuluu ääniä tai pihalla ajetaan ruohoa. Nyt näen kuinka fiksusti tein kun en opettanut lastani siihen että kun hän nukkuu, maailma pysähtyy. Kyllä teette elämästänne vaikeaa ei voi muuta sanoa.

[/quote]

Olen samaa mieltä tästä. Mutta itse kyllä koitan olöa hiljempaa, jos näen naapurini vauvan vaunuissa nukkumassa. Se on tietynlainen tapa, en halua herättää vauvaa. Eikä minulla ole mielenkiintoa touhuta ulkona iltakymmenen maissa, saan hoidettua pihahommat päivälläkin.

Normaali eläminen ja kiusanteko on kaksi eri asiaa ja usein kyllä molemmat tavat on tunnistettavissa. Asuimme itse kahden naisen välissä, toinen oli n. 40v vanhapiika (hän itse aikoinaan kailotti tutulleen takapihalla, että hänen elämäänsä ei miestä tule:D) ja toinen n.50v yksinasuva nainen, joka oli aina miellyttävä meitä kohtaan . Ja tämä nuorempi näistä oli se "huonokuuloinen" postivaras.

Jokaisen kokemus naapureista on henkilökohtainen, toisten kanssa tulee toimeen ja toisten ei, mutta kiusanteko on vaan väärin.

Vierailija
26/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:19"]

[/quote]

TÄMÄN on pakko olla vitsi.

[/quote]Miten niin vitsi?

Vierailija
27/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"naapuri hakkaa jääpiikillä vauvan ikkunan alla" on melkoista on time-väkivaltaa ja tilannekatsausta virtuaalitodellisuuden aikana.

Vierailija
28/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 08:29"]

Tekee jostakin syystä kiusaa. Kertokaa sille ystävällisesti, että vauvanne nukkuu siinä huoneessa ja pyytäkää nätisti, voisiko tehdä nuo lumityöt päivällä ettei lapsi herää. Sitten katsotte mitä se vastaa ja tekee.

Nimittäin, saa olla aika törkeä naapuri jos tonkin jälkeen vaan tulee hakkaamaan siihen ikkunan alle tuohon aikaan.

[/quote]

Tekee jostain syystä kiusaa? Hakkaamalla jäitä talonvierustalta estääkseen jäiden mahdollisen sulamisen rakennuksen kivijalkaa vasten? Auttaisiko asiaa jo ap menisi itse vaikka ei-päiväuniaikaan hakkaamaan ne jäät, kuten muutama muu täällä ehdottikin. Ainakin meidän taloyhtiössä eivät nämä naikkoset tee yhtään mitään, sisällä möllötetään tenavien kanssa ja välillä laahustetaan vaunujen perässä ulkona. Miehet leikkaavat pensaita, ajavat ruohon, hakkaavat jäitä, tekevät lumitöitä ja naiset sitten antavat kellonajat vielä koska näitä pihatöitä SAA tehdä. Se on kuulkaa aika rajallinen aika kun mies ehtii niitä tehdä, se on joko aamulla anivarhain ennen töihin menoa tai sitten illalla kun on kotihommat tehty ja ehditty työpäivän päätteeksi vähän levätäkin. Kymmeneen astihan sitä saa hommailla pihalla ja kyllä minä ainakin käyttäisin sen klo 17-22:00 välisen ajan tasan siten kun itse haluan, enkä kyselisi naapurin akoilta että saanko perkele nyt hakata nämä jäät.

ps. Minä oon meidän taloyhtiön ainoa nainen joka kolailee lumia talvella. Eipä yleensä näy kun vihaisia naamoja ikkunassa. Se naapuri saattaa oikeasti kiusallaan hakata niitä jäitä juuri sen takia, että sitä vituttaa kun ap ei itse tee mitään lumitöitä yms. Miettikää, voisitteko vaikuttaa asiaan tekemällä pihatyöt itse. Ja kyllä, olen tehnyt lumitöitä taaperon kanssa ja ilman taaperoa, taaperon kanssa annoin sille oman lapion ja se huiski menemään mukana omalla tyylillään.

Vierailija
29/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle jonka yhtiön piha aurattiin klo 4.30: ei ne aura-auton kuskit itse saa päättää aikoja milloin auraavat missäkin, heillä on aikataulut :D Ja kuinka he olisivat voineet tietää että talossa asuu vain vanhuksia.. Meilläkin aura-auto käy aina alkuyöstä, mutta ei tulisi mieleenkään valittaa! Eihän ne nyt voi ehtiä aurata kaikkien alueensa talojen pihoja ns. oikeaan aikaan.

Vierailija
30/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joku ristiriita tässä on, jos kerran jatkuvasti lumityön tekijät pyöri teidän pihalla ja kuitenkin jouduitte koko talven olemaan jumissa asunnossanne. Kolasivatko ne lumet teidän oven eteen? Mitä oikein olette tehneet kaupungille, jotta se kostaa teille noin? Miksi kaupunki putsaa teidän pihan?  Minä talvena satoi joka ikinen yö lunta  aurattavaksi asti? Onko puoli viisi aamu vai yö? Vai liioitteletteko ihan vähäsen?

Vierailija
31/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joku ristiriita tässä on, jos kerran jatkuvasti lumityön tekijät pyöri teidän pihalla ja kuitenkin jouduitte koko talven olemaan jumissa asunnossanne. Kolasivatko ne lumet teidän oven eteen? Mitä oikein olette tehneet kaupungille, jotta se kostaa teille noin? Miksi kaupunki putsasi teidän pihan, asuiko kaupunginjohtaja samassa talossa?  Minä talvena satoi joka ikinen yö lunta  aurattavaksi asti? Onko puoli viisi aamu vai yö? Vai liioitteletteko ihan vähäsen?

Vierailija
32/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:31"]

Sulle jonka yhtiön piha aurattiin klo 4.30: ei ne aura-auton kuskit itse saa päättää aikoja milloin auraavat missäkin, heillä on aikataulut :D Ja kuinka he olisivat voineet tietää että talossa asuu vain vanhuksia.. Meilläkin aura-auto käy aina alkuyöstä, mutta ei tulisi mieleenkään valittaa! Eihän ne nyt voi ehtiä aurata kaikkien alueensa talojen pihoja ns. oikeaan aikaan.

[/quote]Siksi kirjoitinkin, että ei ne kai sitä ilkeyttään tehneet mutta mieti nyt itsekin miltä tuntuu kun vauva herää pelästyneenä huutamaan joka ikinen yö sen auraajan takia! Jos eivät naapuritkin heränneet sen auraajan takia niin viimeistään sitten meidän vauvan huutoon.

En kyllä oikeasti ymmärrä onko edes laillista aurata tuohon aikaan talojen pihoja kun ihmiset nukkuvat. Muualla en ole tuollaiseen onneksi törmännyt.

Mutta eihän tämä uutta ole, että täällä ei saa sympatiaa.

Vierailija
33/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:31"]

[/quote]Siksi kirjoitinkin, että ei ne kai sitä ilkeyttään tehneet mutta mieti nyt itsekin miltä tuntuu kun vauva herää pelästyneenä huutamaan joka ikinen yö sen auraajan takia! Jos eivät naapuritkin heränneet sen auraajan takia niin viimeistään sitten meidän vauvan huutoon.

En kyllä oikeasti ymmärrä onko edes laillista aurata tuohon aikaan talojen pihoja kun ihmiset nukkuvat. Muualla en ole tuollaiseen onneksi törmännyt.

[/quote]

anteeksi, en tarkoittanut olla ilkeä, huonoa tuuriahan se on että sattuivat yöaikaan juuri teidän pihalle ja pikkuinen heräsi :( semmoista se elämä vaan taloyhtiöissä on :)

t. Tuo aikatauluista kirjoittanut

Vierailija
34/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:34"]

[/quote]

Joku ristiriita tässä on, jos kerran jatkuvasti lumityön tekijät pyöri teidän pihalla ja kuitenkin jouduitte koko talven olemaan jumissa asunnossanne. Kolasivatko ne lumet teidän oven eteen? Mitä oikein olette tehneet kaupungille, jotta se kostaa teille noin? Miksi kaupunki putsasi teidän pihan, asuiko kaupunginjohtaja samassa talossa?  Minä talvena satoi joka ikinen yö lunta  aurattavaksi asti? Onko puoli viisi aamu vai yö? Vai liioitteletteko ihan vähäsen?

[/quote]Missä kohtaa liioittelin? Tarina meni juuri noin, että kello 4.30 aurausauto tuli meidän pihalle ja kolasi pitkään ja huolellisesti koko pihan vaikka ketään ei ollut autolla edes lähtemässä yhtään mihinkään pitkään aikaan. Ja tämä sama toistui joka yö kunnes lumi tosiaan suli pois. Koska asuttiin ekassa kerroksessa talon päädyssä meteli oli todella melkoinen.

Mut ei oo pakko uskoa, ihan miten vaan. Mä nyt vaan tulin kertomana mun kokemuksiani sympatakseni ap.tä.

Vierailija
35/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:36"]

[/quote]

Mikä sitten olisi sopiva aloittamisaika? Kello 7? Oletko ajatellut sitä, että jotkut ihmiset lähtevät töihin 5-6 aikaan, pitäisikö heidän sitten rämpiä lumihangessa?

Ei aurausta voida järjestää jonkun nukkuvan vauvan tai aikuisenkaan aikataulun mukaan.

Vierailija
36/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku hakkaa vauvaasi jääpiikillä, soita nyt hyvä ihminen poliisit äläkä täällä av:lla itke..

Vierailija
37/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi nukku vauvana aina pitkään, jonnekin yhdeksään ainakin ja nukkumaan kävi illalla ennen kahdeksaa. Hän heräili öisin muutaman ensimmäisen vuoden aikana joten siksi kaiketi nukkui. Ei hän ikinä herännyt siihen kun aura-auto tuli pihaan tai muihin pihalta tuleviin ääniin. Ja varmasti on lapsia jotka ovat herkkäunisia. Pointti on se, että muu maailma ei VOI elää kaikkien maailman vauvojen unirytmien mukaan, me hukuttais talvella lumeen ja kesäisin ruoho kasvaisi liian pitkäksi. Suhteellisuudentajua pliis.

Vierailija
38/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:28"]

Tekee jostakin syystä kiusaa. Kertokaa sille ystävällisesti, että vauvanne nukkuu siinä huoneessa ja pyytäkää nätisti, voisiko tehdä nuo lumityöt päivällä ettei lapsi herää. Sitten katsotte mitä se vastaa ja tekee.

Nimittäin, saa olla aika törkeä naapuri jos tonkin jälkeen vaan tulee hakkaamaan siihen ikkunan alle tuohon aikaan.

[/quote]

Tekee jostain syystä kiusaa? Hakkaamalla jäitä talonvierustalta estääkseen jäiden mahdollisen sulamisen rakennuksen kivijalkaa vasten? Auttaisiko asiaa jo ap menisi itse vaikka ei-päiväuniaikaan hakkaamaan ne jäät, kuten muutama muu täällä ehdottikin. Ainakin meidän taloyhtiössä eivät nämä naikkoset tee yhtään mitään, sisällä möllötetään tenavien kanssa ja välillä laahustetaan vaunujen perässä ulkona. Miehet leikkaavat pensaita, ajavat ruohon, hakkaavat jäitä, tekevät lumitöitä ja naiset sitten antavat kellonajat vielä koska näitä pihatöitä SAA tehdä. Se on kuulkaa aika rajallinen aika kun mies ehtii niitä tehdä, se on joko aamulla anivarhain ennen töihin menoa tai sitten illalla kun on kotihommat tehty ja ehditty työpäivän päätteeksi vähän levätäkin. Kymmeneen astihan sitä saa hommailla pihalla ja kyllä minä ainakin käyttäisin sen klo 17-22:00 välisen ajan tasan siten kun itse haluan, enkä kyselisi naapurin akoilta että saanko perkele nyt hakata nämä jäät.

ps. Minä oon meidän taloyhtiön ainoa nainen joka kolailee lumia talvella. Eipä yleensä näy kun vihaisia naamoja ikkunassa. Se naapuri saattaa oikeasti kiusallaan hakata niitä jäitä juuri sen takia, että sitä vituttaa kun ap ei itse tee mitään lumitöitä yms. Miettikää, voisitteko vaikuttaa asiaan tekemällä pihatyöt itse. Ja kyllä, olen tehnyt lumitöitä taaperon kanssa ja ilman taaperoa, taaperon kanssa annoin sille oman lapion ja se huiski menemään mukana omalla tyylillään.

[/quote]

Voin sulle kertoa, että minä olen myöskin tämän taloyhtiön ainoa pihatöitä tekevä mamma! Viime talvena kolasin viimeisilläni raskaana ollessani puoli pihaa, mikä oli kiitos? Naapuri suuttui, kun en ollut tehnyt koko pihaa, ja pusasi lumet kolatessaan meidän auton taakse...

Ja valitettavasti ei ole nyt vitsi, enkä ole minäkään nyt vainoharhainen. Kuvankin otin todisteeksi, jos tuo olisi jatkunut. Mutta kun meidän naapurit on tällaisia, niin ymmärtänette aloitukseni. Heidän kanssaan on ilmeisen turha keskustella, koska ei mene jakeluun. Ovat ilmeisesti jostain näreissään, mitä eivät ole koskaan kertoneet, tervehtivät kuitenkin ihan normaalisti, yms.

Ja tuo, että vastaavat että laki ei kiellä tekemästä lumitöitä, yms. on mielestäni kyllä silkkaa kiusantekoa, lunta kun on nyt se 1-2 cm täällä meidän pihalla...jäätä ei nimeksikään, mutta silti sillä jääpiikillä pitää tossa hakata...

ap

Vierailija
39/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:36"]

[/quote]

Mikä sitten olisi sopiva aloittamisaika? Kello 7? Oletko ajatellut sitä, että jotkut ihmiset lähtevät töihin 5-6 aikaan, pitäisikö heidän sitten rämpiä lumihangessa?

Ei aurausta voida järjestää jonkun nukkuvan vauvan tai aikuisenkaan aikataulun mukaan.

[/quote]Tässä taloyhtiössä piha aurataan vasta kahdeksan jälkeen meni joku töihin tai ei. Minusta joku kello 6 olisi aikaisin aika auraukselle, sillä kyllähän työssäkäyvätkin tarvitsevat unta. Moni käy vuorotöissä ja pääsee nukkumaankin vasta myöhään.

Vierailija
40/57 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:28"]

[/quote]

[/quote]

Voin sulle kertoa, että minä olen myöskin tämän taloyhtiön ainoa pihatöitä tekevä mamma! Viime talvena kolasin viimeisilläni raskaana ollessani puoli pihaa, mikä oli kiitos? Naapuri suuttui, kun en ollut tehnyt koko pihaa, ja pusasi lumet kolatessaan meidän auton taakse...

Ja valitettavasti ei ole nyt vitsi, enkä ole minäkään nyt vainoharhainen. Kuvankin otin todisteeksi, jos tuo olisi jatkunut. Mutta kun meidän naapurit on tällaisia, niin ymmärtänette aloitukseni. Heidän kanssaan on ilmeisen turha keskustella, koska ei mene jakeluun. Ovat ilmeisesti jostain näreissään, mitä eivät ole koskaan kertoneet, tervehtivät kuitenkin ihan normaalisti, yms.

Ja tuo, että vastaavat että laki ei kiellä tekemästä lumitöitä, yms. on mielestäni kyllä silkkaa kiusantekoa, lunta kun on nyt se 1-2 cm täällä meidän pihalla...jäätä ei nimeksikään, mutta silti sillä jääpiikillä pitää tossa hakata...

ap

[/quote]

Jos sä oot viime talvena kerran luonut lumet puolikkaalta pihalta, niin ei se ehkä vielä riitä sun osuudeksi taloyhtiössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi