Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten laihtua 5 kiloa normaalipainoisena?

Vierailija
10.12.2013 |

vinkkejä otetaan vastaan

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaan on niin vaarallista. Itse kun olen tässä viimeiset 6 v. koittanut lihoa , niin toivon etten olisi nuorena lähtenyt tuolle tielle. Siitä seurasi sitten 8 vuoden tasitelu anoreksian kanssa. Se lipsahtaa niin helposti sairaaksi touhuksi, koska kun liikkuu paljon ja syö vähän , nälkä saattaa hävitä kokonaan. Koittaisit nyt olla tyytyväinen tuohon ja lisää vaan sitä liikuntaa. 

Minä olen nyt 33v , 174cm ja 60 kg. Lapsen saannin jälkeen pelkkää luuta ja nahkaa, rinnat kuin rukkaset. Niin mielelläni ottaisin vähän pyöreyttä kehoon , mutta ruuasta tulee vaan paha olo, psyyke ei kestä. Ihan paska kierre , ei kuulkaa kannata !

Vierailija
2/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:21"]Tuo vaan on niin vaarallista. Itse kun olen tässä viimeiset 6 v. koittanut lihoa , niin toivon etten olisi nuorena lähtenyt tuolle tielle. Siitä seurasi sitten 8 vuoden tasitelu anoreksian kanssa. Se lipsahtaa niin helposti sairaaksi touhuksi, koska kun liikkuu paljon ja syö vähän , nälkä saattaa hävitä kokonaan. Koittaisit nyt olla tyytyväinen tuohon ja lisää vaan sitä liikuntaa. 

Minä olen nyt 33v , 174cm ja 60 kg. Lapsen saannin jälkeen pelkkää luuta ja nahkaa, rinnat kuin rukkaset. Niin mielelläni ottaisin vähän pyöreyttä kehoon , mutta ruuasta tulee vaan paha olo, psyyke ei kestä. Ihan paska kierre , ei kuulkaa kannata !

[/quote]

no totta kai harmi jos jollekin käy noin, mutta mä ajattelin pysyä ihan kohtuuden rajoissa ja pudottaa vain sen viisi kiloa, mikä ei ole mikään hirveä määrä. kuulostaa varmaan paljolta, mutta teidän pitäis nähdä mut/mun vartalo, ennen kuin voitte sanoa kärsiikö mun laihtua vai ei. :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:03"]Minä olen 163cm pitkä ja painoin 55kg, kun päätin laihduttaa pois sellaiset 5kg. Siinä meni sellaiset kaksi - kaksi ja puoli kuukautta. Nyt tavoitteena olisi saada pois toiset 5kg...

[/quote]

miten onnistuit pudottamaan sinne viiteenkymmeneen? minkä verran kaloreita/liikuntaa päivässä?

ap

[/quote]

Kaloreita en laskenut ollenkaan. Otin tavaksi tehdä joka aamu ja joka ilta oman reenin. Aloitin parilla sadalla vatsa- ja jalkalihasliikkeellä, nyt niitä menee päivässä 300-600, molempia. Tän lisäksi vielä hyötyliikuntaa lisäsin paljon, koiran kanssa lenkkeilyä metsässä ym.

16.

Vierailija
4/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja painoin vielä kaksi vuotta sitten 40kg... kannattaa oikeasti olla varovainen.

16.

Vierailija
5/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"no totta kai harmi jos jollekin käy noin, mutta mä ajattelin pysyä ihan kohtuuden rajoissa ja pudottaa vain sen viisi kiloa, mikä ei ole mikään hirveä määrä. kuulostaa varmaan paljolta, mutta teidän pitäis nähdä mut/mun vartalo, ennen kuin voitte sanoa kärsiikö mun laihtua vai ei. :D

ap"

Oot ihan kaheli, susta tulee ihan anorektisen näköinen, kun puotat vielä viisi kiloa... Laitappa kuva, niin nähdään sun kroppa!!

Vierailija
6/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanpituinen ja mullekin toi 50kg on joku päänsisäinen ihannejuttu (tasaluku viehättää?). Paino liikkuu 51-53kg, välillä pääsen siihen viiteenkymppiinkin ja sit taas luisun siitä pois. Pitäisi kai hyväksyä, että mun kropan mielestä mun kuuluu painaa 52kg eikä 50kg. Kovin erilaiselta en tietenkään näytä parin kiloa sinne tai tänne, mutta pitäähän joka naisella olla painoneuroosi...?

Vierailija
7/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan suunnittele tulevansa anorektikoksi, toivottavasti ainakaan. Jos olet laihtunut huomaamatta 9 kiloa, on aika vaarallista ruveta tietoisesti laihduttamaan alipainoiseksi. 

Ala harrastaa monipuolista liikuntaa viitenä päivänä viikossa, syö riittävästi ja terveellisesti, keskity hyviin puoliisi. Nauti kasvavista lihaksista, paremmasta ryhdistä ja positiivisemmasta mielestä!

Vierailija
8/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 01:07"]

Vaatii kovempaa työtä, tosin palkinto on lähempänä kuin ylipainoisilla. Ei riitä, että liikkuu enemmän tai jättää herkut pois, toki sekin auttaa. Tiukka dieetti, vähän kaloreja pääasiassa proteiineista ja vihanneksista. Lisäää liikuntaa, mielellään salitreeniä niin et laihdu lihaksia. Riippuu tietty myös siitä onko painoindeksi 24,5 vai 21. Onko oikeasti pudotettavaa vai pitäisikö työstää korvienväliä.

[/quote]

Ai ei auta vai? Olen varmaan ollut sitten ihan luonnonoikku, kun oon onnistunut aikanaan laihtumaan normaalipainon sisällä melkein 15 kiloa liikunnan lisäämisellä ja herkkujen poisjättämisellä (alkoholia join pari krt/kk). Tosin syön nytkin paksumpana normaalipainoisena tosi paljon herkkuja ja ne on se pääsyy, miksi olen hieman pullero. Mutta herkut on hyviä ja syöminen on kivaa. Onnekseni tykkään myös pitkien lenkkien juoksemisesta. ;)

Vierailija
9/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ja painosi?

Vierailija
10/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut pois kokonaan, ruoka-annoksiin kasviksia pastan/perunan/riisin tilalle, enemmän liikuntaa.

Itsekin olen normaalipainoinen, mutta haluaisin olla viitisen kiloa kevyempi. Olen mielestäni liian pyöreäposkinen. Viime vuonna onnistuin pudottamaan muutaman kilon, mutta tulivat takaisin :(

Vierailija
11/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii kovempaa työtä, tosin palkinto on lähempänä kuin ylipainoisilla. Ei riitä, että liikkuu enemmän tai jättää herkut pois, toki sekin auttaa. Tiukka dieetti, vähän kaloreja pääasiassa proteiineista ja vihanneksista. Lisäää liikuntaa, mielellään salitreeniä niin et laihdu lihaksia. Riippuu tietty myös siitä onko painoindeksi 24,5 vai 21. Onko oikeasti pudotettavaa vai pitäisikö työstää korvienväliä.

Vierailija
12/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:57"]Pituus ja painosi?

[/quote]

pituus n 165 cm ja paino tällä hetkellä 55 kg. viiteenkymppiin jos pääsisin niin oisin tyytyväinen, koska vaikka oonkin aika hoikka niin mahassa ja reisissä ois kapenemisen varaa...

Vierailija
13/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 01:07"]Vaatii kovempaa työtä, tosin palkinto on lähempänä kuin ylipainoisilla. Ei riitä, että liikkuu enemmän tai jättää herkut pois, toki sekin auttaa. Tiukka dieetti, vähän kaloreja pääasiassa proteiineista ja vihanneksista. Lisäää liikuntaa, mielellään salitreeniä niin et laihdu lihaksia. Riippuu tietty myös siitä onko painoindeksi 24,5 vai 21. Onko oikeasti pudotettavaa vai pitäisikö työstää korvienväliä.

[/quote]

painoindeksini on siis 20,2. en pidä itseäni varsinaisesti mitenkään vastenmielisenä, mutta en ole silti täysin tyytyväinenkään. tiedän että vaatii kovaa työtä, mutta uskon että olisi vaivan arvoista näyttää hyvältä. :) oon vähän hukassa noiden kalorien kanssa, mikähän olis sopiva määrä per päivä jos aloitan esimerkiksi salilla käymisen/jumpan vaikka kolmena päivänä viikossa?

ap

Vierailija
14/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt siis haluat itsesi alipainon puolelle ? Tuo ei nyt ole ihan tervettä. Joillain on luonnostaan BMI 19 , eikä siinä mitään , mutta se että haluaa laihtua alipainoiseksi , ei ole hyvä juttu.

Mitä jos lisäisit vaan liikuntaa ja kiinteyttäisit. Jos et harrasta lainkaan liikuntaa, olet luultavati sellsinen löysän näköinen vaikkakin olet laiha. 3 salitreeniä tai jumppaa on hyvä aloitus. Sitten lisään proteiinia ruokavalioon mutta et jätä mitään pois, niin hyvä tulee.

Minä olen saman pituinen ja painan 70 kg ja minä koitan nyt laihtua sen 5 kiloa, sitten olen tyytyväinen. Nuorena painoin jossaivaiheessa 50 kg , ja kärsin silloin laihuudestani, ei ollut juurikaan rintoja ja lantion luut tärröttivät rumasti. Miksi kukaan haluaisi olla luiseva ?

Vierailija
15/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, ellet ole tuossa painossa ollut luonnostasi aiemmin. Terveyden kannalta olet vielä normaalipainon alueella, painon repiminen alaspäin ei ole kehollesi luonnollinen tila, ja se tulee pyrkimään takaisin korkojen kera.

Vierailija
16/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 08:12"]No nyt siis haluat itsesi alipainon puolelle ? Tuo ei nyt ole ihan tervettä. Joillain on luonnostaan BMI 19 , eikä siinä mitään , mutta se että haluaa laihtua alipainoiseksi , ei ole hyvä juttu.

Mitä jos lisäisit vaan liikuntaa ja kiinteyttäisit. Jos et harrasta lainkaan liikuntaa, olet luultavati sellsinen löysän näköinen vaikkakin olet laiha. 3 salitreeniä tai jumppaa on hyvä aloitus. Sitten lisään proteiinia ruokavalioon mutta et jätä mitään pois, niin hyvä tulee.

Minä olen saman pituinen ja painan 70 kg ja minä koitan nyt laihtua sen 5 kiloa, sitten olen tyytyväinen. Nuorena painoin jossaivaiheessa 50 kg , ja kärsin silloin laihuudestani, ei ollut juurikaan rintoja ja lantion luut tärröttivät rumasti. Miksi kukaan haluaisi olla luiseva ?

[/quote]

no en ole oikeastaan löysänkään näköinen, liikuttua tulee kuitenkin jonkin verran enkä syö herkkuja. :D en tiedä miksi, mutta ihailen sellaista vähän hoikempaa kroppaa ja olen ajatellut, että ois kiva kun pääsis kerrankin niihin omiin tavoitemittoihin. :) kaverin kanssa tosiaan aloitetaan tuo salilla käyminen ihan lähiaikoina ja samalla ajattelin alkaa pikkuhiljaa karsimaan ruokavaliosta niitä epäterveellisiä juttuja pois. :) hiljaa hyvä tulee!

ap

Vierailija
17/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko semmonen 1000 kaloria päivässä sopiva määrä ja siihen lisäksi liikuntaa?

Vierailija
18/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kaikki alapeukuttaa? mitä pahaa siinä on jos haluaa näyttää hyvältä, eikä nuo mun tavoitemitat ole edes mitenkään älyttömät? eri asia jos haluaisin painaa vaikka 40 kiloa. jos olisin tyytyväisempi itseeni 50-kiloisena, niin eikö se olisi niin hienoa jos pienellä painonpudotuksella olisin enemmän sinut itseni kanssa?

ap

Vierailija
19/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 165 cm pitkä ja tavoiteena tiputtaa painoa 62-->55 kg.

Jos saavutan tuon 55 kg, olen jo todella hoikka. Ehkä jo liiankin.

En tiedä haluanko edes saavuttaa.

Vierailija
20/26 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:24"]Olen itse 165 cm pitkä ja tavoiteena tiputtaa painoa 62-->55 kg.

Jos saavutan tuon 55 kg, olen jo todella hoikka. Ehkä jo liiankin.

En tiedä haluanko edes saavuttaa.

[/quote]

jokaisella on omat vartaloihanteensa. itse pidän nimenomaan sellaisesta vartalosta, että solisluut/lapaluut/lantioluut erottuu, muttei liian selvästi ja lisäksi vyötärö on kapea ja reidet hoikat. miksikään ihan anorektikon näköiseksi luuviuluksi en kuitenkaan halua, se ei ole enää kaunista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä