Mies miettii; SH-koulutuksen keskeyttäminen
En nyt tiedä miksi laitoin tämän 'Mies miettii' otsikon alle mutta tein sen silti.
Tuli mieleen että tunnetteko ketään tai oletteko itse jättäneet SH-koulutusta kesken? Miksi niin kävi? Tai miksi meinasi(t) jättää mutta ei/et jättänyt?
Kommentit (6)
Hyvin moni jättää sh-koulutuksen kesken ekan harjoittelun jälkeen, kun saavat realistisen kuvan sekä työstä että omasta sopivuudesta siihen.
Harva opiskelija on esim. ennen ekaa kesätyöpaikkoja tehnyt kolmivuorotyötä. Jos oma terveys ei kestäkään sitä, alalta on tosi vaikea löytää päivätyötä.
Minä jätin. Tuntui että en ollut atrpeeksi hyvä ja en pystynyt kuvittelemaan työskenteleväni alalla. Ja kyllä minusta on ihan hyvä jättää tutkinto kesken ja siirtyä tekemään muuta, sillä korkeakoulututkinnot maksavat veronmaksajat.
Olin vähällä jättää, mutta onneksi en kuitenkaan jättänyt. Töitä riitti sekä opiskeluaikana että valmistumisen jälkeen. Nyt opiskelen toista alaa yliopistossa ja sh koulutuksesta on hyötyä. Teen myös keikkaa opiskelun ohessa. Sairaanhoitajille on aina töitä, jos tulevaisuudessa sattuisi tilanne, etten tällä uudella ammatilla töitä saisi.
täällä loppuvaiheen opiskelija miettii että keskeyttämistä (ei nyt kovin tosissaan mutta kumminkin) lähinnä kauhun sekaisin tuntein työelämän vaatimusten todentuessa. Siis kun kiire, vastuu ja huonot työolosuhteet (puhun nyt siitä kun ei anneta mahdollisuutta tehdä työtään hvyin) ei vastaa millään tavalla palkkaa. Aiemman ammattini palkka himpun verran pienempi ja työllisyysmahdollisuudet hieman huonommat, mutta stressin määrä työssä miljoona kertaa vähäisempi.
En näe enää itseäni työskentelemässä millään hoitotyönalueella.
6 taitaa lähteä nukkumaan kun kirjoitettu teksti näyttää olevan täyttä siansaksaa... :D
Oli mies tai nainen, minusta on typerää jättää mikään koulutus kesken? Mistään tutkinnosta ei ole haittaa.