Suomalaisia totutellaan miinuskorkoon
Mediassa on alkanut näkymään enemmänkin näitä juttuja miinuskoroista. Aikaisemmin niitä myytiin sillä ettei koske kuin semmoisia tilejä joilta löytyy +100.000€ nyt aletaan rimaa laskemaan alemmassa pikkuhiljaa samalla kun käteinen yritetään saada pois käytöstä etteivät kansalaiset pysty enää kontrolloimaan rahojaan.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006648359.html
Katsotaan häviääkö tämä kekustelu.
Kommentit (17)
Eikö se ole palvelumaksujen takia jo muutenkin niin että pankin käyttämisestä pitää maksaa enemmän kuin se mitään tuottaa.
Miksi miinuskorko sinänsä olisi ongelma? Jos siis rajana vaikkapa 50 000e? Kai voit nostaa rahat himaankin lojumaan?
Ainahan voit hakea rahasi pois pankista sukanvarteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miinuskorko sinänsä olisi ongelma? Jos siis rajana vaikkapa 50 000e? Kai voit nostaa rahat himaankin lojumaan?
Mitä nostat sitten kun käteistä ei käytetä enää?
Minulla on tallelokero jo muutenkin. Nosta rahat käteiseksi ja siirrän sinne.
Rahastoihin tai osakkeisiin en sijoita.
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan tiennyt että pankeilla on tapana tyhjentää ja ryöstää tallelokeroja jotka tulkitsevat hylätyiksi. Sitten saat koettaa todistella mitä sinulle muka kuuluisi.
Kassakaapin saa kuitenkin sut halvalla, eikä se sukkalaatikkokaan ole huono säilytyspaikka.
ainahan isomman rahan voi laittaa esim. Balanzian tilille ruotsiin. korko nyt kai 0,85 %, ei nostorajoituksia
Jeps. Nyt on laina halpaa.
Eikä Suomessa ole tuollaista tulossakaan talletustileille.
Tuossahan puhutaan vain muista maista, kuten Tanskasta.
Kuka pitää tilillä lojumassa 100+k€?
Voisivat alkaa pankeissa totutella alansa alamäen tasoisiin palkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nostat sitten kun käteistä ei käytetä enää?
En kommentoinutkaan käteisen käyttöä, vaan kommentoin MIINUSkorkoja!!
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten aika hyvä! Mullakin on tallelokero.
Rahat pois sellaisesta pankista joka alkaa periä maksua talletuksista.
Siirtää sellaiseen pankkiin joka ei peri. Kyllä ne sen huomaa ja pitävätkin homman niin etteivät peri kun saavat uusia asiakkaita.
Nordeahan tuota on Suomeen puuhaamassa. Veikkaan että ainakaan S-pankki ei lähde hommaan.
KÄTEISVALLANKUMOUS!
Haastan jokaisen vauvapalstalaisen sekä nostamaan ja käyttämään käteistä säännöllisesti! Käteisestä emme luovu! Kansa päättää!
Totesin jo joskus silloin, kun valtio syyti tukipaketteja Kreikalle ja sen vuoksi Suomessa kaikesta leikattiin, että vielä koittaa aika, kun aletaan ottamaan rahaa ihmisten talletuksista.
Sitten pankille voikin sanoa että mulla on tämä miinusmerkkinen palvelumaksu.