Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi, joka tunkeilee kylään ja "jää asumaan"

Vierailija
09.12.2013 |

Eli anopilla on 4 kotona asuvaa lasta, kaksi ihan pientä ja kaksi kouluikäistä. N 6kk sitten anoppi joutui muuttamaan pois omakotitalosta sisäilmaongelmien takia, mistä oli haittaa tuolle ihan pienimmälle. Sen jälkeen hän muutti tosi hyvään omakotitaloon, josta kuitenkin piti päästä pois koska "lattia laatat olivat koholla" ... jonka jälkeen hän on sitten sompaillut kaksiosta hometaloihin, koska ei yksinkertaisesti tajua, että ei kannata irtisanoa asuntoa, jos ei ole seuraavaa tilalle, ainakaan kun on lapsia jotka kärsii tuosta rumbasta. 

Nyt anoppi sitten majoittuu meille päiväsaikaan, n 15 min varoitusajalla, että "hei me tullaan käymään". Ja todellisuudessa tuo "käyminen" on sitä että he istuvat täällä 3 lapsen katraan kanssa jopa 6-8 tuntia. Itse en ole tottunut siihen, että omassa kodissa ei saa olla rauhassa, vaan koko ajan joku räpättää ja kyselee vieressä. Tämän lisäksi anoppi päättää aina majoittaa nämä kouluikäiset meidän sohvalle joka  viikko ainakin yhdeksi yöksi, mistä on vähän vaivaa kun ei rauhassa saa katsoa telkkaria tai muuten touhuta, että lapset herää kouluun aamulla.

Minä olen raskaana, ja olen juuri päässyt pahimmasta pahoinvoinnista yli ja haluaisin tehdä muutakin kun viihdyttää anoppia. Lisäksi olen väsynyt. Pari kertaa on käynyt niin että ei olla päästy kauppaan, ja olen koko päivän syönyt kaurapuuroa, kun kaappi on päässyt tyhjilleen (ei käydä kaupassa kun pari kertaa viikossa, niin se kaappi kerkeää aina tyhjetä). Ja jos ruokaa sattuu olemaan, niin me sitten ruokitaan lapset, vaikkei hyvä rahatilanne olekaan kun minä jäin äkillisesti työttömäksi ja mies opiskelee. Kaiken huipuksi, anoppi kehtaa valittaa meille, että meidän asunnossa on huono sisäilma ja kosteusongelma, mikä todellisuudessa on anopin korvien välissä. EN JAKSA koko ajan väittää vastaan, että ei aiota muuttaa, kun emme näe tarvetta. Huoh.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeä anoppi! Sinun ei tarvitse sietää moista!

Vierailija
2/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niitä lapsia siis neljä vai kolme?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö anoppia voi jättää teille yksin siksi aikaa kun käyt kaupassa tms..? Meillä anoppi asuu sen verran kaukana, et on useamman yön kerralla, enkä voi kaikkea elämää pysäyttää sen takia et tulee käymään. on meillä kun oon töissä jne.

Vierailija
4/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, yks on jo isompi nii ei hengaile meillä vaan on kavereiden kanssa päivät.

Vierailija
5/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ongelma kun anoppi kylässä. Ota huomioon että hän on miehesi äiti ja kohtele hyvin. Anoppisi on varmaan rivakka ihminen ja hän varmaan siivoaa, vahtii ja leikittää lapsia jne. Älä turhaan marmatA.

Vierailija
6/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta viihdyttöminen, tadaa! Jos jostakin syystä on oltava teillä, ei sinulla silti ole viihdytysvelvollisuutta. Voit esimerkiksi sanoa: "Olen väsynyt. Tätä raskaushormonit teettävät. Menen päiväunille. Olettehan hiljakseen." Tai: "Minulla on kirja kesken. Menen nyt lukemaan."

Vierailija
7/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se antaa varoitusajankin, niin mikset kiellä tulemasta. Ja vaikka tulisi ovelle ilmoittamattakin, ei sitä ole pakko päästää sisään jos olet väsynyt etkä jaksa.

Sanot vaan että nyt ei sovi tulla.

Vierailija
8/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 21:26"]Jo on ongelma kun anoppi kylässä. Ota huomioon että hän on miehesi äiti ja kohtele hyvin. Anoppisi on varmaan rivakka ihminen ja hän varmaan siivoaa, vahtii ja leikittää lapsia jne. Älä turhaan marmatA.

[/quote] niin rivakka että ei anna meidänkään pitää siivouspäivää rauhassa, lapsetkin hilluu miten lystää. Siis oikeasti, koita imuroida ku joku pulpattaa vieressä, ei tuu mitään ku kohteliaana yrittää myös kuunnella.

Vierailija
9/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 21:34"]Jos se antaa varoitusajankin, niin mikset kiellä tulemasta. Ja vaikka tulisi ovelle ilmoittamattakin, ei sitä ole pakko päästää sisään jos olet väsynyt etkä jaksa.

Sanot vaan että nyt ei sovi tulla.

[/quote] nokun en kehtaa. Siksi että olen kotosalla kun olen työtön, ja jos sanon meneväni kävelylle/ostoksille niin se tunkee mukaan ja sen jälkeen luonnollisesti tänne. On vaikee sanoa ihmiselle joka on periaatteessa sukua, että hän ei ole tervetullut.

Vierailija
10/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ystäväsi luo kylään tai kaupungille kahville. Ei tarvitse vastata kännykkään heti, jos soittaa. Sinun koti, sinun aika.

Vierailija
11/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:09"]Mene ystäväsi luo kylään tai kaupungille kahville. Ei tarvitse vastata kännykkään heti, jos soittaa. Sinun koti, sinun aika.

[/quote] en asu kotipaikkakunnalla niin ystävät on kauempana. Ja jos kaupungille menen niin sitten se liittyy seuraan siellä. Yks aamupäivä soitti mulle 9 kertaa tunnin sisällä, kun olisin halunnut nukkua... kuulostaa uskomattomalle, mutta alan oikeasti ahdistua.

Vierailija
12/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 krt tunnin sisällä? Kännykkä äänettömälle jos haluat nukkua tai muuten et sitten vastaa...

Vierailija
13/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Seuraavan kerran kun soittaa, niin sammuta puhelin ja anna olla kiinni niin kauqn kuin huvittaa. Jälkeenpäin voit sanoa, että akku loppui eikäollut laturia lähettyvillä.

Tuo tilanne ei tee hyvää tulevalle vauvallekaan. Olet leposi ansainnut!

Vierailija
14/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on kyllä nyt niin, että jos et saa suutasi auki etkä sano asiasta ihan suoraan, niin  tuo jatkuu vaikka ikuisesti. Etkä kyllä varmasti jaksa tuollaista yhtään sen paremmin, sitten kun vauva on syntynyt ja valvottaa öisinkin. Jos et saa itse sanottua niin laita miehesi asialle, senhän äiti toi anoppisi on.

Vierailija
15/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kun anoppi soittaa, et vastaa puhelimeen. Ja puhelin äänettömälle. Opettele rentoutumaan samalla, älä anna itsesi tuntea syyllisyyttä. 

- Jos anoppi on oven takana ilmoittamatta, sano että nyt ei käy, sanot tämän ystävällisesti mutta päättäväisesti. Jos anoppi kysyy syytä, voit sanoa edelleen, että nyt ei vain käy. Jos annat tietyn syyn, anopin on helppo kumota se. Sen jälkeen sanot esim. että ensi sunnuntaina kävisi, olette tervetulleita silloin (sanot päivän, johon on useampi päivä aikaa).

Jos et laita stoppia nyt, ei se ole sen helpompaa kun lapsesi on syntynyt.

Tiedän, että minun on helppo täällä huudella... mutta muista, sinun ei tarvitse ottaa vastuuta muiden tunteista, jos sanot asiasi ystävällisesti ja asiallisesti.

Vierailija
16/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää laittaa ja vaikka ilmoittaa tuolle paremmalle puoliskolle ennen että olen hengissä ettei se joudu hätäilemään kun en vastaa. Huh en malta odottaa että pääsee kotiseudulle takas. Miehellä on vielä intti edessä, niin anoppi oli kerennyt suunnitella että muutan hänen luo vauvan kanssa siksi aikaa. Ihan kiva että tulee toimeen mun kanssa, mutta liian hyvin.

Vierailija
17/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 lisää: silloin kun tulevat käymään, muista asettaa aikarajat. Sanot esim, mukavaa kun tulitte, ehditään juttelemaan pari tuntia, sitten minulla on valitettavasti muita suunnitelmia/menoa. Jos kysyy mitä menoa, sanot YKSITYISIÄ suunnitelmia/menoa. Jos vielä tivaa, toistat uudelleen tuon sanan yksityisiä. Älä keksi tekosyitä. Sano totuus, tai vetoa yksityisiin syihin.

Vierailija
18/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Hyviä neuvoja. Sanoin miehellekin nyt ihan tosissaan että ei voi jatkua näin. Toivotaan että rauhottuu tää tilanne. Vauvan kanssa en nimittäin rupea sekunnikskaan tähän rumbaan. Muutenki eka tulossa nii haluaisin rauhassa opetella ja imettää yms.

Vierailija
19/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiani sinulle ap. Minulla oli samantyyppinen riesa eräästä miehen sukulaisesta. Päivittäinen tuntien kyläily eikä mennyt yhtään hienovaraiset vihjeet perille, eikä edes se että muutaman kerran komensin lähtemään - seuraavana päivänä taas yhtä innokkaana oli ovella.

Loppujen lopuksi aloin saada jo fyysisiä oireita ko henkilö vierailuista, verenpaine kohosi taivaisiin. Oli sitten pakko ottaa asia tosissaan puheeksi, mieheni kun sitä ei uskaltanut tehdä. Hirvittävä riita ja välirikkohan siitä seurasi useaksi viikoksi. Mutta vaikka itse riita olikin kamala, oli se viikkojen rauha taivaallista! Sitten aloimme puolin ja toisin "leppyä" ja ei ole enää ollut riesaksi asti kylässä. Siedän oikein hyvin normaaleita vierailuja, jopa pidän niistä, vaikka alkuun välirikon jälkeen uskoin etten enää kestä ko henkilöä silmissäni.

Nyt rohkeasti asia puheeksi, tai kirjoitat kirjeen, jos et uskalla sanoa. Muuten menee vielä enemmän solmuun teillä tuo oleminen. Tarvitset lepoa ja rauhaa ennen vauvan syntymää.

Vierailija
20/21 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] nokun en kehtaa. Siksi että olen kotosalla kun olen työtön, ja jos sanon meneväni kävelylle/ostoksille niin se tunkee mukaan ja sen jälkeen luonnollisesti tänne. On vaikee sanoa ihmiselle joka on periaatteessa sukua, että hän ei ole tervetullut.

[/quote]

Koska anoppi on miehesi aiti, kuuluu asian hoito miehellesi. Hanen pitaisi "kehdata" pitaa oman perheensa puolia ja hoitaa asiat niin etta oma vaimo ei joudu karsimaan. Laitahan miehesi asialle puhumaan aitinsa kanssa. Sovitte ensin miehen kanssa yhteisista saannoista ja eikun mies asialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä