Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnea Helsingin veronmaksajat! Vihervasuri Emma Kari järjesti taas lisäkuluja

Vierailija
09.12.2013 |

http://yle.fi/uutiset/paperittomien_terveydenhuollosta_viimein_paatos_helsingissa/6976432

Ei tavallisten helsinkiläisten veronmaksajien terveydenhoidolla niin väliä ole. Pääasia, että maassa laittomasti oleskelevat (rikolliset) ja heidän jälkeläisensä saavat hoitoa veronmaksajien rahoilla. On se niin helppoa haaskata muiden rahoja, kun niiden varassa itsekin loisii!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:08"]

Kuinkahan monta kertaa tää sama asia pyörii täällä...

Kyse on siitä, että jättääkö Suomi ihmisen kuolemaan kadulle. Minusta ei missään tapauksessa. Se, että nyt hoidetaan myös paperittomien ihmisten henkeä uhkaavat sairaudet, kuuluu normaalin inhimilliseen toimintaan. En halua elää maassa, jossa ihminen kuolee tavaratalon tuulikaappiin sen vuoksi, ettei hänellä ole henkilöpapereita. 

[/quote]

Ei niitten tarvitsisi kuolla yhtään mihinkään kaappeihin, mikäli Suomessa olisi järkevät päättäjät. Silloin täällä olisi samanlaiset maahanmuutto- ja maassa oleskelulait kuin vaikkapa Australiassa.

Vierailija
2/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niin käsittämättömän sydämettömiä kanssaihmisiä kohtaan että sylettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten av:lla valitettiin siitä, miten yhteiskunnassa on niin kovat arvot ja vähempiosaiset nähdään vihollisina. Ja nyt samat ihmiset valittavat siitä, että aidosti köyhiä ihmisiä autetaan yhteiskunnan rahoilla. Solidaarisuus koskee siis vain omaa laumaa. Ei paperittomuus ole mikään inhimillisesti hyväksyttävä syy jättää vaaralliset sairaudet hoitamatta.

Vierailija
4/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:08"]

Kuinkahan monta kertaa tää sama asia pyörii täällä...

Kyse on siitä, että jättääkö Suomi ihmisen kuolemaan kadulle. Minusta ei missään tapauksessa. Se, että nyt hoidetaan myös paperittomien ihmisten henkeä uhkaavat sairaudet, kuuluu normaalin inhimilliseen toimintaan. En halua elää maassa, jossa ihminen kuolee tavaratalon tuulikaappiin sen vuoksi, ettei hänellä ole henkilöpapereita. 

[/quote]

Ei niitten tarvitsisi kuolla yhtään mihinkään kaappeihin, mikäli Suomessa olisi järkevät päättäjät. Silloin täällä olisi samanlaiset maahanmuutto- ja maassa oleskelulait kuin vaikkapa Australiassa.

[/quote]

Kyllä se vaan mulle sopii. Laitat vaan puolueen pystyyn, keräät enemmistön eduskuntaan, irroitat Suomen Euroopasta ja EU:sta ja säädät haluamasi lait. Ehdotan myös maan fyysistä siirtämistä etelämmäksi. Sitä odotellessa yritetään hoitaa homma nykyisten lakien ja hyvien tapojen puitteissa. 

Vierailija
5/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, samaa argumenttia käytettiin minua vastaan tänään keskustelussa, jossa vastapuoli oli vihreä.

Tiedätkö mitä? Minä en ole sydämetön. Viimeksi sunnuntaina ostin ja pakkasin lahjoja vähävaraisten perheiden hyväksi ilman euronkaan palkkaa tai nimeäni jossain listassa. Eilen autoin vanhuksen tien yli sen jälkeen kun olin auttanut hänet ylös (kaatui) ja varmistanut, ettei hän tarvinnut ambulanssia. Toisen vanhuksen repun pakkasin kassajonossa tämän pyynnöstä. Ja ei, minä EN ole töissä kaupassa!

Että sapettaa tämä tunteisiin vetoaminen, jota te vihreät harrastatte loputtomasti. Ettekö te tajua, että ihan kantasuomalaisilla, ikänsä veroja maksaneilla kunnon kansalaisilla on tällä hetkellä vaikeus saada terveyspalveluita, jotka rahoitetaan periaatteessa heidän rahoistaan?? Helsingissä ei ole asuntoja, rikollisuus on räjähtänyt käsiin näiden paperittomien myötä...mitäköhän tapahtuu, jos Helsinki alkaa kustantamaan vielä ei-akuutit terveyspalvelutkin tälle paskasakille?

Siitä olen samaa mieltä, että henkeä uhkaavissa tapauksissa ihmistä on autettava. Mutta jatkuva, hyväksytty apua rikollisille (kyllä, tässä maassa paperittomuus ON rikos, olipa siitä itse mitä mieltä tahansa) ei ole kuin ongelmien kutsumista paikan päälle. Ensin lapset ja nuoret, sitten erityisryhmien aikuiset...sitten tavalliset aikuiset...vanhukset...jne. Tulijoita on aluksi ehkä sata, mutta kun sana leviää, määrän voi kertoa vähintään kymmenellä.

Lisäksi on epäreilua helsinkiläistä veronmaksajaa kohtaan, että vaikka joku ei ole maksanut euroakaan veroja edes koko maalle (saati itse Helsingille), on hän oikeutettu samoihin terveyspalveluihin kuin ne, jotka maksavat uskollisesti vuodesta toiseen tuhansia euroja (kärjistetysti). Laskuahan paperittomat eivät saa, kun ei ole osoitetta eikä hetua- voiko suomalainenkin alkaa välttelemään laskuja ja "hukata" tietonsa? Tuskin.

Vierailija
6/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään paperittomien sairauksien hoitamista vastaan mutta ensisijassa täytyy olla oman maan kansalaiset niinkuin kaikissa muissakin maissa. Kun ei ole. Tämäkin henkilö joka asiaa on hoitanut luulee varmaan että saa kiitosta noilta ihmisiltä, ei todellakaan. Monet ulkomaalaiset sanovat että Suomen systeemi on taivaan lahja, se otetaan vastaan muttei se ole siis laina vaan lahja, sitä ei tarvitse maksaa takaisin. Itse omin korvin kuultu. Tietävät vielä että Suomen laki ei vaadi takaisinmaksua niinkuin monissa muissa maissa.

Vierailija
7/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ihmiset ole paperittomia omasta halustaa, eikä Suomelta tai Helsingiltä lopu rahat sen takia, että sitä syydettäisiin rikollisille.

"Helsingissä ei ole asuntoja, rikollisuus on räjähtänyt käsiin näiden paperittomien myötä" Millä perusteella väität näin? 

Te vaan pistätte muiden, niiden toisten syyksi yhteiskunnan ongelmat. Asiat pitää nähdä globaalissa kontekstissa, siinä ei auta mikään vikinä siitä, että kuka on hoidettava ensin. Rajoja ei voida sulkea eikä silmiä siltä, että maailmassa suurin osa ihmisistä elää köyhyydessä ja kärsimyksessä. Kyllä niistä paprerittomistakin ihan joka ikinen vaihtaisi osaansa sinun kanssasi heti jos se vaan olisi mahdollista, sitten voisit kertoa, miten heidän pitäisi ne asiansa oikein hoitaa.

Eivät ne ole niitä papereitaan hukanneet ei se ole siitä kiinni, tuo on mustavalkoista. Tutustu kirjaan Paperittomat. 

Vierailija
8/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riittääkö lastensairaalaan verorajoja vai, ei riipu rahasta vaan poliittisesta päätöksenteosta ja halusta.

Vierailija
9/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 19:19"]

Minusta tuo kyllä palvelee meitä muitakin. Noilla paperittomilla kun voi olla tarttuvia tauteja, jotka sitten leviää meihin veronmaksajiin kun niitä ei saa hoidettua. Esim. tuberkuloosi on tällainen. Se ei kysele onko sulla paperit vai ei. Mieluummin maksan ja hoidan sen yhden paperittoman tuberkuloosipotilaan kuin epidemian ja useamman kymmenen paperillista tuberkuloosipotilasta. Huonolla tuurilla olen itse tai lapseni on vielä saanut tartunnan. Kyllä se on meidän kaikkien etu että ihmiset saavat sairauksiinsa hoitoa.

[/quote]Entä jos ja kun tämä nyt houkuttelee yhä useamman tulemaan esim. tuberkuloosinsa kanssa tänne kun täällä on luvattu ilmainen hoito? Mahtaa jonot hiukan pidentyä.

[/quote]
Nyt kun tarjotaan myös neuvolapalvelut, niin siellä he sitten odottavat vuoroaan neuvolan aulassa rokottamattomien vauvojen joukossa.

Vierailija
10/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt taas hurskastelun puolelle jos vaaditaan ensin hoitamaan suomalaiset ikänsä töitä tehneet ja veroja maksaneet mummot. Ja lapset. Ja työikäiset. Ja vammaiset. Ja syrjäytyneet. Ja jajaja... 

Meillä ei ole koskaan asiat olleet näin hyvin kuin nyt, mutta meillä ei tule myöskään koskaan olemaan niin hyvä tilanne, etteikö me voitaisi hoitaa jotain "omista" vähän paremmin. Tuolla perustelulla voidaan torpata ihan mikä tahansa hanke "koska meillä ei ole lastensairaalaa". Miksi hitossa sitten meillä aurataan katuja, rakennetaan kauppoja, ostetaan suklaata, juodaan fiinejä viinejä yms. jos kerran ei ole lastensairaalaa? Tai mummot happanevat vanhainkodeissa? Tai lääkäriin ei pääse sillä sekunnilla? 

Vierailija
11/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että julkisen rahankäytön seurantaan otetaan käyttöön uusi yksikkö nimeltä Lastensairaala eli LS. Muuntokerroin menee siten, että 1 LS = 160 M€.

Kun kaikki julkiset menot ilmoitetaan LS:ssa, on entistä helpompaa verrata, miten moneen turhuuteen menee rahaa, joka voitaisiin käyttää myös lastensairaalaan.

Esimerkkejä:

- Guggenheim: 0,9 LS

- Olympiastadionin remontti: 1,5 LS

- Armeijan PASI-remontti: 0,5 LS

- Helsingin paperittomille hoito vuodeksi: 0,03 LS

Vierailija
12/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, tämä on jännä kestoargumentti että veronmaksajilla riittää rahaa. Riittääköhän? Viimeisimmän muuttovoitto-arvion mukaan (HS julkaisi viime viikolla) Helsinki nimittäin HÄVIÄÄ veronmaksajien tuloissa useamman tuhat euroa ensi vuonna. Muuttajista 80% on maahanmuuttajia, ja ennenkuin syytät minua persuksi tai rasistiksi, yksi viime päivien puheenaiheista on ollut mm. virolaisten kasvaneet toimeentulotuet. Eilisen kyselytunnin aikana kaupungin oma arvio näistä rahoista oli 30 MILJOONAA. Sekö on pikkuraha se? Ja tämä siis menee ihmisille, joiden pitäisi lakimme mukaan elättää itsensä TYÖLLÄ. Vaikka mamu toistuvasti turvautuisi sosiaalietuuksiin, häntä ei voida useinkaan häätää: nykysysteemin ristiriitaisuus koskien tietosuojaa viranomaisten välillä (ts. poliisi voi pyytää sossulta tietoja, mutta sossu ei saa oma-aloitteisesti niitä jakaa) on ollut käsittelyn alla v. 2011 lähtien. Eli sama meininki tulee jatkumaan vielä vuosia.

Mitä ovat nämä "yhteiskunnan ongelmat", joista helsinkiläisten veronmaksajien tulee nyt vuorostaan kärsiä? Se, jos joku EU-valtio ei hoida asioitaan, ei ole Suomen ratkaistavissa. Kyllä minusta nyt omat kansalaisensa saa hittolainen priorisoida ulkomaalaisten edelle! Jos jokainen valtio pitäisi huolta kansalaisistaan, heidän ei tarvitsisi lähteä vaeltamaan velkarahalla satojen kilometrien päähän.

Et varmaankaan asu itse pk-.seudulla kun noin naiivisti ajattelet, selvästikin ns. kirjaviisaana? Minäpä asun. Ja minä olen joutunut ulkomaalaisten taholta mm. ahdistelluksi, ryöstön yrityksen kohteeksi sekä joutunut kärsimään palveluiden puutteesta, sillä resurssit kys. asiassa  kohdennettiin ulkomaalaisille. Mitä sinä sanoisit vaikkapa asuntolasta häädetyille suomalaisille, joiden tilalle tuli kasa paperittomia? Entäpä presidentin rouvalle, joka ryöstettiin keskellä päivää? Tai jos kuulostaa liian elitistiseltä, käykö se 90-vuotias rollaattorimummo Hakaniemessä esimerkiksi, jolta romanit veivät korun kaulasta hävyttömästi ja tönäisivät kumoon? Poliisi tietää, että lisääntynyt paperittomien määrä näkyy heti rikostilastoissa, ja nämä tilastot muuten ovat ainakin osaksi julkisia.

Helsingin asuntopula ei voi tulla sinullekaan yllätyksenä. Siksihän te vihreät olette nyt jyräämässä mm. Meri-Rastilaa sekä Vartiosaaren alas asuntojen tieltä, asuntopula on kaikkien tiedossa. Helsingissä on yli 50 000 tuhatta ihmistä asuntojonossa, näistä yli 20 000 luokassa "kiireellinen".

Rikostilastot puhuvat taas puolestaan, etenkin taskuvarkaudet joita paperittomat suorittavat, ovat todellinen ongelma Helsingissä liikkuessa. Lisäksi vanhuksia ryöstetään keskellä päivää viikottain. Tämäkö ei vaikuta meidän suomalaisten elämänlaatuun mitenkään? Tätä kaikkea pitäisi sinusta sietää, koska jossain päin maailmaa on köyhyyttä?

Muistinvirkistykseksi: Suomi oli rutiköyhä valtio ennen sotaa ja vielä köyhempi sen jälkeen. Ei täällä ole oltu "rikkaita" kuin muutama vuosikymmen. Ja vaikka meillä ei ole varaa Lastensairaalaan (toisin kuin heti sotavuosien jälkeen) + valtiovelka on ennätyslukemissa, tänäkin vuonna olemme antaneet yli miljardi euroa pelkästään kehitysapuun. SUOMI EI VOI OLLA KOKO MAAILMAN SOSSU.

Vierailija
13/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:53"]

Menee nyt taas hurskastelun puolelle jos vaaditaan ensin hoitamaan suomalaiset ikänsä töitä tehneet ja veroja maksaneet mummot. Ja lapset. Ja työikäiset. Ja vammaiset. Ja syrjäytyneet. Ja jajaja... 

Meillä ei ole koskaan asiat olleet näin hyvin kuin nyt, mutta meillä ei tule myöskään koskaan olemaan niin hyvä tilanne, etteikö me voitaisi hoitaa jotain "omista" vähän paremmin. Tuolla perustelulla voidaan torpata ihan mikä tahansa hanke "koska meillä ei ole lastensairaalaa". Miksi hitossa sitten meillä aurataan katuja, rakennetaan kauppoja, ostetaan suklaata, juodaan fiinejä viinejä yms. jos kerran ei ole lastensairaalaa? Tai mummot happanevat vanhainkodeissa? Tai lääkäriin ei pääse sillä sekunnilla? 

[/quote]

Ei tulekaan menemään enää koskaan näin hyvin, vilkaisee vaan valtion velkaa ja sen jälkeen huoltosuhteen kehitystä. Ja sitä nopeammin alamäki alkaa ja sitä jyrkempi se on mitä enemmän rahaa jaetaan ja palveluja tarjotaan sinne sun tänne.

Vierailija
14/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:10"]

Lapseni ei päässyt vaarallisen viruksen vuoksi eristykseen, koska eritysosasto Lastenklinikalla oli homeessa.

Kaverini lapsi ei saanut avustajaa koulunkäyntiin lausunnoista huolimatta, joten joutuivat vaihtamaan kuntaa jotta lasta ei olisi huostaanotettu.

Mitä helvettiä nämä Vihreät oikein yrittävät??

[/quote]

Kannattais enemmänkin miettiä mitä ne muut puolueet oikein yrittää? Vihreillä on aika pieni siivu valtaa tässä maassa. Jos muut puolueet haluais laittaa terveydenhuollon kuntoon niin ne tekis sen ihan itse vihreistä huolimatta. Pieni vihreiden vähemmistö ei asialle vois yhtään mitään. Tässä on vaan helpompi syyttää vihreitä kuin niitä joita itse on äänestänyt sinne kunnanvaltuustoihin ja eduskuntaan ja jotka ei vaivaudu tekemään yhtään mitään.

Mä kysyn mitä Kokoomus, Kepu, Sdp, Persut, Vasemmistoliitto, Rkp tai KL on tehnyt esim. Lastenklinikan eteen? Ei yhtään mitään, ne on viivytelleet uuden Lastensairaalan rakentamista ja toivoneet, että joku keksii tän nyt käynnissä olevan kansalaiskeräyksen. Ja keksittiinhän se. Hus on rakentanut ja rakennuttaa parhaillaan muita sairaalarakennuksia, mutta lastensairaalaan ei rahat muka riitä. Ei riitä, koska kansa kerää ne kyllä itse, koska ei halua lasten kärsivän tilanteesta.

Vittu että teitä on kusetettu, ettekä edes tajua sitä. Mikset ota yhteyttä omaan puolueeseesi ja kysy mitä se aikoo asioille tehdä? Miksi kitiset vaan siitä mitä muut tekee tai ei tee. Pane se oma kunnanvaltuutettusi/kansanedustajasi hommiin. Siksihän sä sen sinne valitsit. Eiköhän ne järkevät edustajat ne vihreät voita, paitsi jos ne onkin sen vihreän kanssa samaa mieltä. Ja ilmeisesti ovat kun kerran eivät mitään tee.

Vierailija
15/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu 32. Taas asia kaadetaan vain vihreiden niskaan. Jos tuollainen asia menee läpi, on se saanut Helsingin valtuuston enemmistön taakseen. Silloin jokainen äänioikeutettu voi mennä kysymään omalta valtuutetultaan, että miksi näin. 

Vierailija
16/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:10"]

Lapseni ei päässyt vaarallisen viruksen vuoksi eristykseen, koska eritysosasto Lastenklinikalla oli homeessa.

Kaverini lapsi ei saanut avustajaa koulunkäyntiin lausunnoista huolimatta, joten joutuivat vaihtamaan kuntaa jotta lasta ei olisi huostaanotettu.

Mitä helvettiä nämä Vihreät oikein yrittävät??

[/quote]

Kannattais enemmänkin miettiä mitä ne muut puolueet oikein yrittää? Vihreillä on aika pieni siivu valtaa tässä maassa. Jos muut puolueet haluais laittaa terveydenhuollon kuntoon niin ne tekis sen ihan itse vihreistä huolimatta. Pieni vihreiden vähemmistö ei asialle vois yhtään mitään. Tässä on vaan helpompi syyttää vihreitä kuin niitä joita itse on äänestänyt sinne kunnanvaltuustoihin ja eduskuntaan ja jotka ei vaivaudu tekemään yhtään mitään.

Mä kysyn mitä Kokoomus, Kepu, Sdp, Persut, Vasemmistoliitto, Rkp tai KL on tehnyt esim. Lastenklinikan eteen? Ei yhtään mitään, ne on viivytelleet uuden Lastensairaalan rakentamista ja toivoneet, että joku keksii tän nyt käynnissä olevan kansalaiskeräyksen. Ja keksittiinhän se. Hus on rakentanut ja rakennuttaa parhaillaan muita sairaalarakennuksia, mutta lastensairaalaan ei rahat muka riitä. Ei riitä, koska kansa kerää ne kyllä itse, koska ei halua lasten kärsivän tilanteesta.

Vittu että teitä on kusetettu, ettekä edes tajua sitä. Mikset ota yhteyttä omaan puolueeseesi ja kysy mitä se aikoo asioille tehdä? Miksi kitiset vaan siitä mitä muut tekee tai ei tee. Pane se oma kunnanvaltuutettusi/kansanedustajasi hommiin. Siksihän sä sen sinne valitsit. Eiköhän ne järkevät edustajat ne vihreät voita, paitsi jos ne onkin sen vihreän kanssa samaa mieltä. Ja ilmeisesti ovat kun kerran eivät mitään tee.

[/quote]

Toi on todellakin niin totta! Miksi ei rahat riitä lastensairaalaan mutta kaikille mätämunille maksetaan hurjia palkkoja. 

Vierailija
17/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, kuinka monta kommenttia kuin ap:n tässä ketjussa on.

Vaikka olen viime vaaleissa vihreitä äänestänytkin, niin taitaa sairaiden ja vähäosaisten auttaminen olla myös kantasuomalaisten pyhässä kirjassa tavoiteltava asia. Mikähän kirja voisi olla kyseessä tässä meidän kristillisessä Suomessa?

Vierailija
18/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisena helsinkiläisenä veronmaksajana minulla on kyllä varaa auttaa niitä lähimmäisiäni, joilla menee vielä huonommin. Minkälainen ihminen kieltää lääkärinhoidon sitä tarvitsevalta sen perusteella, onko papereita vai ei?? Hävetkää te kaikki sivistymättömät moukat!

Vierailija
19/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydetäänkö kaikkia ulkomaalaisia muuttamaan pois niin loppuu rikollisuus?

Ja vihreitä ja vasemmistolaisia, kun nekin on niin ärsyttäviä.

Ei Suomessa syrjitä Suomalaisia ulkomaalaisten kustannuksella, eivätkä ulkomaalaiset varsinkaan saa enempää tukia kuin muutkaan.

Vierailija
20/43 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 19:49"]

Tavallisena helsinkiläisenä veronmaksajana minulla on kyllä varaa auttaa niitä lähimmäisiäni, joilla menee vielä huonommin. Minkälainen ihminen kieltää lääkärinhoidon sitä tarvitsevalta sen perusteella, onko papereita vai ei?? Hävetkää te kaikki sivistymättömät moukat!

[/quote]

No kyllä se kielletään monelta paperilliseltakin vetoamalla resurssien puutteeseen ym. Siitä vaan lähimmäisiäsi auttamaan kunhan teet sen omilla rahoillasi.