Miten voi pukeutua ihminen, jolla on leveä lantio ja kapea vyötärö?
Kaikki näyttää mun päällä rumalta. En enää keksi, millaisia vaatteita voisin edes etsiä.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:17"]
Ole sitten alasti.
[/quote]
No se ei nyt oikein käy, kuten varmaan itsekin ymmärrät.
Ap
Sehän on ihan unelma kroppa! Jos tuntuu ettei ole tarpeeksi olkapäitä laita topattu takki päälle niin olet kurvikuningatar. Mäkin haluaisin.
-Tasapaksu lauta.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:20"]
Sehän on ihan unelma kroppa! Jos tuntuu ettei ole tarpeeksi olkapäitä laita topattu takki päälle niin olet kurvikuningatar. Mäkin haluaisin.
-Tasapaksu lauta.
[/quote]
Ei ole! Mitkään vaatteet ei istu. Mulla on leveät hartiatkin, ja se vaikeuttaa entisestään vaatteiden löytämistä.
Ap
Minun mitat 174cm ja 95-63-94 eli kroppa on mallia tiimalasi, ja joudun käyttämään melkein kaikki vaatteet ompelijan kautta. Nykyvaatteet tehdään lyhytselkäisille pötköille :(
Kietaisumekkoihin tai ylipäänsä mekkoihin. Valitse joustava malli niin lantio mahtuu eikä ole liian löysä vyötäröltä.
Samaa mietin. Vyötärö 60cm, lantio 88cm..
Jos et saa valmiita vaatteita, teetä ne, ellet sitten ole itse ompelutaitoinen. Teettäminen ehkä maksaa, mutta jos saa hyvin istuvat vaatteet hyvistä materiaaleista, niin kyllä ne ajan myötä haukkuvat hintansa. Eikä ole naapurin muijalla samanlaista!
Kietaisumekko on aina hyvä valinta jos kapea vyötärö =)
Kertokaa, mistä kivoja kietaisumekkoja?
-myös eräs tiimalasi jolla vaatteet kinnaa aina lantiolta ja hartioista ja vyötärölle jää löysää-
Mekot ei oikein ole mun pukeutumisen kannalta kovin olennainen juttu: asun maalla ja ulkoilen paljon. Meillä on lisäksi talvisin sisälläkin (puhumattakaan ulkolämpötilasta) kylmä, joten en myöskään tarkene mekoissa. Kietaisumekkoja mulla on joskus ollut, mutta ne on aina olleet helmaltaan ihan liian kapeita helmasta!
Oon ajatellutkin tuota ompelija-asiaa, siihen on kai pakko ryhtyä (mulla ei ole aikaa opetella ompelemaan itse ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen). Pitäis vaan enää keksiä, millaiset vaatteet mulle sopii!
Ap
Minä käytän mekkoja kylmälläkin säällä, koska alle saa paremmin lämmintä. Nyt käytän fleecepitkiksiä ja sukkahousuja, myöhemmin ehkä lisään villaiset sukkahousutkin alle. Pitkät helmat on varattu paukkupakkasille, kukaan ei huomaa mitään. Keväällä ja alkusyksystä voi sitten käyttää farkkuja.
Korkeavyötäröiset vaatteet on yleensä näyttäneet itseni päällä paremmilta, koska venyttävät peppua pidemmäksi.
Ulkoillessa sinulla on varmaan ulkoiluvaatteet ja työskennellessä pihalla pihavaatteet. Ei se maalaiselämä sen enempää sido tiettyihin vaatteisiin.
Tiimalasi on upein vartalomalli, mutta vaatteet tehdään pääosin "laudanpätkille", tottahan tuo. Muuta en osaa sanoa, kuin että farkuissa pitää olla takataskut, mieluummin ISOT koska niin lantion/peppu näytttää pienemmältä. Taskuttomat/pienitaskuiset housut isontaa takamusta.
Eli riittävän joustavat farkut (jos et mekoista tykkää) ja myös paidan pitää olla joko joustava tai sitten sellainen johon sopii vyö.
Lue Mungolife-blogia, kirjoittajalla kuvaamasi kaltainen kroppa.
Ole sitten alasti.