Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tulee kylään, voinko piilotella yläkerrassa?

Vierailija
09.12.2013 |

Isäni kävi meillä eilen. Ihan vaan pikaisesti, ohimennen. Mieheni ei voinut tulla edes moikkaamaan. Kolisteli vain yläkerrassa.

Syynä se, että mies pyysi minua jo kesällä pakkaamaan ylimääräisiä tavaroita laatikoihin, niin hän vie ne varastoon. Ne on kuukausia seisseet, 10 kpl isoja laatikoita, keskellä olohuonetta. Mies ei ole suostunut niitä viemään, koska aivan varmaan meiltä tulee muitakin laatikoita varastotavaraa ja KAIKKI pitää viedä KERRALLA. (Miksi? Varastoon 15 minuutin ajomatka.)

Ongelma vaan se, että olohuoneeseen ei mahtunut enempää laatikoita... En ole voinut jatkaa tavaroiden seulomista.

Isä tuli sitten viemään ne laatikot sinne varastoon. Ja mies kiukutteli, kun ei saanut viedä kaikkea kerralla.

Kun miehen äiti tulee huomenna käymään, voinko myös mielenosoituksellisesti kolistella kaappeja yläkerrassa? En edes huikkaa tervehdystä? En näytä naamaani? Isästäni tuntui varmaan tosi kivalta tuo miehen käytös.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan anopin vierailut meille ja meidän vierailut anopille pienellä tasasella kännillä. Nyt mennään jouluksi ja mä alottelen aamun reilusti terästetyllä glögillä ja nautiskelen sitä tasaseen tahtiin päivän aikana. Aterioille toki avaan viinipullon ja illallahan saa sit vedellä glögiä kaksin käsin. Mä en sitä naista selvinpäin kykene kohtaamaan.

Vierailija
2/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tätä uusavuttomuutta ?

Miksi et itse vienyt niitä sitä mukaa kun halusit, miksi sotket isäsi tähän ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jos haluat, mutta eiköhän se kuitennkin osu omaan nilkkaan eikä miehen. 

Vierailija
4/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on hiukan eri. Sinä otit isäsi mukaan perhekriisiinne (laatikot) ja nyt mies kokee huonommuutta miehenä. Olisit itse kärrännyt ne vaikka henkilöautossa muutama loota kerrallaan, jos mies ei kyennyt? Nyt olet rikkonut miehesi ja isäsi välisen suhteen.

Vierailija
5/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 09:32"]

voi tätä uusavuttomuutta ?

Miksi et itse vienyt niitä sitä mukaa kun halusit, miksi sotket isäsi tähän ?

[/quote]

Koska mä en jaksanut nostella niitä yksin hyllyille. Siksi. Hyvä, kun jaksoi siirtää paikasta toiseen.

Vierailija
6/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 09:36"]

Tilanne on hiukan eri. Sinä otit isäsi mukaan perhekriisiinne (laatikot) ja nyt mies kokee huonommuutta miehenä. Olisit itse kärrännyt ne vaikka henkilöautossa muutama loota kerrallaan, jos mies ei kyennyt? Nyt olet rikkonut miehesi ja isäsi välisen suhteen.

[/quote]

Just niin varmaan. Miehellä oli mahdollisuus 5 kk ajan kuljettaa niitä laatikoita. Niistä on keskusteltu.

Ja isä tuli pyytämättä. Kävi meillä 2 vkoa sitten ja näki edelleen ne laatikot edelleen kasassa. Oli eilen ajamassa ohi mökkimatkallaan, piipahti meillä ja sanoi, että nyt hänellä autossa tilaa, voi viedä ne laatikot samalla.

Vierailija
7/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä miehen äitikin otti osaa perhekriisiimme. Saneli, keitä saa kutsua häihimme. Hän ja miehen sisko kimpassa soitteli mulle ja miehelle ennen häitä, että sitä ja sitä ei ainakaan saa kutsua, koska sitten he ei tule häihin!

Olisin silti kutsunut, mies nosti rekkalat. Ei sitten kutsuttu niitä ihmisiä.

Nyt ne miehen kutsumatta jääneet sukulaiset suhtautuu minuun vihamielisesti. Asia on kääntynyt niin, että MINÄ olen ylpeä ja koppava ja kamala ja en halunnut heitä häihin. Tämä on vaikuttanut myös muiden miehen sukulaisten suhtautumiseen, kun nuo ei-kutsutut parjaa mua niille.

Seurauksena häihin jätti tulematta pari muutakin miehen sukulaista, koska nuo ei-kutsutut tietysti julisti kaikille, kuinka kamala olen. Ja mies myös.

Surullisinta on, että miehen äiti ei muutenkaan ole niihin sukulaisiin missään yhteydessä (ei niihin kutsuttuihinkaan). Eli ei hän tästä joudu kärsimään millään lailla.

Minua ja miestä nuo ei-kutsutut on alkaneet vainoamaan mm. keksityillä rikosilmoituksilla ja kaikenlaisella panettelulla.

Vierailija
8/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla suku, josta on parasta ottaa hatkat, jos vielä voit...

Vierailija
9/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan naurettava suku, hohhoijaa.

Vierailija
10/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:01"]

Taitaapi olla suku, josta on parasta ottaa hatkat, jos vielä voit...

[/quote]

No, noiden häiden jälkeen olen ollut TODELLA vähän miehen sukulaisten kanssa tekemisissä. Niistä sai alkunsa sellainen ilkeily joidenkin osalta, että antaa olla omissa oloissaan.

Jos heistä jonkun näkee, niin pääpuheenaihe on nykyisin toisten sukulaisten parjaaminen. Siellä on porukka jakautunut vähän niin kuin kahtia ja sitten kauhistellaa toisten tekemisiä, sanomisia ja tekemättä jättämisiä.

Raskainta on kuunnella niitä anopin vuodatuksia, kun se-ja-se-sukulainen jo 60-luvulla teki näin ja sanoi sitä ja joku jätti ottamatta kahvipöydästä hänen leipomaa pullaa ja hän ei siksi halua nähdä sitä enää IKINÄ. Ja silti pitää koko ajan kysellä, mitä niille ja niille kuuluu (vaikkei ole 15 vuoteen joitakin nähnyt kuin siellä meidän häissä sitten). Eli sitten kuitenkin kiinnostaa.

Miten joku voi olla noin pitkävihainen? Tämä piirre vasta nyt paljastunut hänessä.

Vierailija
11/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä nyt poikkeus. Iloinen (teko)hymy huulille ja tätiä passaat iloisesti sen 15 min minkä viipyy teillä. Käännä kaikki negatiiviset puheenaiheet ja voivottelut positiivisiksi. Hehkuta hyvillä asioilla. Kysy mummelin joululahjatoivetta ja täytä se(mikäli sopii budjettiisi).

Asennetta peliin, nainen! Joudut elämään aika kauan tuon porukan kanssa. Häistä ei liene kauaa aikaa ja sukset on jo ristissä, ei hyvä!

Vierailija
12/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kostat anopille miehesi huonot käytöstavat?

Vierailija
13/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo tuo 60-luku oli liikaa

Vierailija
14/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:21"]

Miksi sä kostat anopille miehesi huonot käytöstavat?

[/quote]

Ei, kun mä kostan ne miehelle.

Mä en ymmärrä tota miestä. Kuukausi takaperin tuli meidän kotipaikkakunnalle mun serkkuja (samanikäisiä), oli mun veljen luona yötä. Kävin sitten heidän kanssa viikonloppuna syömässä ulkona, konsertissa, yhdessä museossa jne. aikaa viettämässä veljeni kanssa. Mies ei tullut kertaakaan mukaan. Kiukutteli vaan, että jos hän tulee, niin vaikka vaan syömään ja kahdeksi tunniksi ja sitten mun pitää heittää hänet kotiin. Omalla autolla ei tule.

Jaksaa vieläkin kiukutella, että olin noiden ihmisten kanssa sinä viikonloppuna. Vaikka en edes ollut heidän kanssa 24/7.

Kun nyt miehen sukulaisia tulee näille main jouluna, tekisi mieli tehdä sama temppu. Että en mene edes moikkaamaan. Varsinkaan, kun viimeksi täällä käydessään ne alko heti kritisoida meidän uutta kotia. Eivät olleet edes käyneet meillä vielä (eikä sitten edes kutsuttu), kun olivat joltain sukulaiselta kuulleet, että meillä on niin ja näin (ja sekään sukulainen ei ole meillä ollut vaan kuullut toisilta jotain). Heti EKA asia, jonka sanoivat, kun meidät näkivät, oli parpatus, että MIKSI teillä nyt NIIN on asiat.

Huoh.

Vierailija
15/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:20"]

Ole sinä nyt poikkeus. Iloinen (teko)hymy huulille ja tätiä passaat iloisesti sen 15 min minkä viipyy teillä. Käännä kaikki negatiiviset puheenaiheet ja voivottelut positiivisiksi. Hehkuta hyvillä asioilla. Kysy mummelin joululahjatoivetta ja täytä se(mikäli sopii budjettiisi).

Asennetta peliin, nainen! Joudut elämään aika kauan tuon porukan kanssa. Häistä ei liene kauaa aikaa ja sukset on jo ristissä, ei hyvä!

[/quote]

Joo. Tekisi mieli sanoa ihan suoraan, että mitäs kyselet perheistä X ja Y. Ethän sä halua olla niiden kanssa tekemisissä ja sanot koko ajan, että niiden jutut ei kuulu sulle, niin miksi utelet niistä aina? Anna olla.

Tekisi myös mieli sanoa suoraan, mihin johti se hänen kiukuttelu meidän häistä.

Vierailija
16/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:21"]

provo tuo 60-luku oli liikaa

[/quote]

Oliskin provo. Kun sieltä tulee juttua, että miten oli jotkut juhlat silloin 60-luvulla ja perhe X valehteli siellä sitä ja tätä. Ja miten se varmaan silloin käytti huumeita tai ainakin ryyppäsi. Ja sitten ne huijasi isovanhemmilta varmaan rahaa,a ivan varmaan huijasivat, mutta kyllä ne isovanhemmat meistä piti kuitenkin eniten jne.

Vierailija
17/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voisit ottaa miehesi sukulaiset vastaan Veikko Huovisen hengessä. Novellissa "Jutta Grahnin mies" mies oli piilossa sängyn alla ja huuteli sieltä tuhmia sanoja vieraan läsnäollessa.

Vierailija
18/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:36"]

Sä voisit ottaa miehesi sukulaiset vastaan Veikko Huovisen hengessä. Novellissa "Jutta Grahnin mies" mies oli piilossa sängyn alla ja huuteli sieltä tuhmia sanoja vieraan läsnäollessa.

[/quote]

Mahtavaa! :) Käykö, jos piilottelen vaatehuoneessa ja huutelen tuhmuuksia sieltä? Meillä on jenkkisänky, sen alle ei pääse. :(

Vierailija
19/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet voi sanoo juuta etkä jaata kun et ollut vielä syntynytkään silloin (oliko edes äitisikään?) ja että viimeistään nyt olisi aika haudata sotakirveet ja käske sen mummelin mennä antamaan iso hali sille porukalle, joiden kanssa on riidoissa?

Vierailija
20/25 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 10:48"]

Sano ettet voi sanoo juuta etkä jaata kun et ollut vielä syntynytkään silloin (oliko edes äitisikään?) ja että viimeistään nyt olisi aika haudata sotakirveet ja käske sen mummelin mennä antamaan iso hali sille porukalle, joiden kanssa on riidoissa?

[/quote]

Kyllä, mun äiti oli ERITTÄIN syntynyt 60-luvulla.