Mieheni ex yrittää tuppautua meille jouluksi.
Kysyn taas kerran, eikö ihmisillä ole mitään rajaa. Mieheni lapset ovat ensimäistä joulua meillä ja heidän äitinsä ensimäistä joulua ilman lapsiaan. Mieheni on tuolle entiselleen tehnyt useampaan kertaan selväksi että joulu on meidän perheen joulumme ja hän ei ole meille tervetullut, ei jouluna kuten ei muunakaan aikana. Nyt ex on alkanut minulle lähetellä viestejä että voisinko miehen puhua ympäri jotta hän voisi tulla meille. Minulle on ihan sama missä tuo nainen on joulun, eikä minua haittaisi vaikka meille jouluksi tulisikin, onhanhän mieheni lasten äiti, minunkin ex mies käy aattona meillä. Mieheni kuitenkin tuntee niin syvää vihaa lastensa äitiä kohtaan kun hän heidän eron aikaan leikki ja pelasi lapsilla hyvinkin törkeästi ettei halua olla naisen kanssa missään tekemisissä (lasten haut ja viennit sovittu kellon ajan tarkkuudella jottei tarvitse erikseen kysellä). Miten ex voi edes olettaa minun kääntyvän miestäni vastaan? en ole tuolle naiselle osannut mitään järkevää vastata kun en tiedä mitä sanoisin.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 09:52"]
Kuis kauan erosta on? Onko elämä muuten jo tasoittunut? Voisiko olla jo anteeksi annon paikka? Ero kuohunnoissa tulee tehtyä ja sanottua kaikenlaista...
Vihan pitäminen (puolin jos toisin) syö ihmistä. Voisiko joulu olla hetki, jolloin voisitte aloittaa puhtaalta pöydältä?
Mikä on lasten toive? Voisiko miehesi kuunneella joulun sanomaa?
[/quote]
Miks eksän pitäis saada tulla viettämään joulu "vieraaseen perheeseen"? Eikö tuonkin eksän kannattaisi nyt kuunnella joulunsanomansa ihan jossain muualla ja mennä eteenpäin ja jättää eksänsä perhe rauhaan?
Ap jatkaa, olisihan se hieman erikoista jos mieheni entinen tulisi meille, emmehän mekään olleet hänen luonaan viime jouluna. Minun lasteni isä käy päivällä tuomassa paketit ja rutistelemassa poikia jonka jälkeen lähtee, lapset menevät sitten sopimuksen mukaan joulupäivänä tai tapanina isänsä luokse. En tiedä mitä eks hakee sillä että luoksemme haluaa, tuskin tosiaan kenekään joulu siitä paremmaksi muuttuisi että istuisi meidän joulusaunassa, tai joulupöydässä ja lähtisi kanssamme viemään isovanhempiemme haudoille kynttilöitä? Tarkemmin ajateltuna alkaa naurattaa koko ajatus. Mitähän minunkin poikani sanoisivat :D
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 08:35"]
Miten ex voi edes olettaa minun kääntyvän miestäni vastaan? en ole tuolle naiselle osannut mitään järkevää vastata kun en tiedä mitä sanoisin.
[/quote]
Vaikka sinusta päällisin puolin näyttääkin siltä, että yhteisjoulun kannattaminen olisi miehesi vastaan kääntymistä, niin ei se ihan kokonaan niinkään olisi. Minusta olisi ihan päinvastoin miehellesi hyväksi, jos kehottaisit häntä antamaan anteeksi ja jättämään vanhat kaunat taakseen ja jatkamaan elämää eteenpäin. Ei sen tarvi tarkoittaa nyt tänä jouluna eksän kanssa samaan joulupöytään istumista. Mutta tuo äärimmäisen tiukka katkeruus, jota miehesi nyt tuntee, on aivan sairaalloista. Ei se voi mitenkään olla hyväksi miehellesi, lapsilleen tai teidän perheelle.
Joten kyllä minä sinuna alkaisin hiljalleen puhua miehellesi, että voisi olla aika keskittyä muuhunkin kuin oman katkeruuden vaalimiseen. Mies on varmasti aivan syystä pahoillaan, että eksä pelasi lasten kustannuksella erossa. Vaikka se ei ole hyväksyttävää, niin se on ymmärrettävää, että erotilanteessa tulee epätoivoisia hetkiä ja tulee käytettyä äärimmäisiä keinoja. Miehesi toimii nyt aivan yhtä äärimmäisesti ja kenties yhtä lailla lapsia vahingoittaen. Mikä on miehesi selitys sille, että hänen vihanpitonsa olisi yhtään oikeutetumpaa kuin eksän vastaava aikoinaan?
Mieheni ei niinsanotusti pidä mitään vihaa, on vain tehnyt tuolle naiselle selväksi ettei halua hänen kanssaan olla missään tekemisissä. Lasten asiat hän hoitaa mutta ei koe tarvetta enää pitää yhteyttä tuon naisen kanssa joka minusta on hänen oma päätöksensä ja toisaalta, kuinka moni pitää yhteyttä entisiin puolisoihinsa tilanteessa jossa ei ole lapsia? Käytännössähän mieheni toimii juuri niin ettei pidä yhteyttä entiseen puolisoonsa, ainoastaan lapsiin.
En minäkään tajua miksi exien ylipäätään pitäisi olla samassa joulupöydässä, oltaisiin niinkuin yhtä samaa onnellista perhettä vai, aika hankalia nuo uusperhekuviot, onneksi meillä voidaan viettää ihana joulu ihan oman perheen ja suvun kesken.
Minusta hieman outoa myös miksi exät haluavat tuppautua kenekään luokse? Minun ex ei varmaan haluaisi istua minun ja uuden aviomieheni joulupöytään vaikka maksaisin hänelle. Ei edes lasten takia. Johan järkikin sanoo että miten typerää tuo on. Ja vaikka me ollaan uusperhe vietetään me ihan oman perheen ja suvun kesken joulu. Ihan ilman exiä ja exien nyksiä .
Täytyy olla todella onneton ja yksinäinen ihminen joka haluaa tunkeutua ex-puolison perheen joulunviettoon, kuka kehtaa. Se on perhejuhla, ei ex kuulu perheeseen sillä tavalla enää.
Ei se ihan niin mene, että pitää yhteyttä vain lapsiin muttei niiden äitiin. Ei lasten saamisen jälkeen oikein voi ajatella, että kaikki siteet katkeaa. En minäkään yhteisjoulua olisi ekana suosittelemassa, mutta varsinkin jos on ollut repiviä ongelmia, lasten kannalta ja miehen itsensä kannalta voisi olla terveellistäkin tavoitella ystävällis-neutraalia suhdetta ennemmin kuin vältellä ja inhota. Vaikka se inho ja viha ei siis käytännön järjestelyiden ansiosta ikinä riitelyksi purkautuisikaan. Kyllä se silti syö ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 08:47"]
Menisi varmaan meilläkin hyvin jos mieheni ei eksäänsä vihaisi niin paljon, veikkaan että joulusta ei nauttisi kukaan jos heidät kahdet sijoittaisi samaan taloon. Mies tuskin antaa naiselle koskaan anteeksi sitä mitä lasten kustannuksella omaa katkeruuttaan teki ja luulisi eksänkin tuo asia jo ymmärtäneen. Eivät edes lasten valvojalle mieheni halunnut mennä niin että ex on samassa huoneessa.
[/quote]
No sun miehellä on nyt kyllä jotain pahoja ongelmia. Ei tollanen käytös oo normaalia, tai vanhemmalle sopivaa. Miehesi tekee tuolla ihan yhtä paljon vahinkoa lapsilleen, kun exänsä on tehnyt (siis miehen mukaan. voiko häneen tässä luottaa, kun ei hänkään kovin puolueeton ole?). En kyllä todellakaan koskaan vois olla sellaisen miehen kanssa, joka käyttäytyy noin.
Miks kukaan edes haluaisi mennä entisen puolisonsa ja tämän vaimon luokse jouluksi? Se on perhe juhla, ei mikään hajonneiden perheiden tekosyy olla yhdessä. Minä en edes viitsisi kysyä voinko mennä exäni luokse jouluksi lasten takia. Johan siinä lapsetkin olisi ihmeissään mitä minä siellä teen kun en arkenakaan siellä hääri, ja viellä oudonpaa olisi jos exäni tulisi sitten vaimonsa kanssa minun luokseni jouluksi. Hei haloo taas ihmiset.