Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummalla kädellä painat välinappia näppiksessä jos käytät jotain järjestelmää?

Vierailija
19.09.2013 |

Kumpikätinen olet muuten?

Opettelen juuri 10-järjestelmää oman sekasikiön sijaan ja huomasin että painan välin vasemman peukulla! Oikeakätinen olen muuten. Mut vasemman kirjaimet tuntuvat osuvan paremmin paikoilleen. Tällä omalla tyylillä oikea painelee useampia kirjaimia kuin vasen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemman käden peukalolla minäkin painan välilyöntiä. Enpäs ole koskaan edes tullut ajatelleeksi...

Vasurilla kirjoitan ja teen monia tarkkoja töitä, mutta muuten olen melkeinpä pääsääntöisesti oikeakätinen. Sekokäsi.

Vierailija
2/8 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 10-sormijärjestelmää ja välilyöntiä käytän molemmillla käsillä aika satunnaisesti. En mieti asiaa. Olen myös käsinkirjoittamisen suhteen aika molempikätinen, kirjoitan usein aluksi oikealla kädellä mutta vaihdan välillä vasempaan jos oikea väsyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-järjestelmässä taisi mennä säännöt niin että jos seuraava sana alkaa oikean käden kirjaimilla vasen painaa välilyönnin ja päinvastoin. En tosin muista enää ihan tarkasti, mutta molemmilla taidan painaista ja miten sattuu :D

Vierailija
4/8 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 22:33"]

10-järjestelmässä taisi mennä säännöt niin että jos seuraava sana alkaa oikean käden kirjaimilla vasen painaa välilyönnin ja päinvastoin. En tosin muista enää ihan tarkasti, mutta molemmilla taidan painaista ja miten sattuu :D

[/quote]Nykyohjeissa oli että aina painetaan samalla kädellä, ei riipu siis seuraavasta sanasta. ap

Vierailija
5/8 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 22:33"]

[/quote]

En muista miten tuo on meille opetettu (v. -95), mutta minä kyllä järjestelmällisesti käytän vain vasenta peukaloa. Vaihtonäppäimen kanssa (isot kirjaime) ainakin oli niin, että toisen käden pikkurilli painaa vaihtonäppäintä (iso I - vasen vaihtonäppäin, iso A - oikea vaihtonäppäin).

Vierailija
6/8 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla kädellä. Käytän kymmensormijärjestelmää. Olen oikeakätinen.

Vierailija
7/8 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean käden peukalolla, olen vasenkätinen. En käytä ihan oikeaoppista kymmensormijärjestelmää, vaan jotain sinne päin.

Vierailija
8/8 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla painan. Kymmensormijärjestelmä käytössä, opittu joskus 80-luvulla.