Te, jotka haluatte välttämättä antaa joululahjoja!
Loukkaannutko, jos et saa vastalahjaa, vai annatko lahjoja vain antamisen ilosta? Annatko lahjan, vaikka tietäisit, ettei vastaanottaja sitä tarvitse tai halua?
Kommentit (7)
Annan joululahjoja, vaikka tiedän, että en saa takaisin. Minä haluan itse osoittaa kiitosta kuluneesta vuodesta ja ilahduttaa. Uskon, että jokainen ilahtuu välittämisen osoittamisesta. Osan aina jotain suomalaista jäsityötä. Jos saaja ei tykkää, suomalainen pienyrittäjä hyötyy joka tapauksessa. Ja uskon, että fiksut ihmiset voivat tarpeettomat ja epämieluisat lahjat laittaa kiertoon. Joulun sanoma on oikeasti antaa eikä saada. Eikös vain? Hyvää joulun odotusta kaikille!
Annan ihan omasta ilostani ja en itse halua ja tarvitse mitään.
Myös minulle tuo suomalaisen työn ja yrittäjyyden tukeminen joulun alla on tärkeää.
Annan ihan omasta ilostani ja en itse halua ja tarvitse mitään.
Myös minulle tuo suomalaisen työn ja yrittäjyyden tukeminen joulun alla on tärkeää.
Entä ne jotka eivät anna erityisesti kullekin lahjansaajalle räätälöityjä lahjoja eivätkä tue suomalaista pienyrittäjää? Onko epäystävällistä jos ei ole niille joulutähdentuojille vastalahjajoulutähteä?
Annan mielelläni lahjoja ja nimenomaan antamisen halusta. Nautin, kun saan ilahduttaa vaikkapa vaimoa lahjoilla, joita olen yrittänyt valikoida erityisesti hänelle, asioita joista hän nauttisi.
Mutta myönnän kyllä, että ilahdun todella paljon myös lahjojen saamisesta! Ja hyvä kai niin, muutenhan vaimon lahjahankinnat tuottaisivat hänelle pettymyksen.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:45"]
Entä ne jotka eivät anna erityisesti kullekin lahjansaajalle räätälöityjä lahjoja eivätkä tue suomalaista pienyrittäjää? Onko epäystävällistä jos ei ole niille joulutähdentuojille vastalahjajoulutähteä?
[/quote]
Teen pieniä maustekakkuja jouluksi ja annan jos tulee joku kukkasen kanssa.
Mulla on sellaisia pikkuisia kakkumuotteja 4 ja niihin menee yhteensä yhden ison maustekakun taikina.
Olen käärinyt ne aina valmiiksi ja laittanut jonkun joulukortin naruun kiinni.
Rakastan lahjojen antamista, joten en loukkaannu jos jään ilman lahjaa. Minulle on myös tärkeää antaa lahjoja joista tiedän saajan pitävän. Olisi kyllä vaikeaa olla antamatta mitään, jos se olisi toive mutta askartelisin sitten vaikka hienon joulukortin lahjan antamisen sijaan.