Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä kotiin vauvan kanssa

Vierailija
08.12.2013 |

Mitä mieltä olette siitä, että äiti jää kotiin äitiyslomalle kolmeksi kuukaudeksi ja isä sitten yhdeksäksi kuukaudeksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mulle, paitsi että täysimetys on tuskin mahdollista, jota pidän hyvänä asiana alle puolivuotiaille.

Vierailija
2/7 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:35"]

Aivan sama mulle, paitsi että täysimetys on tuskin mahdollista, jota pidän hyvänä asiana alle puolivuotiaille.

[/quote]

Jos jaksaa pumpata, tuokin voi onnistua. Minulla on pari amerikkalaista imetysopasta, ja niissä on omistettu useita lukuja työssäkäyvien äitien imetykselle. Yhdysvalloissa jo  50 prosenttia alle 6 kuukautta vanhojen lasten äideistä on jo palannut töihin, ja monet kuitenkin haluavat jatkaa imetystä tuonkin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetys on mahdollista, koska äidinmaidon voi pakastaa ja isä ottaa sen sitten sieltä pakastimesta.

Meillä minä sen 3 kk kotona äippälomalla ja vanhempainvapaa pidetään osittaisena eli minä 2 pv töissä ja isä 3 pv. 

Vierailija
4/7 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tehty noin ja hyvin sujui. Tosin imetys loppui toisen kanssa kolmikuisena, ei tosin liittynyt töihin paluuseen. Toisen kanssa imetin puolivuotiaaksi, vaikka olin töissä. Mutta molemmilla on aloitettu soseet nelikuisena ja oltaisiin aloitettu joka tapauksessa, oli kotona sitten isä tai äiti.

Vierailija
5/7 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä ihan hyvinkin. Omilla lapsillani ja minulla on ollut niin vahva symbioosi, ettei tuo olisi ollut ihanneratkaisu. Isä on kyllä taaperoikäisiä hoitanut koti-isänä. Lapsen kannalta on tärkeää, että jos isästä tulee kolmen kuukauden iässä pääasiallinen hoitaja, hän on erittäin aktiivinen ja käyttää paljon aikaa vauvaan jo ennen tuota kolmen kuukauden ikää.

Vierailija
6/7 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole oikein saanut pumpattua maitoa, vaikka olen täysimettänyt lapsiani, eli meillä ei imetys olisi sitten enää ollut täysimetystä. Mutta monethan osaavat pumpata maitoaan, minulta se ei vain sujunut eikä ollut motivaatiota siihen.

Vierailija
7/7 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päättäisi etukäteen mitään varmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi