Epäsuosittuja mielipiteitä sisustuksesta
Inhoan makkareissa sitä pitkää kiinteäkaappirivistöä yhdellä seinällä, on rumia ja hankaloittavat sisustusta.
Kirkkaat kattovalot on turhia, kaiken tarvitseman valaistuksen voi hoitaa epäsuoralla valaistuksella.
Laatta- tai kivilattiassa ei ole eteisessä ja keittiössä mitään sen kummempaa hyötyä. Sama lattia, jos ei valitse sitä halvinta paskalaminaattia, toimii joka paikassa märkätiloja lukuunottamatta.
Siinä, olisiko noi epäsuosittuja.. Mitäs teiltä löytyy?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Halpa "p*skalaminaatti" voi olla toimiva lattiamateriaalivalinta. Mun asuntoon on asennettu liki 10 vuotta sitten tuollainen ja edelleen pidän lattiaa kauniina, tosin eipä ole lemmikkejä tms. tuhoamassa pintoja.
Samalla lailla ne lemmikit tuhoaa kauniin parketin ja puulattiankin.
Itsekin tykkään salaa laminaatista.
Tavoitteeni on löytää parhaat mahdolliset meille sopivat huonekalut ja sitten lopettaa etsiminen. Päämääränä loppuelämän huonekalut.
Vielä on etsintä kesken, kunnon sohva ja sivupöytä on haussa ja jos ei muuten löydy teetätän passelit.
Kotona tahdon voida hyvin, ei koko ajan etsiä jotain lisää ja uutta.
(Kausijutut on ok, mutta niissä sama periaate: kestävää ja parasta meille etsitään, ei kertakäyttökamaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun kalusteet ja astiat on ihania, ja tulevat varmasti kohta muotiin 60-70-lukulaisuuden vanavedessä.
Lempilautaseni ovat äidiltä saamani mustat kahdeksankulmaiset ruokalautaset.
Octimet? Lautasina varmaan menettelee, mutta yritäpä juoda siitä kupista kahvia.
Itse en tykkää ylipäätään mustista astioista.
Minä myös inhoan mustia astioita, jos ne on kokomustia ja koko kattaus on tehty niillä. Joku yksittäinen kulho menettelee. Sisustuksessa käytän itse mustaa pienessä määrin, kaikki mustat seinät, keittiönkaapistot, mustaksi remontoidut vessat ym. on mielestäni hirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Halpa "p*skalaminaatti" voi olla toimiva lattiamateriaalivalinta. Mun asuntoon on asennettu liki 10 vuotta sitten tuollainen ja edelleen pidän lattiaa kauniina, tosin eipä ole lemmikkejä tms. tuhoamassa pintoja.
Mikseiköhän yksikään lemmikeistäni tai lapsista ole tuhonnut pask'lattiaani vieläkään näiden vuosien aikana. Omituista.
Kiinteät vaatekaapit voisi poistaa ja rakennuttaa ainakin uusiin kohteisiin vaatekomerot ja varata seinätilaa asukkaan itse hankkimiin kaappeihin. Huoneiden tulisi olla muunneltavia, ja kyllähän se fiilistä pilaa jos vaatekomerorivi on työhuoneeksi muutetussa makkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun kalusteet ja astiat on ihania, ja tulevat varmasti kohta muotiin 60-70-lukulaisuuden vanavedessä.
Lempilautaseni ovat äidiltä saamani mustat kahdeksankulmaiset ruokalautaset.
Octimet? Lautasina varmaan menettelee, mutta yritäpä juoda siitä kupista kahvia.
Itse en tykkää ylipäätään mustista astioista.
Joo just octimet! Kahvikuppeja ei äidillä enää ainakaan ollut antaa (ehkä on todennut saman kuin sinä ja heittänyt niillä vesilintua jo ennenkuin oon syntynyt), harmi. Salaattikulho ja "sokerikko" mulla on kuitenkin samaa sarjaa ja toimii kans hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla lailla ne lemmikit tuhoaa kauniin parketin ja puulattiankin.
Itsekin tykkään salaa laminaatista.
Minä en täysin ymmärrä, miksi laminaattia haukutaan nykyään niin paljon ja se leimataan aina huonolaatuiseksi "halpisratkaisuksi". Meilläkin on laminaattilattia ja ollaan oltu tyytyväisiä siihen. Usein laminaattia kritisoidaan siitä että se on kylmä, no ei itsellä ole ainakaan tähän mennessä varpaat jäätyneet. Lisäksi sanotaan että laminaatti kopisee - korkokengät jalassako te sisällä kuljette? Hauskinta on, että jotkut laminaattia haukkuvat asentavat omiin koteihinsa laattalattioita, jotka oikeasti ovat kylmiä ilman lattialämmitystä ja lisäksi omaan makuun turhan liukkaita. Laminaatti on myös paras valinta koiraperheeseen, sillä koiran kynnet naarmuttavat sitä vähemmän kuin parkettia tai lautalattiaa.
Että makrameet ovat kauniita ja Sara Sieppi on hyvä sisustaja.
Paljon näkee nyt mustia saunoja.
Mielestäni aivan hirveitä.
Perustusinasisustusta "piristää" sohvatyynyt, kynttilät ja torkkupeitot.
Ei piristä, jos vaikutelma on halpa, ne huonekalut ei kauniita tai ei ole tilan tuntua.
Sisustuksesta ei tee parempaa se, että se on täynnä selvästi tunnistettavia merkkijuttuja tai yhden tietyn sisustusmerkin ilotulitusta kaikki sekaisin. Varsinkin Marimekko-hullut syyllistyvät usein jälkimmäiseen.
Liian suunniteltu on liian suunniteltu. Mielenkiintoisuutts luo sattuma ja pienet outoudet.
Kaikki samaa tyyliä, sarjaa tai tyylikautta näyttää tylsältä. Oli sitten kaikki Ikeasta tai Versacelta. Kerroksellisuus on jees.
Liikaa valkoista on liikaa, liikaa puupintaa on liikaa, liikaa tummia sävyjä on liikaa. Liikaa marmekkoa on liikaa. Liikaa bohoa on liikaa. Liikaa 90-lukua on liikaa. Liikaa taidetta on liikaa. Liikaa kasveja on liikaa.
Violetti ja lila ei jostain syystä näytä hyvältä sisustuksessa.
Ylipitkät verhot, jostain luin että niiden vielä kuuluu olla sellaiset ( eli laskostuvat lattialle "myttyyn").
Minusta näyttävät rumilta ja luulisi, että niihin kompastuukin.
Avokeittiö. VIHAAN avokeittiöitä.
Koti pitäisi aina sisustaa sillä asenteella, että itse tykkää ja viihtyy, ihan riippumatta siitä, mikä on tällä hetkellä muotia ja mitä muut ajattelevay. Ja etenkin riippumatta siitä, millä tavalla sisustetun asunnon kuvittelee menevän helpommin kaupaksi. Koti sisustetaan ihan vain itselle sen oman asumisen ajaksi, ei muille. Vieraat joko tykkäävät tai eivät, eikä sillä ole mitään väliä, koska ovat vieraita. Ja seuraava asukas voi sitten sisustaa asunnosta juuri haluamsa laisen kodin itselleen. Ja hätätapauksessa ne seinät voi maalata valkoisiksi ja keittiökaappien ovetkin vaikka vaihtaa sitten ennen myyntikuvien ottoa, jos alkaa pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin kun kävin ystäväni uudessa kodissa etten pidä harmaista seinistä.
Hän rakastaa uutta kotiansa ja se on tottakai ihana juttu.
Joskus muinoin maalasin meidän pikkuwc:n seinät harmaalla ja ne oli ihan kamalat. Ankeaakin ankeampi, ei ollenkaan sellainen hienostunut kuin mielessäni kuvittelin. Tilalle tuli vaaleanvihreäpohjainen kukkaköynnöstapetti aika pian :D
-Vallilan verhot/matot
-huonekalut halpaa lastulevyä, joka ei kestä käyttöä paria vuotta kauempaa
-heinä-boho-greige-sieppi-tyyli
- "modernit" harmaalla tai mustalla ulkomaalilla pilatut vanhat puutalot. Muutenkin vanhojen talojen pilaaminen nykymuodin ratkaisuilla. Esim. pinkopahvien/tapettien päälle vedetty mikrosementti yms.
-puutarha yhtäkuin nurmikenttä jossa 3 tuijaa rivissä
Huomasin kun kävin ystäväni uudessa kodissa etten pidä harmaista seinistä.
Hän rakastaa uutta kotiansa ja se on tottakai ihana juttu.