Mitä jouluvalmisteluja olet jo tehnyt
Kommentit (5)
Tilannut viikon matkan talvilomaa varten mulle ja miehelleni,tilannut hänelle lahjan netistä ja ostanut pikkusiskolleni joululahjan,jonka postitus on vielä tekemättä. Tänä vuonna itse olen joulun töissä,joten piparkakkutalon tekoa kummosempia valmisteluita ei nyt sitten tänävuonna tehdäkkään. Meillä lapset viel työn alla ;)
Mä oon ostanut suurimman osan joululahjoista, vain oma perhe enää puuttuu. Joulukortit kirjoitin.
Kaikki muu puuttuukin ja oon kipeenä, joten ei etene nyt ne muut asiat kyllä yhtään. Haluaisin lähinnä leipoa ja postittaa ostamani lahjat.
En ole tehnyt mitään. Tuskin tulen tekemään mitään muuta kuin ostamaan miehelle lahjan. Joulu on lasten juhla eikä meillä ole lapsia, niin meille joulu on ylimääräisiä vapaapäiviä ja syy olla nousematta sängystä.
Olen pesettänyt ikkunat ja laittanut kyntteliköt ikkunnalle ym. koristelua, jouluverhot ikkunoihin, joulupöytäliinan ruokapöydälle (pesen sen kyllä vielä uudelleen ennen joulua), siivonnut vähän extrajuttuja, ostanut ja paketoinut lahjoja, ostanut joulukortit, jotka kohta kirjoitan, hommannut ovikranssin ja piparkakkutalon myyjäisistä, kerännyt käpyjä ja jälkälää, käyttänyt matot pesulassa sekä varannut joulusiivouksen.
Tänään kirjoitan joulukorit ja teen listan siitä, mitä kaikkea ennen joulua pitää tehdä ja ostaa. Myöhemmin ostan vähän vielä lahjoja, lähellä aattoa koristellaan kuusi ja laitan loput joulukoristeet, hommaan kukat ja ruuat ja valmistelen niitä.
Olen ommellut marimekon vanhakaupunkikankaasta kauniit jouluverhot ja Artekin punaisesta siena kankaasta pöytäliinan, tehnyt yhden valokranssin ja Pirkanmaan taito-kurssilla yhden valotalon, mistä innostuneena tein niitä kotona sukulaisille lahjaksi, olen leiponut taatelikakun, pipareita, stolleja ja torttuja sekä pakastamista niitä. Eilen vietiin kaikki matot ulos ja mies tamppasi ne, eli ennen joulua enää imuroidaan ja luututaan lattiat. Olen ostanut kaikki muut lahjat paitsi miehen.