Anoppi ja appi eivät ole koskaan syöneet ravintolassa
Mitä mieltä tästä? Eivät ole mitään vanhoja pula-ajan käppänöitä, vaan 5-kymppinen pariskunta. Miehen kans yritettiin yllättää ja ostettiin muutama vuosi takaperin lahjakortti joululahjaksi. Eikä ollut edes hieno ravintola, vaan perus Rosson tyylinen. Ohjeistettiin, että tällä saatte pääruoat ja jälkkärit ja olishan se ollu elämyskin syödä kerrankin ravintolassa. Mutta eipä siitä tullu mitään, noutopitsaa hakivat koko rahalla perheelle (lapset täysi-ikäisiä, kotona asuvia). Harmittaa, kun hyvä lahjaidea meni vähän kuin hukkaan..
Mitähän sitä laittais lahjaksi tänä vuonna?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:27"]
Mua henkilökohtaisesti kyllä ärsyyttää tämmöiset ihmiset, jotka eivät ole valmiita edes kokeilemaan mitään uutta.
[/quote]
aika laajaksi skaalan vedit yhdestä neitsyydestä
Syitä voi olla lukuisia, ja tosiaan mitä se sinulle edes kuuluu? Jonkin ravintolassa syömiset tai syömättömyydet. Eiköhän se riitä jo perusteluksi, että he eivät ole tottuneet sellaiseen ja kokisivat tilanteen kenties erittäin epämukavaksi? Miksi pitää väkisin aikuisen ihmisen tehdä yhtään mitään mistä ei pidä? Itse en ainakaan elä kenenkään mieliksi. Ihan teen niinkuin ite tykkään.
Ehkä hekin ovat kuulleen, että Rosso on läpeensä paska paikka. Ainoat mitä siellä on toimivia ovat pitsat. Oho ja niitähän nuo hakikin. Olisko niin, ettei niitä kiinnosta rosso miljöö vaan nauttivat sitten mieluummin kotona kaikkien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:50"]
Syitä voi olla lukuisia, ja tosiaan mitä se sinulle edes kuuluu? Jonkin ravintolassa syömiset tai syömättömyydet. Eiköhän se riitä jo perusteluksi, että he eivät ole tottuneet sellaiseen ja kokisivat tilanteen kenties erittäin epämukavaksi? Miksi pitää väkisin aikuisen ihmisen tehdä yhtään mitään mistä ei pidä? Itse en ainakaan elä kenenkään mieliksi. Ihan teen niinkuin ite tykkään.
[/quote]
No kyllä mun mielestä nimenomaan pitäs astua välillä sen mukavuusalueen puolelle. Silleen niitä onnistumisentunteita parhaiten saa. Ja ap:han ehdotti vain ravintolassa syömistä. Ei nyt sentään mitään laskuvarhohyppä tai S&M bileitä...
Asia selvä, olemme siis mieheni kanssa kapeakatseisia idiootteja, kun menimme vilpittömästi hyvää tarkoittaen antamaan noin käsittämättömän typerän lahjan. Kiitos tästä, taattua av-palstaa.
ap
Ei tässä siitä syystä sinua moititakaan, vaan tämän aloituksesi vuoksi! Turha esittää marttyyriä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:50"]
[/quote]
No kyllä mun mielestä nimenomaan pitäs astua välillä sen mukavuusalueen puolelle. Silleen niitä onnistumisentunteita parhaiten saa. Ja ap:han ehdotti vain ravintolassa syömistä. Ei nyt sentään mitään laskuvarhohyppä tai S&M bileitä...
[/quote]Sori, siis nimenomaan mukavuusalueen ULKOpuolelle oli tarkoitus sanomani.
Voiskohan joku kertoo et millä perusteella ne anoppi ja appi sit käyttäyty erityisen sivistyneesti ja ei-junttimaisesti tässä ja ap ei? mun mielestä aika omituista että yks syömässä käynti voi olla niin vaikeeta kokeilla jos toinen on kerta lahjakortinki hankkinu.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 23:52"]
Asuvatko jossain metsässä? Mitkä ammatit?
[/quote]Joo, ois kyllä mielenkiintoista tietää mitkä ammatit, aika monessa työssä kun joutuu työn puolestakin ravintoloissa syömään. Ja tuskin ihan pk-seudulla asuvat?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 01:15"]
[/quote]Joo, ois kyllä mielenkiintoista tietää mitkä ammatit, aika monessa työssä kun joutuu työn puolestakin ravintoloissa syömään. Ja tuskin ihan pk-seudulla asuvat?
[/quote]
Juu eivät asu pk-seudulla, molemmat töissä kotona koko ikänsä.
ap
Minusta oli jotenkin hellyyttävää, ettei ole käyneet ravintolassa. Joku vanhempi pariskunta, kun eivät vaan ole katsoneet tarpeelliseksi. Söpöä.
Ap älä suutu siitä, ettei sinun kanssasi oltukaan samaa mieltä. Toki ihmisen pitää kokeilla kaikenlaista, mutta ihmisen pitää myös itse saada päättää, mitä haluaa kokeilla ja mitä ei. Miksi antaa ravintolalahjakortti ihmiselle, joka ei syö ravintolassa? Ymmärrän ajatuksen, että elämykseksi, kun ei ole ennen kokenut, mutta ehkä he kokivatkin sen tuputtamiseksi, ehkä heillä on omat syynsä olla käymättä ravintolassa. Sinun pitää kunnioittaa heitä kaikessa heidän hölmöilyissäänkin, he ovat miehesi vanhemmat. Sitä paitsi, hehän käyttivät lahjanne itse parhaaksi katsomallaan tavalla, eli ei se mikään huono lahja ollut. Tekstistäsi tuli sellainen vaikutelma, että sinua harmittaa, kun et saa heitä ravintolaan syömään ja piste.
Annathan asia olla, ei miehesikään ehkä halua, että vaahtoat siitä, miten kummallisia hänen vanhempansa ovat.
Jep. Pääse jo yli. Voin vaan kuvitella miten rasittavaa on miehestäsikin, kun pidät hänen vanhempiaan kummajaisina.
He ovat tosiaan 60-luvulla syntyneitä, eli 5-kymppisiä ihmisiä eivätkä mitään vanhuksia. Ison perheen vanhempina ei varmaan ole osaltaan ollut mahdollisuuttakaan mennä kahdestaan ulos, kun on pitänyt olla laittamassa ruokaa lapsille ennenkuin nyt, kun lapset alkavat olla aikuisia. Ei tullut mieleen, että ravintolalahjakortti olisi typerä idea. Eikä mieskään ollut sitä mieltä, vaikka luulisi hänen tuntevan vanhempansa paremmin. Mutta ehkä ajatus oli sitten huono.
ap
Aika jännä, omat vanhempani pvat jo vanhempia mutta kyllä meillä vietiin lapsetkin hienoihin ravintoloihin syömään että oppii sen käytöksen siellä ja kuuluuhan se suorastaan yleissivistykseenkin. Toki emme lapset käyneet missään kaljabaareissa vaan kunnollisissa ruokaravintoloissa ja ihan päiväsaikaan. Olimme kaupunkilaisperhe. En ole koskaan kuullut viiskymppisestä joka ei olisi ravintolassa syömässä käynyt, minusta ideanne oli tosi hyvä.
Ovatko kuitenkin olleet sellaisessa koulussa, jossa olisi ruokailtu ruokasalissa?
Vai ovatko käyneet koulua? :D
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 01:15"]
[/quote]
Ja aika monessa ei joudu, vaikka olisi korkeasti koulutettu ja sen mukaisessa työssä.
Ostakaa niille lahjaks lahjakortit pizzeriaan.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:15"]
Pointti oli se, että he EIVÄT OLE KOSKAAN VIELÄ käyneet ravintolassa syömässä. Miten he voisivat tietää, etteivät pidä ravintolassa syömisestä, jos he eivät ole koskaan vielä sitä kokeneet?Tarkoitus oli olla ystävällinen ja tarjota mahdollisuus siihen, mielestäni ovat sen ansainneet. Tarkoitus ei ollut tuputtaa mitään vaan tarjota uusi kokemus.
Onko lahjakortti kauneushoitolaankin tuputtamista ja vihje siitä, että hei sinulla on ruma naama? Vai kenties kuitenkin halu hemmotella toista..?
ap
[/quote] Kylla minulta jaisi kaymatta jos oikein olan takaa alleviivattaisiin etta tassa on nyt teille uusi kokemus. Voivat olla niita suomalaisia perusujoja joille tuollainen tilanne on vaikea. Viela jos ei ole oikein varma poytatavoistaan niin hermothan siina menee kun "junttia" tyonnetaan valokeilaan.
Mun vanhemmat ei tykkää ravintoloista.
Eivät kylläkään myöskään edes siitä pizzasta.
Maalaisia ovat ja matalapalkka-aloilla molemmat teki työuransa.
Lapsiakin kasvattivat viisi kappaletta, joista kolmella korkeakoulututkinto ja hyvä työpaikka. Me kaksi muutakin ollaan toki töissä, mutta meillä vaan on erilaiset arvot.
Ja mitä sitten? Mielestäni vanhempani on onnistuneet elämässään hienosti, talokin on aikaa sitten jo maksettu. Mutta eipä olisi talo maksettu, lapsilla ollut apuja koulutuksen hommaamisessa jne, jos olisi käyty tuhlaamassa ravintoloissa yms.
Ja se jää päälle. Mun vanhemmat oli lähes kuusissa kymmenissä, ku viimeinen lapsi muutti kotoa. Toisin sanoen 60 vuotta ne on enemmän ja vähemmän kiristäneet vyötä, ei siitä enää tosta vaan luovuta. Aina oltu kotona, ei siitä enää lähdetä leikkimään jotain ihan muuta.
Ja ennen kaikkea, miksi pitäisi? Miksi ihmeessä 6-kymppisten pitäisi tehdä asioita, jotka eivät ole miellyttäviä? Eiköhän ne ole tehneet sellaisia elämässään jo ihan tarpeeksi?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 00:27"]
Mua henkilökohtaisesti kyllä ärsyyttää tämmöiset ihmiset, jotka eivät ole valmiita edes kokeilemaan mitään uutta.
[/quote]
Miksi sinua ärsyttää jos Pena ja Sirpa ei tykkää käydä raflassa tai manikyyrissä? Juontaako tämä lapsuudestasi, oliko sinulla ankea lapsuus? Etkö koskaan päässyt mihinkään? Vai onko kenties miehesi ympärileikattu?
[/quote]
No voi helevetti. Kuin pääsejä mammoja täällä palstalla käy päästelemässä aivopierujaan? Sadannen kerran: MITEN VOI SANOA ETTEI TYKKÄÄ JOSTAIN ASIASTA JOS EI OLE KOSKAAN EDES KOKEILLUT SITÄ? Kuin vaikeaa voi olla aikuisen ihmisen käydä ravintolassa syömässä, edes jälkikasvun mieliksi? Vaikka ei niin hirveästi huvittaisikaan? Mielestäni ainoita juntteja ja kapeakatseisia tässä ovat anoppi ja appi.
[/quote]
ravintolassa syöminen voi olla myös taakka. jännittää tilanteet, epäilyttää ne "hienot" ruuat, vituttaa syödä tuntemattomien vieressä ja silmän alla.
He ovat tehneet valintansa, he eivät tarvitse sitä kokemusta. Mä luulen, että ovat vähän nirsoja toisten tekemiä ruokia kohtaan.
heitä mä tajuan oman tuttavapiirini kautta, mutta en kaltaistasi jankkaajaa.