Voinko pyytää huolomiestä riisumaan kengät?
Voiko huoltomiestä pyytää riisumaan kengät kun tulee remppaamaan kotia. Aina kulkee kengät jalassa, ärsyttää.
Vai onko huoltomiehet oikeutettuja kulkemaan kengät jalassa toisten kodeissa?
Kommentit (15)
Mun mielestä ei ole oikeutettuja. Ajattelepa, tulee korjaamaan vaikka makuuhuoneen patterin. Sen jäljiltä saatat joutua viemään pesulaan useampia mattoja, on aikas kallista.
Sähkön kanssa tekemisissä olevilla huoltomiehillä on turvakengät sähköiskujen varalle, heitä ei tietenkään voi velvoittaa kenkien riisumiseen, vaikka sekin kura on ihan yhtä kuraista.
Mä usein ojennan suoraan siniset kenkiensuojat, tajuavat yleensä pointin ja riisuvat kengät..
Mutta onko kohtuullista pyytää? Mikä yleinen käytäntö?
Meidän taloyhtiön huoltomiehet riisuvat kengät aina ihan pyytämättä. Yksi tarvitse kylppärissä kenkiä hanaa korjatessa, jottei sukat kastu, joten riisui kengät ovella, kantoi ne kymmenen askelta ja puki takaisin kylpyhuoneessa.
Minusta huoltomiehen pitäisi tajuta riisua kengät pyytämättäkin, jos ei ole esim. työturvallisuussyy, joka estää riisumasta.
Meillä lompsii kengät jalassa. Aion sanoa kun tulee ens viikolla
ap
Meillä ei lompsita kengät jalassa. Ellei itse älyä ottaa niin sanon että kengät pois.
Tietysti voit! Itse teen huoltomiehen kaltaista työtä, jossa käyn useissa asunnoissa päivittäin, eikä ikinä tulisi mieleen lompsia toisten kotiin kengät jalassa.. Kyllä meidän firmassa kaikki riisuu kengät, usein jo asunnon ulkopuolelle. Ihme urpoja teilläpäin!
Kääntäkää matot sivuun. Pyyhkäse lattia remppamiehen jälkeen. Kyllä on kummaa touhua, kun ei saa töitänsä tehdä rauhassa. Ei ole kyse käytöstavoista, vaan työturvallisuudesta ja työn sujuvuudesta. Liikutteko sukkasiltanne itse töissänne?
Riippuu, mitä tekee, tosiaan työturvallisuussyistä voi joutua pitämään, vaikka sanoisitkin
Housut ainakin voi pyytää riisumaan, jos ulkonäkö nappaa. kyllä ne kengätkin sitten siinä samassa lähtee.
Voi olla turvakengät. Vakuutusyhtiö ei korvaa mitään ja esimies on kusessa, mikäli työmies loukkaa jalkansa työtehtävissä, joissa työsuojelupykälien mukaan pitäisi olla käytössä asialliset suojavälineet.
et voi sitä varten sulla on siivousvälineet. Ja usein työmiehet ramppaa ees taas autodta hakemassa tavaraa ja taas mittailemaan.
Voit
Meillä ne kyllä aina jättää kengät eteiseen, vaikka ehtisinkin hihkasta, että jättäkää jalkaan vaan!
En tiedä onko teille Pokka pitää -sarja tuttu, mutta tuli mieleen Hyacinth Bukee tästä vaatimuksesta. ;D
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 04:22"]
En tiedä onko teille Pokka pitää -sarja tuttu, mutta tuli mieleen Hyacinth Bukee tästä vaatimuksesta. ;D
[/quote]
:D ahhahahahaa:) mä olin otsikon luettuani tulossa kysymään: asuuko sun sisällä, ap, pieni Hyacint Bukee kenties?
Voit pyytää, jos kehtaat.
Tosin noi duunarimiehet on usein aika sanavalmista ja itsesensuuritonta porukkaa, että voi tulla joku kommentti takaisinkin. Älä sitten ala itkeä.