Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia tuntemuksia tilipäivä sinussa herättää?

Vierailija
28.09.2020 |

Kerron omat tuntemukseni ketjuun myöhemmin.

Sinut huomioidaan nyt, ja sinä saat kertoa. Otan huomioon sinut.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa tehdä ilmoitus tulorekisteriin, oikeastaan muita tunteita ei ole.Verottaja on asian kanssa erittäin tarkka.

Vierailija
22/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin muistan tilipäivää. Sitten jälkikäteen kun (harvoin) tarkasta tilit, niin näen että palkkakin on tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivä on arjen iloja. Kaksi kertaa kuussa tulee rahaa ja siinä välissä vedän käyttötilin lähes nollille. Suosittelen samaa jokaiselle jolle rahantulo ei tunnu miltään. 

Vierailija
24/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, että ap huomioisi ketään, lol. Taidat olla demari tai joku muu poliitikko. Ehkä se huomioiminen kohdistuu tosielämään: kohta saamme kuulla, miten ALV nousee 25%:iin, ja näin meidät kaikki on sitten huomioitu kaikki yhdellä kertaa.

Vierailija
25/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään. Toki tunnen suunnatonta iloa nykyään siitä, että tilipäivänä ei maksutiedoissa olevat ansiosidonnaiset päivät lisäänny vaan pysyvät paikoillaan vuoden loppuun asti. Mutta itse raha hukkuu muiden rahojen joukkoon.

Vierailija
26/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri minkäänlaisia.

Rahat menee tilille huomaamatta. Hätinä on mielenkiintoa tarkistaa että onko tili laskettu oikein. Ehdottomasti pitäisi tarkistaa. Olen saamaton.

Joskus tuntuu että työssä ei ole mieltä, kun ei käytä sitä rahaa minkä saa.  En osaa käyttää rahaa. Se vaan kerääntyy tilille.

Pitäisi joskus tehdä niin, että käyttää tilin minkä saa. Olisi jotain konkreettista ja näkyvää hyötyä työstä.

Vähän samaa vikaa. Oon kyllä välillä yrittänyt tuhlata koko palkan, mutta jotenkin siitä tulee vaan huono fiilis ja kaduttaa turhat ostokset. Ei sekään toimi.

Tästä huolimatta kyllä jollain tavalla odotan aina palkkapäivää. On kiva ihastella, kun säästöjen määrä nousee. Mutta kyllä mä kanssa välillä mietin että mikä järki töissä käynnissä on kun näköjään mulle riittää sama elintaso kun opiskelijoilla. Ylimääräistä en tartte.

Vierailija
27/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se perinteinen juttu että tili tuli, tili meni

Vierailija
28/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut, että ap huomioisi ketään, lol. Taidat olla demari tai joku muu poliitikko. Ehkä se huomioiminen kohdistuu tosielämään: kohta saamme kuulla, miten ALV nousee 25%:iin, ja näin meidät kaikki on sitten huomioitu kaikki yhdellä kertaa.

Huomion kaikki yläpeukulla ja lukemalla kaikki viestit.

En tarkoittanutkaan, että vastaan kaikille henkilökohtaisesti.

Sitäpaitsi tiskaan samalla. 

ap

Vierailija
29/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina muista tilipäivää (en odota sitä), mutta koska lainanlyhennykset yms lähtee toiselta tililtä vajaa viikko tilipäivän jälkeen, niin pitäisi muistaa siirtää tässä välissä rahaa toiselle tilille. Niin kyllä sen aina vähintään muutama päivä tilipäivån jälkeen muistan tehdä. Ja tiedän, sen saisi automaattiveloituksella, mutta kun mielestäni on hyvä että käyn verkkopankissa edes välillä toteamassa rahatilanteen.

Kun sitten palkan tulon jälkeen siirrän taloustilille rahat, maksan mahdolliset laskut tms, ja rahaa jääkin ihan mukavasti niin se tuntuu kivalta. Sitten siirrän säästötilille ja osakesalkkuun, ja kun vielä tämän jälkeen jää mielestäni riittävä summa elämiseen, niin tunnen suurta kiitollisuutta ja tyytyväisyyttä. En ole vielä montaa vuotta ollut kokopäivätöissä kun opiskelin pitkään. Se että rahat riittää ja jää säästöön tuntuu edelleen hienolta.

Vierailija
30/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tilipäivä?

T. Yksin käsityöyrittäjä.

Vierailija
31/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaaa, kaikilla on niin paljon rahaa ettei tilipäivää edes huomaa. Tää on sama kuin ne ketjut joissa kaikkien vastaajien vuositulot on sadantonnin paremmalla puolella.

Itse odotan kerran kuussa olevaa palkkapäivää hartaasti, tuo aina hetken helpotuksen.

Vierailija
32/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavalta.

Vaikka kuinka kävit koulut, yritit sivistää taitoja ja oppeja. Pärjätä elämässä, mitta ei. Sitten sairastut, joudut moneksi vuodeksi pois töistä, yrität kuntoutuksen jälkeen taas uudelleen. Mutta pohjassa olet. Otin jopa jääkaapin pois päältä. Ei sinne ole mitään ostettavaa, kai siinäkin säästyy sähkössä. Tätä tää köyhä elämä on. Ei ole elämisen arvoista. Palkka ei riitä.

Vierailija
33/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaaa, kaikilla on niin paljon rahaa ettei tilipäivää edes huomaa. Tää on sama kuin ne ketjut joissa kaikkien vastaajien vuositulot on sadantonnin paremmalla puolella.

Itse odotan kerran kuussa olevaa palkkapäivää hartaasti, tuo aina hetken helpotuksen.

No mulla ei ole mikään jättipalkka (2200 netto) mutta harvoin on niin että koko palkka menisi seuraavaan tilipäivään mennessä. Olen perusnuuka ihminen. Ja onnellinen suht matalassakin elintasossa.

Ehkä tähän ketjuun on eksynyt kaltaisiani. Palkasta ei välttämättä ole kiinni, monet työkaverit odottaa tilipäivää kuin kuuta nousevaa.

Vierailija
34/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentavalta.

Vaikka kuinka kävit koulut, yritit sivistää taitoja ja oppeja. Pärjätä elämässä, mitta ei. Sitten sairastut, joudut moneksi vuodeksi pois töistä, yrität kuntoutuksen jälkeen taas uudelleen. Mutta pohjassa olet. Otin jopa jääkaapin pois päältä. Ei sinne ole mitään ostettavaa, kai siinäkin säästyy sähkössä. Tätä tää köyhä elämä on. Ei ole elämisen arvoista. Palkka ei riitä.

No paljonko se palkka sitten on?

Vierailija
35/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotus vähäksi aikaa mutta ei saa helpottua liikaa jotta ei joudu taas taloudelliseen liriin. Muistan kaikki päivät tarkkaan: miehen tilipäivä, oma työttömyysrahapäivä, lapsilisäpäivä. Suunnittelen ja budjetoin. Kunpa pääsisin joskus sellaiseen elämäntilanteeseen jossa ei tarvitse miettiä kokoajan raha-asioita...

Vierailija
36/36 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiaa kuvaava sarjakuva:

https://egmont.fi/wp-content/uploads/2020/02/Asterix13_1.png

En vedä tiliä välillä nollille, mutta on kiva maksella laskut pois ja päivittää omaa tulo- ja menoseurantaa exceliin. Vähän kerrallaan tulee laitettua säästöön ja sijoituksiinkin.