Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeesti hampaanpoistosta toipuu?

Vierailija
07.12.2013 |

Mulla on 20.12 perjantaina hampaan poisto. Ei mikään leikkaus, vaan ihan vetämällä poistetaan. Tuleeko siitä suu pitkäksi aikaa kipeäksi, joko olen jouluaattona jouluruokakunnossa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee tietysti muutama päivä, ennen kuin poistetun hampaan jäljelle jättämä reikä umpeutuu, mutta kyllä sinä pystyt syömään samanakin päivänä, kunhan varot ritä ikenessä olevaa teikää. Puudutus haihtuu nykyään varsin nopeasti eikä yleensäkään puuduta puolta päätä kuten joskus ennen. Leukaa saataa jomottaa, mutta tavallinen särkylääke auttaa. Verenvuotokin lakkaa tavallisesti aika nopeasti. Joillain riittää, että sylkäisee muutaman kerran ja se on siinä, joillain menee ehkä jopa muutama tunti (kuten mulla).

Vierailija
2/6 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:15"]

Menee tietysti muutama päivä, ennen kuin poistetun hampaan jäljelle jättämä reikä umpeutuu, mutta kyllä sinä pystyt syömään samanakin päivänä, kunhan varot ritä ikenessä olevaa teikää. Puudutus haihtuu nykyään varsin nopeasti eikä yleensäkään puuduta puolta päätä kuten joskus ennen. Leukaa saataa jomottaa, mutta tavallinen särkylääke auttaa. Verenvuotokin lakkaa tavallisesti aika nopeasti. Joillain riittää, että sylkäisee muutaman kerran ja se on siinä, joillain menee ehkä jopa muutama tunti (kuten mulla).

[/quote]

Kiitos, kuulostaa aika lohdulliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti pari päivää, että uskalsin syödä enemmän kuin suupalan verran kiinteää ruokaa. Ja sen jälkeen monta päivää pureskelin vain toisella puolella suuta. Ja noin viikon kesti turvotuskin kasvoilla, pahin kyllä laskeutui parissa päivässä.

Että kyllä varmasti jotain jouluruokaa saat kyllä nautiskelua, vaikka vähän varovasti tuleekin ehkä syötyä. Kannattaa muuten kuunnella, mitä hammaslääkäri sanoo kivunlievityksestä. Itse kärsin hirveästä jomotuksesta ensi alkuun, kun puudutuksen voimassa ollessa ehdin jo kuvitella, että eihän tämä edes satu, enkä sitten ottanut hammaslääkärin ohjeistamaa särkylääkettä.

Vierailija
4/6 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen mennyt suoraan töihin. Kouluaikana leikattiin 2 viisaudenhammasta ja samana iltapäivänä osallistuin kokeeseen. Särkihän se mutta ei haitannut työntekoa

Vierailija
5/6 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos lisäinfosta. Ei kai siitä sairauslomaa saakaan, hampaanpoistosta, töihin on mentävä. Mielelläni ottaisin sairausloman vastaan, en ole koskaan ollu saikulla =).

Vierailija
6/6 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noin puoli tuntia kasvot olivat ihmeellisen tuntuiset. Sit ei ollut oikeastaan muuta vaivaa kuin ettei tietty kannata pureskella sillä puolella, missä toi aukko on. Multa poistettiin poskihammas.

Ei ollut kipuja, parani hyvin. Mut hassuinta oli, et n. 2 viikkoa hampaanpoiston jälkeen mulla tuli räkää nenään ja niistin, niin koko nenäliina värjäytyi vereen. Helvetti, et mä säikähdin. Mut ei siinä ollut sen kummempaa, poskihampaista voi olla yhteys nenäonteloon ja vaikka hammaslääkäri tsekkasi, et valuuko mitään, niin sinne oli sit kuitenkin myöhemmin päässyt verta. Mut hetken aikaa kyllä ehdin miettiä, et mikä kuolemantauti mulla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi