Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa kalaa joulupöytään!

Vierailija
07.12.2013 |

Mietittiin just mun vanhempien kanssa, että mitä kalaa laitetaan joulupöytään. Toinen kala on lohta, todennäköisesti loimulohta, mutta mitähän se toinen kala voisi olla? Jotain kylmää pitäisi olla. Meinattiin laittaa mätiä, mutta just googlasin, että se ei käy, koska olen raskaana.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:17"]

Sitä merileväkaviaaria on niin pienissä kupeissa myynnissä, että syö vaikka yksin kerralla paahtoleivän päällä. Ei riskiä, että pilaantuu. Tosin on niin halpaa, että ei haittaa, vaikka pois heittäisi. Mutta, kun olet jo päättänyt että sitä et osta missään nimessä, niin ei voi auttaa. Jos olet täysin tietoinen vieraiden makumietymyksistä, niin kalan valinnan pitäisi olle erittäin helppo. 

[/quote]

Luettelepa vaikka kolme hyvää syytä, miksi mun pitää ostaa sitä merilevämätiä, koska mä en nyt suoraan sanoen ymmärrä, miksi tämä on sulle niin tärkeää.

Tiedän, että meidän perheen jäsenistä muut kuin minä ja isäni syövät kalaa vähän tai ei ollenkaan, jouluvieraiksi mahdollisesti tulevien ihmisten makumieltymyksistä en tiedä mitään, koska en ole koskaan tavannut heitä.

Ap

Vierailija
42/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksessa kerroit, että piti laittaa mätiä. Raskauden takia jätät väliin, siksi merileväkaviaari olisi sille hyvä korvaava tuote. Tämän takia sitä ehdotin. Mutta nyt ei ilmeisesti mätiä ole alunperinkään ollut tarkoitus hommata. Puhut vähän pussiin itseäsi. Osta vaan makrillia ja lohta, varmasti teille parhaat valinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:26"]

Avauksessa kerroit, että piti laittaa mätiä. Raskauden takia jätät väliin, siksi merileväkaviaari olisi sille hyvä korvaava tuote. Tämän takia sitä ehdotin. Mutta nyt ei ilmeisesti mätiä ole alunperinkään ollut tarkoitus hommata. Puhut vähän pussiin itseäsi. Osta vaan makrillia ja lohta, varmasti teille parhaat valinnat.

[/quote]

Juu, kuten aloituksessani kerroin, meinasin laittaa mätiä, en merileväkaviaaria. Ne eivät ole sama asia, eivätkä maistu samalta. Kummallista, että tämä asia on sinulle niin tärkeä, että viestitolkulla pitää vääntää.

Ap

Vierailija
44/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappeleeko ap itsensä kanssa? Olen syönyt savustettua kuhaa, ihan hyvää se on, mutta ei ehkä ahvenen tai lohen veroista. 

Vierailija
45/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:33"]

Tappeleeko ap itsensä kanssa? Olen syönyt savustettua kuhaa, ihan hyvää se on, mutta ei ehkä ahvenen tai lohen veroista. 

[/quote]

En tappele, vaan jonkun henkilön kanssa, joka haluaisi, että joulupöydässämme olisi merileväkaviaaria, hinnalla millä hyvänsä.

Tässä ketjussa jo kaksi taisi sanoa, että kuha ei ole savustettuna hyvää, joten ehkä mä jätän sen savustuskokeilun väliin. Sen takia kyselin siitä kuhasta, että mulla sattuu olemaan sitä tuolla pakkasessa ja naapurilla taas on savustuspönttö. Mulla olis kyllä ahventakin pakkasessa, sitähän voisi savustaa myös!

Ap

Vierailija
46/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-citymarket

Vierailija
47/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset sillit ja silakat kuuluu perinteisesti joulupötään. Sinappisilli, punaviinisilli. sherrysilli, sinappisilakat, tomaattisilakat, lasimesterin silli jne.

Lämminsavulohi ja kylkeen munakokkelia nam.

Vierailija
48/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 18:56"]

Erilaiset sillit ja silakat kuuluu perinteisesti joulupötään. Sinappisilli, punaviinisilli. sherrysilli, sinappisilakat, tomaattisilakat, lasimesterin silli jne.

Lämminsavulohi ja kylkeen munakokkelia nam.

[/quote]

Onko noita sillejä ihan oikeasti jollain noin montaa eri sorttia joulupöydässä? Onko nuo ihan niitä Abba-sillejä? Eikö tuo suolan määrä ole valtava, kuka voi edes syödä montaa silliviipaletta kerrallaan?

Vierailija
49/49 |
07.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin jonkun siikajutun tai jos saat itse savustettua vaikka jollain savustuspussilla, silloinhan olisi varmasti tuoretta. Mä olen kyllä syönyt lämminsavukalaa raskaana. Melkein kaikki parhaat kylmäsavutuotteet jää kuitenkin välsitä raskauden takia. Entä jotkut rapujutut, esim. katkaravuilla täytetyt avokadot? Tai meneekö jotkut thaimaustetut kalapullat liian epäperinteisiksi (kävisi kylmänäkin)? Miten joku seitanjuttu jos moni teistä on kasvissyöjiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän